Od czerwca na marketplace Amazona będą obowiązywać zmienione stawki prowizji. Amazon planuje wprowadzenie minimalnej opłaty za sprzedaż w wysokości 30 centów za wiele przedmiotów. Dobrą wiadomością jest to, że w kilku kategoriach prowizje procentowe zostaną obniżone.
Jak dowiedzieliśmy się od Amazon, opłaty za sprzedaż są corocznie weryfikowane w celu uwzględnienia zmieniających się kosztów i „dynamiki branżowej”. Podczas gdy opłaty za sprzedaż są obniżane w kilku kategoriach, w innych są one podnoszone.
Co się zmieni?
Do tej pory nie było minimalnej opłaty za sprzedaż. Nowa opłata w wysokości co najmniej 30 centów za sztukę produktu dotyczy prawie wszystkich kategorii. Nie obejmuje jedynie: piwa, wina i napojów spirytusowych, książek, muzyki, filmów i płyt DVD, żywności i delikatesów, oprogramowania, gier wideo i konsol do gier wideo.
Niektórzy sprzedawcy również zaoszczędzą na prowizji
Dla artykułów z kategorii produkty dla dzieci (bez odzieży) uroda, jedzenie i delikatesy, leki i pielęgnacja ciała w cenie do 10 euro, prowizja zostaje obniżona z 15 % do 8 %.
Amazon najwidoczniej próbuje również rozwinąć sprzedaż produktów ekskluzywnych: biżuterię w cenie sprzedaży do 250 euro będzie obejmowała prowizja w wysokości 20 %, natomiast powyżej tej kwoty prowizja zostaje obniżona do 5 %.
Nieco niższe stawki dotyczą zegarków, które do 250 euro mają prowizję 15 %, a powyżej tej ceny jest to 5 %. Zmianie ulegnie również wysokość prowizji za meble. Dla produktów tej kategorii w cenie do 200 euro prowizja wyniesie 10 %, a powyżej 200 euro będzie to 15 %. Tylko we Francji Amazon we Francji zwiększa prowizję za sprzedaż sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych i telewizorów z 5 % do 7 %.