Customer Experience w e-handlu B2B. E-commerce w USA – nowe dane. Aktualne nastroje w niemieckim e-commerce.

24.05.2021


Customer Experience liczy się również w handlu B2B

Customer Experience (CX) może stanowić decydującą przewagę konkurencyjną nie tylko w sprzedaży dla klienta końcowego; znaczenie CX wyraźnie rośnie również w handlu B2B. Tak wynika z nowego Barometru B2Best przeprowadzonego przez ECC Cologne i Creditreform, o którym informuje Onlinemarktplatz. Według barometru, około 22% wszystkich hurtowników i producentów oceniło CX, jako najważniejszy element dobrej relacji biznesowej, podczas gdy czynniki, takie jak asortyment produktów i cena pozostały w tyle, odpowiednio na poziomie 21% i 17%. Firmy zareagowały na ten rozwój, który został przyspieszony przez Coronę, ponieważ 80% uważa, że są dobrze lub bardzo dobrze przygotowane. Jedną z ważniejszych funkcji jest samoobsługa, która powinna być zintegrowana z portalami dla klientów. Takiego zdania jest 74% użytkowników, ale nadal istnieje potencjał rozwoju dla takich elementów jak: zapytania o status (63%), śledzenie (60%) czy pobieranie faktur (55%). Około 80% firm dostrzegło potrzebę poprawy CX we własnym zakresie.


Urząd antymonopolowy wszczyna kolejne postępowanie przeciwko Amazonowi

Niemiecki Federalny Urząd Kartelowy ogłosił, że tworzy wydział decyzyjny ds. handlu detalicznego online, a dzień później agencja wszczęła postępowanie przeciwko Amazonowi. Po styczniowym postępowaniu przeciwko Facebookowi jest to drugie postępowanie na podstawie nowych przepisów przeciwko grupom cyfrowym, które są częścią 10. nowelizacji ustawy o zwalczaniu konkurencji i obowiązują od stycznia. Według prezesa Urzędu Kartelowego Andreasa Mundta, pierwszym krokiem będzie zbadanie, „czy Amazon ma nadrzędne znaczenie dla konkurencji na wszystkich rynkach. Charakterystyczny jest w szczególności ekosystem rozciągający się na różne rynki – pozycja siły ekonomicznej, którą trudno zaatakować”. Jeżeli istnieje znaczenie międzyrynkowe, pewne praktyki antykonkurencyjne mogą być zakazane. Oprócz tych nowych postępowań toczą się dwa inne postępowania, które zostały wszczęte przed przyjęciem poprawki.


Otto Group: e-commerce w Niemczech wzrósł o 24% w 2020/21 roku

Otto Group „bardzo dobrze poradziła sobie z trudnym rokiem finansowym”, jak informuje: W sezonie 2020/21, który zakończył się 28 lutego, całkowite przychody wzrosły o 17,2% w ujęciu porównywalnym do 15,6 mld euro, ale globalne przychody online wzrosły o 25,6% do 9,9 mld euro. „W rezultacie Otto Group osiągnęła na swoim krajowym rynku wzrost przychodów online o 24,1% co było powyżej wzrostu rynku w niemieckim e-commerce” – napisała grupa. Spodziewa się „dalszego bardzo dynamicznego rozwoju w e-commerce” i jest pewna: „Bez wieloletniej konsekwentnej i skoncentrowanej transformacji cyfrowej modeli biznesowych i kanałów sprzedaży oraz przeżytej zmiany kulturowej, ten wynik z pewnością nie byłby możliwy”. Otto będzie miała własnego dostawcę usług płatniczych, a także zapowiada inwestycje w logistykę w ciągu najbliższych trzech lat.


e-Commerce w USA na poziomie z 2022 roku

Handel elektroniczny w USA rozwija się szybciej niż oczekiwano: Według Departamentu Handlu w pierwszym kwartale 2021 roku wydatki na tę „gałąź” stanowiły 13,4% całkowitych wydatków na sprzedaż detaliczną – prognozy sprzed pandemii przewidywały 12,3%, pisze Marketplacepulse.com, nowojorski dostawca analiz rynku e-commerce. I to jest odporne, ponieważ na początku pandemii spadek całkowitych wydatków detalicznych doprowadził do zwiększenia udziału e-handlu, ale od tego czasu wydatki detaliczne wróciły do normy. A udział e-commerce będzie nadal rosnąć, powiedział, z prawie 800 mld dolarów w 2020 roku do ponad 1 biliona dolarów w 2022 roku, a liczba ta była oczekiwana w 2024 roku.


Aktualne nastroje w niemieckim e-commerce

Niemcy planują w 2022 roku robić więcej zakupów online niż inne nacje – 70% z 1023 ankietowanych przez Klarna Niemców stwierdziło, że w 2022 roku zamierza robić większość swoich zakupów w sieci (Szwecja: 65%, Wielka Brytania: 62%, Austria: 54%, Norwegia: 53%). Seks zabawki i produkty erotyczne są na pierwszym miejscu z 33%, podczas gdy artykuły spożywcze przychodzą na skromne 9%. [źródło: Badanie 9 tys. konsumentów w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Austrii, Holandii, Norwegii, Finlandii i Szwecji, według firmy nie tylko klienci Klarna]