Co jest szczególnie ważne dla niemieckich konsumentów podczas zakupów online?

5.08.2022

Czego niemieccy konsumenci oczekują od marek – i jak wyobrażają sobie idealne doświadczenie zakupowe w sieci? Raport Adobe Consumer Research Report 2022 pokazuje: Sprzedawcy dobrze zrobią, jeśli zwrócą uwagę na personalizację i zaoferują jak najwygodniejsze doświadczenia zakupowe.

Na potrzeby raportu Adobe Consumer Research Report 2022 zbadano oczekiwania konsumentów wobec zakupów online. Oprócz dobrej polityki cenowej (52%.) na pierwszym planie jest komfortowe doświadczenie zakupowe (18%) i odpowiednie wartości (15%.).

Większość niemieckich konsumentów (83%) przywiązuje wagę do tego, by marki odpowiadały ich wartościom, przekonaniom i koncepcjom moralnym. Szczególnie ważną rolę odgrywa zrównoważony rozwój (41%) oraz sprawiedliwość społeczna w odniesieniu do pracowników wewnętrznych (35%).


Przejrzyste ceny i spersonalizowany wybór produktów

W sklepach internetowych bardzo ważne dla konsumentów są także przejrzyste ceny (63%) i zrozumiałe opisy produktów (57%). 64%. klientów chce także bardziej spersonalizowanych ofert i doświadczeń zakupowych.

60% respondentów chciałoby otrzymywać na swój smartfon ukierunkowane oferty, gdy są w pobliżu sklepu. Dla 37% konsumentów doświadczenie zakupowe jest lepsze, gdy pokazuje się im tylko te przedmioty, które są dla nich osobiście interesujące.

Ciekawostka: Zasada „window shopping” staje się coraz bardziej ugruntowana również w handlu internetowym. 50% klientów twierdzi, że odwiedza strony internetowe kilka razy, zanim faktycznie dokona zakupu. Aby zachęcić konsumentów do szybszych zakupów, sprzedawcy powinni informować o aktualnych ofertach (53%), wysyłać powiadomienia, gdy produkt ma trafić do sprzedaży (31%) oraz wysyłać przypomnienia o produkcie, który został dodany do koszyka, ale jeszcze nie został zakupiony (27%).

„Większość sprzedawców potwierdza, że personalizacja i dopasowane oferty w handlu elektronicznym napędzają sprzedaż – nawet jeśli klienci zwykle chcą raczej szerokiego wyboru niż spersonalizowanych doświadczeń” – powiedział Volker John, GTM Lead Adobe Commerce. „Kluczem jest wykorzystanie przez sprzedawców danych do tworzenia prawdziwej wartości dla klientów, a nie zbyt oczywiste dążenie do realizacji tylko własnych celów”.

W ramach badania przebadano 9 565 zapytano w całym regionie EMEA, w tym po 1000 konsumentów w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.