19.11.2020
Co aktualnie zamawiają Niemcy online?
Sprzedawcy internetowi z branży mody korzystają na kryzysie wywołanym przez pandemię. Jak pokazują najnowsze badania, w 2020 roku Niemcy będą polegać przede wszystkim na Internecie przy zakupie ubrań, butów i akcesoriów. 92 procent spośród 1 103 ankietowanych internautów stwierdziło, że zamierza zamawiać te produkty przez Internet.
Na podstawie wyników ankiety, Bitkom opracował listę 10 najbardziej popularnych towarów kupowanych przez Internet. Po odzieży, elektroniczny sprzęt gospodarstwa domowego zajmuje drugie miejsce z 81%, książki lub audiobooki kupuje online 76% ankietowanych, a kosmetyki, perfumy i produkty do pielęgnacji są na czwartym miejscu (73%).
Zaskakująco dobry wynik uzyskały leki. Już 69% niemieckich kupujących online korzysta z Internetu, aby zamówić lekarstwa. 15% uczestników badania w sieci kupiło już nawet samochód.
W przyszłym tygodniu, Black Friday (27.11.2020) otworzy sezon świąteczny. Według badań Bitkom większość Niemców chce jednak w jakiś sposób skorzystać z promocji tego dnia. W sumie 52% oświadczyło, że zamierza coś zamówić online w Black Friday.
Tysiące nadużyć korona-pomocy
Prokuratura w Nadrenii Północnej-Westfalii (NRW) prowadzi dochodzenie w sprawie tysięcy przypadków oszustw z tytułu nadużywania wsparcia dla przedsiębiorców poszkodowanych restrykcjami służącymi zwalczaniu pandemii. Według sprawozdania ministra sprawiedliwości Petera Biesenbacha (CDU), prokuratura prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie “4203 przypadków oszustw związanych z dopłatami w związku z pandemią korony”. Rzeczywista liczba spraw może być jeszcze wyższa; poszczególne prokuratury w Zagłębiu Ruhry zgłosiły nawet ponad 5 200 postępowań wstępnych, z czego większość w Kolonii. Oznacza to, że około 1% wszystkich 430 tys. zatwierdzonych wniosków w NRW stanowiłoby możliwe oszustwo.
Podejrzani wykorzystywali pomoc finansową na różne sposoby: z jednej strony zajmowali się “praniem pieniędzy” , tzn. oskarżeni składali fałszywe oświadczenia we wnioskach np. że handel był prowadzony, jako główne zajęcie, czy też trudności gospodarcze istniały już przed 1 marca 2020 roku. Z drugiej strony, oszuści prawdopodobnie wykorzystywali fałszywe strony internetowe, aby wykorzystywać dane pochodzące od prawdziwych firm, aby samodzielnie ubiegać się o pomoc korzystając z ich danych. W sumie spowodowało to szkody w wysokości ponad 30,1 mln euro.
Do tej pory sam “land” NRW wypłacił pomoc nadzwyczajną w wysokości około 4,5 mld euro. Firmy zatrudniające do pięciu pracowników miały prawo do uzyskania do 9 tys. euro, firmy zatrudniające do dziesięciu pracowników – do 15 tys. euro. Firmy zatrudniające do 50 pracowników otrzymały do 25 tys. euro.
Otto do 2030 ma być neutralny dla klimatu
Otto jest jednym z największych sklepów online w Niemczech oferującym również możliwość sprzedaży dla zewnętrznych podmiotów, jest w zasadzie marketplace’em. Według własnych informacji, Otto zmniejszył emisję CO2 o ponad połowę w porównaniu z 2006 r., ale chce stać się jeszcze bardziej zrównoważony, zielony i ekologiczny. Według nowego celu ma stać się neutralnym dla klimatu do 2030 roku. Sposób podejścia do tego celu jest określony w siedmiu punktach przejście na odnawialne źródła energii, mniej transportu lotniczego, mniej podróży lotniczych, e-mobilność, budowa nowej siedziby firmy zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego rozwoju, ekologiczna energia elektryczna nawet dla usług zlecanych na zewnątrz, kompensacja pozostałych emisji CO2 poprzez projekty ochrony klimatu.
