20.10.2020
Zalando pobiera wymiary klientów cyfrowo
Zalando przejął szwajcarski start-up Fision, który specjalizuje się w skanowaniu ciała w 3D. Dzięki aplikacji do skanowania ciała i wirtualnej szatni firmy Fision, platforma z modą chce zmniejszyć liczbę zwrotów produktów. Technologia cyfrowa ma pomóc zrekompensować wciąż poważne różnice wymiarowe w modzie różnych marek w przypadku tego samego rozmiaru odzieży – różnice te są uważane za jedną z najważniejszych przyczyn dużej liczby zwrotów. Fision ma pozostać w Zurychu po przejęciu.
Elastyczność pomaga mniejszym sklepom w kryzysie
Jedna z największych niemieckich gazet, Süddeutsche Zeitung donosi, że wiele mniejszych sklepów przechodzi przez kryzys spowodowany koronawirusem lepiej, niż się spodziewano. Zamiast lokalizacji – przed pandemią – najlepiej w centrach miast, centrach handlowych czy w portach lotniczych, liczy się teraz elastyczność. Wiele małych firm z powodzeniem wzmocniło swoją ofertę online, pisze gazeta: „Zamiast otwierać swoje drzwi, otworzyli nowe sklepy w Internecie obsługując klientów na terenie całych Niemiec. Długoletnie i tradycyjne sklepy rodzinne szybko zaoferowały sprzedaż online, serwis dostawczy i produkty na wynos.”
Branża logistyczna spodziewa się znacznych wzrostów w okresie świątecznym
Niemiecka branża logistyki paczek spodziewa się znacznego wzrostu dostaw w okresie świątecznym w porównaniu z rokiem 2019 ze względu na „rosnący handel internetowy”, informuje Handelsblatt na podstawie danych firm DPD i Hermes. Wniosek: na tle rosnącej liczby zarażonych koronawirusem, na koniec roku prawdopodobnie zostanie dostarczonych więcej przesyłek niż kiedykolwiek wcześniej. Hermes spodziewa się 120 mln przesyłek w ostatnim kwartale 2020 roku – o jedną piątą więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku, natomiast GLS prognozuje wzrost o ponad 100 tys. przesyłek dziennie. Zgodnie z prognozą, przewoźnicy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w centrach dystrybucyjnych i działach dostaw, a także znacznie rozbudować flotę pojazdów dostawczych. Część kosztów zostanie przeniesiona bezpośrednio na sprzedawców. Na przykład od listopada do Świąt Bożego Narodzenia DPD będzie naliczać klientom korporacyjnym dopłatę w wysokości 75 centów za przesyłkę, natomiast Hermes będzie naliczał dopłatę w wysokości 25 centów.
Amazon podsumował Prime Day 2020
Zewnętrzni sprzedawcy na Amazonie – w większości małe i średnie przedsiębiorstwa, wygenerowały ponad 3,5 mld. dolarów obrotów podczas tegorocznego Prime Day! Jest to o prawie 60% więcej niż podczas Prime Day w 2019 roku. Najpopularniejsze grupy produktów to: pościele, akcesoria bezprzewodowe, żywność i wellness, sztuka, rzemiosło i zdrowie.
Klienci zakupili również miliony urządzeń z technologią Alexa, w tym: słuchawki Bose QuietComfort 35 (Series II) oraz smartfon Fitbit Versa 2 Health and Fitness Smarttwatch należące do najbardziej popularnych produktów na Prime Day. Z kolei, Echo Dot był najpopularniejszym produktem na świecie podczas tegorocznego Prime Day. Członkowie programu zakupowego Prime zaoszczędzili ponad 1,4 mld. dolarów podczas Prime Day i skorzystali z licznych ofert podczas dwudniowych specjalnych ofert na Amazonie, przeznaczonych wyłącznie dla abonentów Prime.
Ponad 150 mln płacących członków Prime na całym świecie korzysta z dogodności abonamentu Prime. Dla klientów w Niemczech i Austrii oznacza to: nieograniczony streaming tysięcy filmów i odcinków seriali z Prime Video, nieograniczony dostęp do ponad 2 mln piosenek z Prime Music, Prime Reading, Amazon Photos, Prime Gaming, a także dostęp premium do zakupu produktów z błyskawicznymi, bardzo krótkotrwałymi przecenami. Ponadto, członkowie Prime korzystają z nieograniczonej, bezpłatnej wysyłki milionów artykułów, darmowej dostawy tego samego dnia w ponad 20 niemieckich regionach metropolitarnych oraz możliwości bezpłatnego odbioru i zwrotu paczek. Członkowie Prime w Berlinie i Monachium mogą korzystać z Prime Now w celu dostarczenia jedzenia i przedmiotów codziennego użytku w ciągu jednej lub dwóch godzin. W Berlinie, Poczdamie, Hamburgu i Monachium abonenci Prime mają dostęp do AmazonFresh, dzięki czemu mogą dokonywać zakupów spożywczych, w tym zakupów świeżej i schłodzonej żywności.