29.07.2020
Alibaba partnerem Starbucksa
Chiny i USA zamykają swoje ambasady, ale firmy z tych krajów się tym mało przejmują i nawiązują partnerstwa. Gigant kawowy Starbucks z Seattle rozszerza swój zasięg w Chinach, wprowadzając funkcję mobilnego zamawiania i płacenia „Starbucks Now”. Usługa będzie dostępna na wielu platformach imperium Alibaby, w tym Taobao, mapach Amap, aplikacji usług lokalnych Koubei oraz Alipay.
Uruchamiając „Starbucks Now” za pośrednictwem dowolnej z tych aplikacji, użytkownicy mogą zamówić i zapłacić za swój ulubiony napój i jedzenie Starbucks, a następnie odebrać go osobiście w większości kawiarni Starbucks w Chinach kontynentalnych. Partnerstwo rozszerza Starbucks’owi zasięg do prawie miliarda użytkowników aplikacji należących do Alibaba Digital Economy, którzy swoje zakupy na marketplace’ach internetowych będą mogli również odebrać w chińskich kawiarniach Starbucks.
Szwajcarski handel internetowy wzrósł o ponad 35% w pierwszej połowie 2020 r.
W czerwcu 2020 r. miesięczna sprzedaż 113 indeksowanych sprzedawców była o 35,4% wyższa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wielu sprzedawców w Szwajcarii nadal mówi o popycie i wielkości transakcji, porównywalnym do okresu przedświątecznego. W czerwcu tego roku kategorie produktów „Home & Living”, „Sport / Sprzęt sportowy” i „Inne / Żywność” odnotowały znaczny wzrost sprzedaży w porównaniu do czerwca 2019 roku. Wzrost wynosił odpowiednio 96,4%, 65,9% i 58,2%. Z drugiej strony, kategoria „Moda” odnotowała spadek, należy jednak zauważyć, że dane sprzedaży na Zalando nie są tutaj uwzględnione i nie jest możliwe jednoznaczne stwierdzenie jak ta kategoria się spisała w czerwcu.
Coraz wyraźniej widać, że oprócz corocznego wzrostu w wysokości około 10%, pandemia dała handlowi internetowemu dodatkowy impuls w wysokości około 20%. Prognozuje się, że szwajcarski handel online wzrośnie w tym roku o około 30% / 3 mld CHF.
Znaczący wzrost w Q2: Ebay podnosi prognozę roczną
Kryzys spowodował znaczny wzrost gospodarczy dla wielu platform i tak również eBay może czerpie korzyści przenoszenia zakupów do sieci. Marketplace odnotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 2,87 mld dolarów, co odpowiada wzrostowi o 18% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Nieco przekroczyło to oczekiwania analityków i akcjonariuszy: spodziewano się obrotu na poziomie 2,8 mld USD.
Światowa platforma sprzedaży i drugi największy marketplace w Niemczech, oczekuje również w trzecim kwartale kontynuację pozytywnego rozwoju. eBay prognozuje sprzedaż na poziomie od 2,64 do 2,71 mld USD na najbliższe trzy miesiące, co stanowi wzrost od 14 do 17% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Za cały rok 2020 Ebay spodziewa się obecnie sprzedaży na poziomie od 10,56 do 10,75 mld USD. Byłoby to tempo wzrostu od 12 do 14%.
Wolumen towarów brutto (GMV) wyniósł 27,1 mld USD, przy czym od pierwszego kwartału wzrost ten następował stopniowo i wzrósł o 26% w ujęciu sprawozdawczym oraz o 29% w ujęciu neutralnym wobec walut obcych, rok do roku. Przypominamy, że są to w większości obroty sprzedawców, ponieważ w przeciwieństwie do Amazon, eBay nie sprzedaje na własnej platformie.
Roczna liczba aktywnych nabywców wzrosła o 5%, dodając około 8 milionów nabywców w kwartale, co daje łącznie 182 miliony aktywnych nabywców na całym świecie.
Krytycy eBay twierdzą, że to tylko wyjątkowe podrygiwania spowodowane pandemią koronawirusa oraz porażką Amazon w okresie lockdown’ów. My jesteśmy jednak przekonani, że kupujący zwłaszcza w mocnych kategoriach jak motoryzacja, pozostaną eBay’owi wierni, a platforma wyciąga odpowiednie wnioski i będzie kontynuowała rozwój oraz nadrabianie zaległości z ostatnich lat w pogoni za Amazonem. Potencjał jest ogromny i warto postawić swoją sprzedaż na dodatkowe, silne nogi.