eBay.de zapowiada zmiany w cenniku prowizji i opłat dla sprzedawców. Nowe warunki mają obowiązywać od 1.04. W artykule zaprezentujemy najważniejsze zmiany.
Mniejsza prowizja z abonamentem
Sprzedawcy ze statusem „Top-Bewertung” oraz „Überdurchschnittlilch” zapłacą 9 % prowizji od ceny produktu z kosztami wysyłki. Sprzedawcy ze złym statusem „Unterdurchnittlich” zostaną ukarani wyższą prowizją w wysokości 13 %. Maksymalna prowizja, jaka będzie pobierana od sprzedawców bez wykupionego abonamentu np. „Top Shop” wyniesie 99 €. Osoby korzystające z „Top Shop”oraz innych abonamentów będą mieli obniżoną maksymalną prowizję do wysokości od 15 – 49 € w zależności od kategorii.
Koniec rabatu dzięki eBay Plus
Do tej pory sprzedawcy z aukcjami eBay Plus i wysyłką tego samego dnia otrzymywali rabat na prowizję w wysokości 20 %. Oferty eBay Plus nadal będą się cieszyły lepszą widocznością i atrakcyjnością dla kupujących dzięki bezpłatnej wysyłce i bezpłatnym zwrotom, za które eBay Plus będzie cały czas ponosić koszty. Kupujący eBay Plus będą mogli w przyszłości zdobywać punkty eBay Plus, podobnie jak na Allegro.pl. Punkty te będzie można wymienić na zniżki.
Droższe kampanie PPC i podtytuły
Od 1.04 sprzedawcy z abonamentem „Top Shop” już nie otrzymają 10 % rabatu od kosztów reklam PPC (Anzeigen). Dla abonentów „Premium Shop” przestanie obowiązywać maksymalna zniżka dla kosztów PPC w wysokości 10 € miesięcznie.
Opłaty za podtytuły aukcji wzrosną z 1,10 do 1,50 € dla ofert „Kup Teraz” i z 0,50 do 1,50 € dla aukcji. Zmiana ta będzie w przyszłości dotyczyła również kategorii, które wcześniej były wyłączone:
Ogród i taras (# 159912) Urządzenia gospodarstwa domowego (# 20710) Zrób to sam (# 3187) Odzież i akcesoria (# 11450) Meble i życie (# 11700)
Opłata dla tych kategorii wyniesie teraz również 2,75 € za oferty o stałej cenie i 1 € za aukcje.