Santander kupuje rdzenny biznes Wirecard
Afera dookoła firmy Wirecard zdaje się nie mieć końca. Hiszpański bank Santander chce przejąć za 100 mln euro główny europejski obszar działalności upadłego dostawcy usług finansowych. Santander chce również przejąć 500 z 600 pracowników tego oddziału. “W ten sposób uda nam się również pomyślnie zakończyć proces inwestycyjny dotyczący głównej działalności Wirecard, pomimo najbardziej niekorzystnych warunków”, wyjaśnił zarządca upadłościowy Wirecard, Michael Jaffé. Jaffé miał do tej pory sprzedać już za 500 mln euro pozostałości po Wirecard, w tym spółki zależne w Brazylii, Rumunii i Stanach Zjednoczonych. Wirecard nadal ma zadłużenie w wysokości 3,2 mld euro.
Ceneo.pl odświeża logo oraz layout
Najczęściej odwiedzana porównywarka w polskim Internecie zmieniła swój wygląd. Znalezienie szukanego produktu i informacji na jego temat jest teraz jeszcze łatwiejsze. Układ elementów na poszczególnych stronach został wyraźnie odświeżony, zapewniając użytkownikom znacznie lepsze odczucia podczas ich przeglądania i korzystania z funkcjonalności.
Serwis Ceneo.pl poszerzył siatkę strony, wprowadził nowe ikony, zmienił kolorystykę oraz wykorzystywaną czcionkę, dopracował i rozbudował poszczególne funkcjonalności i zadbał o szybsze ładowanie strony.
Strona główna zyskała odświeżony interfejs, dzięki któremu użytkownicy mają większą przejrzystość – pojawił się nowy czytelny nagłówek strony wraz z wyszukiwarką – a pod nią podpowiedzi, animowane banery, które w zachęcający sposób zwracają uwagę użytkowników, a także rozbudowana, przyciągająca uwagę sekcja z kampaniami tematycznymi. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom rynku dodano także możliwość zamieszczania reklam video w rozwijanym nagłówku strony.
Ceneo.pl zdecydowało się też na zmianę logotypu serwisu. W nowym logotypie nie zobaczymy już charakterystycznej dla porównywarki „metki”.
Na stronie kategorii została wdrożona nowa propozycja filtrowania ofert. Ta sekcja zyskała również większą przejrzystość dzięki zmianie pozycji elementów reklamowych i nowym ikonom. Dzięki temu użytkownicy serwisu mogą szybciej znaleźć interesujące ich produkty.
W kartach produktu wprowadzono zmiany, które zapewniają większą czytelność i dotarcie do najlepszych ofert. Dodano przejrzysty nagłówek z pełnymi informacjami na temat produktu (m.in.: informacja o wysyłce, dostępności w sklepie). Pojawiła się też zupełnie nowa odsłona wariantów dla danej oferty gwarantująca szybsze ładowanie. Dodano również odświeżone wersje zakładek Opinie oraz Pytania i Odpowiedzi z czytelniejszym wyeksponowaniem ocenianych cech produktów. Partnerzy Ceneo otrzymali też możliwość odpowiadania na komentarze użytkowników, których avatary są teraz widoczne.
Dla większego komfortu i poczucia bezpieczeństwa użytkowników, serwis dokonał też zmian w interfejsie koszyka. W ścieżce zakupowej został wprowadzony wyraźny podział na trzy etapy: etap związany wyborem konkretnych produktów, etap metody płatności oraz dostawy, dzięki czemu klient będzie mógł zrealizować zakupy w intuicyjny, pewny i świadomy sposób.