Nowa fala upomnień w Niemczech – sprawdź swoje ceny jednostkowe! B2B do 2025 coraz częściej poprzez e-handel na platformach. PayPal umożliwia płacenie kryptowalutami

2.04.2021


Najwięksi sprzedawcy na eBay globalnie

Pojawiła się najnowsza edycja listy 1000 najlepszych sprzedawców eBay na świecie, zaktualizowana w stosunku do naszej ostatniej edycji opublikowanej w lutym 2020 roku. Oprócz listy ogólnej znajduje się na niej podział na pięć różnych krajów oraz analiza sprzedaży transgranicznej. Są to sprzedawcy, którzy zdobyli najwięcej opinii w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Liczba opinii jest użytecznym przybliżeniem liczby sprzedanych jednostek, ale nie jest bezpośrednio związana z przychodami ze sprzedaży.

Pierwsza trójka sprzedawców na eBay 2021 jest taka sama jak w poprzednich latach – i wszyscy trzej zajmują się mediami: Musicmagpie (Wielka Brytania), Medimops (Niemcy) i Worldofbooks08 (Wielka Brytania). Tak wynika z listy 1000 najlepszych sprzedawców eBay w 2021 roku przygotowanej przez Webretailer.com, na której znalazło się 217 sprzedawców eBay.de. Chińscy sprzedawcy są największymi przegranymi listy z 43 wzmiankami (spadek o 179 sprzedawców, teraz miejsce 4 zamiast 2). Najsilniejszymi niemieckimi sprzedawcami po Medimops są: ATP-Autoteile i Rebuy-Shop. Lista nie jest oparta na sprzedaży, ale na “opiniach”.


Nowa fala upomnień w Niemczech – sprawdź swoje ceny jednostkowe!

Uwaga sprzedawcy wszelkich płynów, past lub innych materiałów, które wymagają podawania cen jednostkowych! W przypadku produktów oferowanych po stałej cenie według wagi, objętości lub powierzchni, należy bezpośrednio przy cenie produktu wskazać cenę jednostkową.

W Niemczech oprócz nowej fali pandemii, grasuje również nowa fala upomnień. Tym razem dotyczy głównie sprzedawców, którzy nie pamiętali o obowiązku umieszczania cen jednostkowych na swoich listingach. Problematyczne jest to przede wszystkim na platformach takich jak: Amazon oraz eBay. Na Amazonie często inni sprzedawcy lub sam Amazon modyfikuje listingi, które być może zostały pierwotnie poprawnie stworzone, a po zmianach niezauważanie zniknęły ceny jednostkowe.

Na eBay sprzedawcy co prawda mają pełną kontrolę nad swoimi listingami, ale poprawne umieszczanie cen jednostkowych utrudniają problemy techniczne. Nadal nie ma możliwości podawania ceny za litr lub kilogram na aukcjach wariantowych. Jeżeli cena poszczególnych wariantów się różni, to jedyną opcją jest ręczne wyliczenie ceny jednostkowej oraz umieszczenie jej w nazwie wariantu.


B2B do 2025 coraz częściej poprzez e-handel na platformach

Badanie DHL przewiduje silny wzrost globalnego rynku e-commerce B2B w nadchodzących latach: do 2025 roku 80% wszystkich transakcji B2B pomiędzy dostawcami, a profesjonalnymi nabywcami będzie odbywać się za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Głównymi czynnikami napędzającymi globalny wzrost e-commerce są: przyspieszona cyfryzacja w wyniku pandemii Covid 19 oraz fundamentalnie zmienione zachowania zakupowe obeznanego z technologią pokolenia Y, z którego większość teraz będzie kształtowało profesjonalne procesy decyzyjne w firmach. Prognozowany na przyszłość rozwój sektora B2B już teraz znajduje odzwierciedlenie w silnym wzroście e-handlu B2C w ostatnich latach. DHL Express odnotował tu ogromny wzrost, zwłaszcza w szczytowych okresach sezonu, np. w okresie Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia, a także w “Black Friday” czy “Cyber Monday”. W sumie wolumen przesyłek e-commerce w segmencie B2C w globalnej sieci DHL Express wzrósł w ubiegłym roku o 40%.

“W obliczu pandemii stoimy już od ponad roku” – mówi Michiel Greeven, wiceprezes DHL Express ds. globalnej sprzedaży. “W tym roku byliśmy świadkami ogromnego przyspieszenia transformacji cyfrowej – zmiany, które wcześniej trwały ponad dekadę, teraz dokonują się w ciągu kilku miesięcy. Zakupy w Internecie i przesyłki transgraniczne to nowa norma. Dotyczy to nie tylko detalistów B2C, ale także e-handlu B2B, ponieważ firmy zdają sobie sprawę, że platformy sprzedaży online są kluczowe dla ich sukcesu biznesowego – dziś i w przyszłości”.


Przypomnienie: od 5. kwietnia obowiązek wgrywania faktur dla Amazon Business

B2B na Amazon w ramach Amazon Business wymaga terminowego wystawiania faktur dla celów podatkowych i księgowych. Aby pomóc w dostarczaniu usług fakturowania, których oczekuje ten szybko rosnący segment klientów, w lipcu 2020 roku wprowadzono wskaźnik wadliwości faktur i od tego czasu Amazon zaleca utrzymywanie go na poziomie poniżej 5%.

Okres łagodnego traktowania kończy się 5 kwietnia 2021 roku. Od wtedy wszyscy sprzedawcy będą zobowiązani do przestrzegania tego 5% celu. Niezastosowanie się do tego wymogu może spowodować dezaktywację konta.

Faktury generowane przez Amazon

Amazon może wygenerować faktury VAT w imieniu sprzedawcy bez dodatkowych kosztów i udostępnić je sprzedawcom i kupującym do pobrania. Sprzedawcy zarejestrowani, jako płatnicy VAT mogą aktywować usługę obliczania podatku VAT i korzystać z automatycznego generowania faktur. Sprzedawcy zwolnieni z rejestracji VAT zarówno w UE, jak i w Wielkiej Brytanii mogą zgłosić swój status zwolnienia z VAT i korzystać z automatycznego generowania faktur bez VAT.

Wgrywanie faktur

Alternatywnie można przesyłać własne faktury w ciągu jednego dnia roboczego po wysyłce, ręcznie lub automatycznie za pomocą rozwiązania zewnętrznego (Plentymarkets, Baselinker itp.). Kupujący będą mogli pobrać faktury bezpośrednio w swoim koncie.

Należy pamiętać, że faktury wysyłane za pośrednictwem wiadomości między kupującym, a sprzedającym nie są zgodne z zasadami fakturowania w serwisie Amazon Business, dlatego są uznawane za brakujące i negatywnie wpływają na wskaźnik wadliwości faktur.


PayPal umożliwia płacenie kryptowalutami

W oparciu o nową możliwość kupowania, posiadania i sprzedawania kryptowalut poprzez PayPal, klienci korzystający z najnowszej usługi Checkout with Crypto mogą bezpiecznie i łatwo zapłacić np. swoimi Bitcoinami za zakupy w sklepie online, tak jak do tej pory walutami tradycyjnymi. Checkout with Crypto automatycznie pojawi się w PayPal użytkowników po zalogowaniu przy kasie dla klientów z wystarczającym saldem kryptowaluty na pokrycie kwalifikującego się zakupu.