Dlaczego warto monitorować ceny konkurencji?

21.05.2024 | Artykuł Sponsorowany

Dynamiczny rynek e-commerce rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest dostosowywanie cen tak, aby marża dla biznesu była możliwie najkorzystniejsza. Aby wdrożyć to rozwiązanie, konieczne jest stałe monitorowanie cen oferowanych przez konkurencję.


Czym jest Dynamic Pricing?

Ta strategia cenowa jest wykorzystywana przez większość sklepów internetowych, którym zależy na optymalizacji cen względem praw rynkowych. Dziś cena produktu w sklepie online jest zależna nie tylko od wewnętrznych ustaleń sprzedawcy, ale również tego, jaka jest średnia stawka za produkt u innych dostawców. Funkcja Dynamic Pricing, czyli dynamiczne ustawianie cen, umożliwia takie dostosowanie stawek, a właściwie marży, aby przynosiły one korzyści sprzedającemu.

Nie byłoby to jednak zbyt korzystne, gdyby zmian cen trzeba było dokonywać ręcznie. Wymagałoby to zbyt wiele codziennej pracy. Z tego powodu automatyczne systemy zmian cen za dane produkty i usługi to rozwiązanie, które zaoszczędzi nie tylko czas, ale i pozwoli osiągnąć lepsze zyski. Więcej o tej strategii przeczytasz tutaj: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny.


Dlaczego warto monitorować ceny konkurencji z Dealavo?

Od ponad 5 lat firma Dealavo obsługuje największych klientów z branży e-commerce. W swojej ofercie ma usługi, których automatyzacja pozwala zaoszczędzić czas i energię w biznesie, a także spożytkować je na inne, potrzebne aspekty. Monitoring cen w tej formie to możliwość:

  • zaoszczędzenia czasu na ręczne, żmudne monitorowanie cen konkurencji,
  • uzyskania optymalnych przychodów dzięki automatycznie ustawianym cenom,
  • integracji API bez konieczności korzystania z pomocy zewnętrznego specjalisty,
  • kompleksowej analizy całego rynku,
  • dostosowania zasad obowiązywania mechaniki dynamicznych cen do potrzeb danego biznesu.

Firma Dealavo już od pięciu lat pomaga największym firmom e-commerce w optymalizacji przychodów i przygotowaniu efektywnej strategii cenowej.


Jak można dostosować do własnych potrzeb monitoring cen z Dealavo?

W zasadzie mechanizm działania monitoringu cen jest prosty, choć opiera się na kilku etapach dla uzyskania efektywności i realnych wyników. Oto jak wygląda krok po kroku.

  1. Określenie źródeł, na podstawie których mają być monitorowane ceny.
  2. Product Matching – wyszukiwanie podobnych produktów.
  3. Price Scrapping – automatyczne ściąganie cen.
  4. Ręczna weryfikacja zebranych danych.
  5. Przygotowanie wyników analizy w wygodnej formie tabeli czy wykresu.
  6. Możliwość dodatkowego segmentowania oraz filtrowania wybranych danych.
Prezentacja mechanizmu monitorowania cen. Źródło: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/


Dostępne integracje z Dealavo

Automatyzacja systemu monitoringu i dynamicznych cen jest jeszcze łatwiejsza dzięki możliwości integracji API. Funkcja ta jest dostępna dla:

  • SOTE,
  • Magento,
  • Shopify,
  • BaseLinkera,
  • WooCommerce,
  • Shopera i wielu innych.

Monitorowanie cen konkurencji to najskuteczniejsza metoda optymalizacji zysków ze sprzedaży. Porzuć tabelki i wybierz mechanizm, który zrobi to za Ciebie!