23.03.2022
Otto trzykrotnie zwiększył liczbę sprzedawców na swoim marketplace
Otto ma za sobą udany rok finansowy 2021/22. Grupa zwiększyła w tym okresie obroty o około 13%. Jak podaje firma, dynamicznie rozwijała się również działalność platformowa na Otto.de: hamburska spółka ma obecnie na platformie internetowej 3500 sprzedawców zewnętrznych – w poprzedzającym roku było ich 1000.
W ostatnim roku finansowym obroty Otto wyniosły 5,12 mld euro. W drugim roku pandemii Otto postrzega siebie, „jako niezawodnego dostawcę i atrakcyjne miejsce zakupów dla klientów oraz jako siłę napędową pomyślnego rozwoju handlu internetowego w Niemczech w ogóle”.
Firma Otto odnotowała również wzrost liczby klientów. Liczba aktywnych kupujących wzrosła z 9,9 do 11,5 mln. Liczba produktów oferowanych na rynku Otto przekracza obecnie już 10 mln.
W nadchodzących latach Otto zamierza więcej inwestować w swoją strategię odpowiedzialności korporacyjnej i w ten sposób dalej rozwijać ochronę środowiska. Na przykład do końca 2022 roku połowa wszystkich opakowań wysyłkowych ma zostać zamieniona na tworzywa sztuczne pochodzące z odzysku – torby wysyłkowe wykonane z tworzyw sztucznych zebranych w naturze. Latem 2022 Otto planuje również zaoferować pierwszą kolekcję mody podlegającą recyklingowi – Otto Circular Collection. Jak twierdzi firma, artykuły odzieżowe mają w pełni nadawać się do recyklingu, a więc nie będą stanowić odpadów tekstylnych.
W USA Instagram pozwala teraz wszystkim użytkownikom na oznaczanie produktów
Do tej pory tylko partnerzy biznesowi mogli oznaczać produkty w swoich postach, ale teraz Instagram udostępnia tę funkcję wszystkim użytkownikom – przynajmniej w USA. Firmy będą otrzymywać powiadomienia, gdy tylko ktoś oznaczy ich produkty w poście. Oznaczone produkty można zamawiać bezpośrednio za pośrednictwem linku na stronie Instagram Shopping. Firmy będą miały także możliwość określenia, kto może oznaczać produkty – poszczególni użytkownicy będą mogli być wykluczani przez firmy z oznaczania swoich rzeczy.
„Ludzie przychodzą na Instagram, aby odkrywać trendy i inspiracje oraz dzielić się nimi” – wyjaśnia platforma. Dzięki oznaczaniu produktów wszyscy użytkownicy powinni mieć możliwość wspierania firm i polecania produktów.
Spodziewamy się uruchomienia tej funkcji także w Europie.
Amazon US: pozew oddalony, klauzula najlepszej ceny utrzymana
Sukces Amazona w sądzie. Korporacji udało się na razie uniknąć procesu sądowego w Waszyngtonie o nadużycie pozycji rynkowej. Sąd Najwyższy odrzucił pozew o naruszenie zasad konkurencji, złożony przez stanowe biuro prokuratora generalnego. Podczas przesłuchania Amazonowi udało się przekonać sędziów do odrzucenia pozwu. Nie wiadomo, na jakiej podstawie prawnej została podjęta ta decyzja.
Prokuratura rozważa teraz złożenie apelacji, gdyż podtrzymuje, że Amazon bezprawnie ogranicza niezależnych sprzedawców, którzy prowadzą sprzedaż za pośrednictwem rynku Amazon.com, w zakresie ustalania cen, co ma szkodzić konkurencji. Klauzula najlepszej ceny stosowana przez firmę Amazon jest co najmniej kontrowersyjna. Pierwotnie sprzedawcy nie mogli ustalać na rynku cen wyższych niż we własnym sklepie internetowym. W tej formie nie ma to już zastosowania, bo Amazon wprowadził „politykę uczciwych cen”.
Zgodnie z nią zabronione jest ustalanie cen, które są „znacznie wyższe niż aktualne ceny innych sprzedawców w serwisie Amazon lub innych sprzedawców”. To, jak znacząco mogą różnić się ceny, zależy od decyzji Amazona. Prokuratura w Waszyngtonie twierdzi, że ceny w Amazonie muszą być zawsze wyższe, ponieważ rynek ten pobiera od sprzedawców prowizję w wysokości do nawet 40%. Jeśli sprzedawcy będą oferować w swoich sklepach ceny na tym samym poziomie, Amazon zyska przewagę konkurencyjną.