18.05.2022
Amazon
W książce „The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon”, dziennikarz Brad Stone wyjaśnia, że „efekt koła zamachowego” we wczesnej fazie działalności Amazona działał w następujący sposób: „Niższe ceny prowadziły do większej liczby odwiedzin klientów. Większa liczba klientów zwiększała sprzedaż i przyciągała na stronę Amazon więcej sprzedawców płacących prowizje. Dzięki temu Amazon mógł w większym stopniu wykorzystać koszty stałe, takie jak centra realizacji zamówień i serwery potrzebne do obsługi strony internetowej. Ta większa wydajność pozwoliła na dalsze obniżenie cen. Zgodnie z ich rozumowaniem, jeśli podkręcimy dowolną część tego koła zamachowego, pętla powinna się przyspieszyć”.
Głównym celem koła zamachowego jest wzrost. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, musisz skupić się na trzech rzeczach:
– zdobywaniu większej liczby recenzji – generowaniu większej sprzedaży – uzyskaniu lepszych pozycji w rankingu.
Koło zamachowe działa w następujący sposób: aby uzyskać lepsze pozycje w rankingach, potrzebujesz więcej sprzedaży; aby uzyskać więcej sprzedaży, potrzebujesz więcej recenzji; aby uzyskać więcej recenzji, potrzebujesz więcej sprzedaży, i tak dalej, i tak dalej. Kiedy koło zamachowe zacznie się kręcić, jedno będzie napędzać drugie.
Po pierwsze, musisz upewnić się, że Twój produkt jest sprzedawany. Jest to ważne, ponieważ algorytm Amazona opiera się w dużej mierze na sprzedaży, aby określić, jakie produkty są w rankingu, tj. im więcej jednostek jest sprzedawanych, tym lepsza pozycja w rankingu.
Zasadniczo model koła zamachowego Amazona koncentruje się wokół wartości cenowej. Im niższe i bardziej konkurencyjne są ceny, tym bardziej atrakcyjne są produkty dla potencjalnych klientów, co sprawia, że więcej zewnętrznych sprzedawców i marek chce sprzedawać na rynku. Ten napływ zainteresowanych stron zwiększa szeroki i zróżnicowany wybór produktów Amazona, co stanowi czynnik wyróżniający w stosunku do konkurencyjnych rynków, a także obniża koszty, sprzyjając wzrostowi zaangażowania i konwersji klientów.
Wraz ze wzrostem, który towarzyszy bogatemu doświadczeniu klientów, pojawia się możliwość obniżenia struktur kosztowych i jednoczesnego zaoferowania klientom niższych cen oraz reinwestowania kapitału w nowe inicjatywy, co w przypadku Amazona oznacza np. ciągłą optymalizację usług Prime.
Algorytm A10 Amazon ma na celu zapewnienie konsumentom najlepszych dopasowań produktów, których szukają, aby poprawić ich doświadczenia zakupowe na platformie.
Celem każdego sprzedawcy powinno być utrzymanie silnej historii sprzedaży, ponieważ A10 postrzega to, jako kluczowy czynnik wpływający na wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania. Przy czym sprzedaż organiczna jest wyjątkowo ważna, ponieważ Amazon postrzega ją, jako dobrą pracę wykonywaną przez użytkownika bez pomocy marketingu oraz promocji i algorytm ma tendencję do nagradzania tych wysiłków.
Amazon w obecnej, już 10. wersji algorytmu nie kładzie nacisku na sprzedaż za pomocą Pay-Per-Click (PPC), podkreślając znaczenie przyjęcia przez sprzedawców bezpiecznej strategii organicznego SEO.Kiedyś Pay-Per-Click był czynnikiem decydującym o rankingu produktów na Amazonie. Chociaż nadal odgrywa on pewną rolę, jego znaczenie dla rankingu Amazona uległo osłabieniu. Zgodnie z zasadą Pay-Per-Click produkty są wprowadzane do pola widzenia wyszukiwarki za pomocą płatnych reklam. Koszty ponoszone są dopiero po kliknięciu reklamy przez użytkownika. Zaktualizowany algorytm „A10” kładzie większy nacisk na sprzedaż organiczną, ale nie oznacza to, że kampanie są teraz nieistotne.
Feedvisor
W nowym algorytmie pewne czynniki są bardziej cenione niż w starszej wersji A9. Priorytetem w algorytmie jest teraz autorytet sprzedawcy, który obejmuje historię sprzedaży. Większą wagę niż poprzednio mają również impresje, współczynniki konwersji, sprzedaż wewnętrzna i CTR. Ponadto Amazon obecnie preferuje sprzedaż z zewnątrz i sprzedaż organiczną w porównaniu do sprzedaży wewnętrznej za pomocą kampanii PPC.
W algorytmie A10 sprzedaż organiczna ma pierwszeństwo przed sprzedażą PPC. Generowanie stałej sprzedaży organicznej, czyli sprzedaży pochodzącej od kupujących, którzy znaleźli Twoje produkty za pomocą wyszukiwarki Amazon lub Google, pomoże osiągnąć wyższą pozycję w rankingu produktów. Można zwiększyć sprzedaż organiczną, obniżając ceny lub korzystając z technologii ustalania cen opartej na sztucznej inteligencji, aby oferować konsumentom najlepsze ceny produktów w czasie rzeczywistym.
Sprzedaż generowana na stronie Amazona z wyników organicznych jest jednym z silnych czynników wpływających na algorytm SEO Amazon.