21.03.2023
Amazon wprowadza w USA nową funkcję w swojej witrynie oraz aplikacji, która ujawnia przybliżoną liczbę sprzedaży poszczególnych produktów. Nowy wskaźnik ma na celu podkreślenie popularności produktów wśród klientów.
Gigant e-commerce testuje nową etykietę produktu, która pokazuje, ile razy dany produkt został sprzedany w ostatnim czasie. Na przykład: „100 tys. kupionych w ostatnim miesiącu.” Liczba sprzedaży jest zaokrąglona do setek, tysięcy lub dziesiątek tysięcy i ograniczona do stu tysięcy; zakres czasowy wynosi tydzień lub miesiąc. Zmiana jest widoczna tylko dla części użytkowników.
Amazon prowadzi wiele takich testów, z których nie wszystkie przechodzą do fazy wdrożenia. Tym bardziej niewiadomo jeszcze, czy ta funkcja znajdzie zastosowanie również w europejskich wersjach krajowych platformy Amazon.
Nowy wskaźnik daje klientom jasny sygnał popularności produktu. Od początku istnienia Amazon, produkty miały widoczny ranking sprzedaży, który wskazywał na ich popularność w danej kategorii. Pomysł ten zaczerpnięty był z rankingu książek pod względem popularności. Jednak ranking sprzedaży jest jednym z wielu elementów na stronie produktu, dlatego większość klientów nie jest świadoma jego istnienia ani sposobu interpretacji.
Informacja o tym, ile innych klientów kupiło dany produkt, ułatwia zakupy z nieznanych marek. AliExpress i niektóre inne platformy mają niemal identyczną funkcję.
Szacowanie wolumenu sprzedaży na Amazonie było kluczowe dla pracy sprzedawców oraz agencji podczas analizy potencjału sprzedaży na Amazon lub szpiegowania konkurencji. Wielu z nich korzysta z narzędzi badawczych, które szacują wolumen sprzedaży na podstawie danych o rankingu sprzedaży.
Nowy wskaźnik sprzedaży Amazona nie zastępuje tych narzędzi, ale prawdopodobnie zostaną one dostosowane do wykorzystania nowych danych, w celu poprawy dokładności estymacji. Dane te nie są jeszcze dostępne dla sprzedawców w Seller Central ani przez API. Pomimo że nowy wskaźnik jest pomocny dla sprzedawców, jego głównym celem jest prawdopodobnie ułatwienie zakupów kupującym.