23.07.2019
Możliwość „doświadczenia” produktu w Internecie jest ważnym aspektem zwiększania sprzedaży. W żadnym sklepie internetowym nie powinno zabraknąć dobrego opisu produktu i atrakcyjnych zdjęć. Filmy o produktach są świetnym sposobem przedstawienia produktu klientowi i zapewnienia mu pełniejszego obrazu o danym przedmiocie. Amazon oferuje możliwość umieszczania takich filmów w opisie produktu – ale czy inwestycja czasu i pieniędzy w filmy jest opłacalna dla sprzedawców?
Andreas Frank® | Reasearch w swoim najnowszym sondażu obszernie zajął się tą kwestią. Okazuje się, że większość respondentów (81,6%) wie o istnieniu filmów produktowych na stronach produktów na Amazonie. Zwłaszcza młodsze pokolenie jest zaznajomione z tą formą prezentowania produktu: 89,2% osób w wieku od 18 do 24 lat wie o istnieniu takich filmów. Z kolei wśród osób od 40 do 64 lat liczba ta wynosi tylko 68,3%.
5 na 6 klientów ogląda filmy wideo o produktach
Tylko 15,9% respondentów nie ogląda filmów w opisach artykułów. Co ciekawe, odsetek klientów, którzy nie są zainteresowani filmami jest najniższy w grupie wiekowej od 40 do 64 lat i wynosi 11,2%.
Jednak filmy wideo nie wydają się mieć większego wpływu na konkretną decyzję o zakupie w przypadku takich samych produktów, gdzie jeden listing posiada film, a drugi nie. 72,7% klientów nie preferuje jednego z dwóch porównywalnych produktów tylko dlatego, że w opisie produktu znajdował się film wideo. 85,3% kupujących nie anulowało jeszcze zakupu tylko dlatego, że w opisie produktu brakowało filmu wideo.
Niemniej jednak, zawartość filmów na Amazonie najwyraźniej ma duży potencjał, ponieważ 71,3% respondentów generalnie chce więcej filmów o produktach na rynku. Jest to szczególnie widoczne w przypadku starszego pokolenia: 75,9% respondentów chciałoby zobaczyć więcej filmów w opisach produktów na Amazonie. Wśród osób w wieku od 18 do 24 lat jest to 72% a wśród osób w wieku od 25 do 39 lat tylko 66%.
Jak dołączyć film produktowy nie będąc Vendorem?
Przede wszystkim trzeba mieć zarejestrowaną markę i tylko do produktów tej marki Sellerzy mogą dodawać filmy.
Obowiązują te same wytyczne, co w przypadku zdjęć produktów. Język mówiony lub pisany (napisy) musi być w języku danego rynku. Dopuszczalne jest przesłanie filmu w innym języku, o ile napisy są w języku danego rynku.
Materiały wideo muszą być odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych. Film nie może zawierać:
- informacji krytycznych pod względem czasowym (w tym wyrażeń takich jak: lider rynkowy, unikalny, pierwszy, nowy),
- wzmianki o cenach,
- obietnic ekologicznych (np. przyjazny dla środowiska) lub obietnic, że produkt zaoszczędzi pieniądze klientów,
- adresów URL do innych stron internetowych, w tym producenta,
- linków do zewnętrznych sklepów,
- filmów, które są reklamą,
- informacji o gwarancji producenta w treści wideo.
Filmy wideo muszą mieć szerokość co najmniej 720 pikseli i co najmniej 872 Kbps. Wielkość plików wideo nie może przekraczać 500 MB. Obsługiwane są wszystkie kategorie produktów, oprócz książek.
Odpowiednio przygotowany film należy wgrać na dysk-online (przykład) i udostępnić supportowi Amazon poprzez case w SellerCentral.
Pamiętaj:
- by przygotować bezpośredni link do filmu do pobrania,
- film powinien być dostępny w formacie MP4, jeden bok 720 pikseli i co najmniej 872 Kbps i ma maksymalny rozmiar 500 MB,
- maksymalna długość wideo wynosi 3 minuty,
- pierwsza klatka jest również miniaturką filmu w galerii,
- by stosować łatwe do czytania napisy,
- film powinien pokazywać najważniejsze cechy i szczegóły produktu, ponieważ użytkownicy mogą jedynie oglądać film, nie czytając już bullet-points, czy opisu produktu,
- emocje, emocje, emocje: kreatywne i atrakcyjne filmy częściej pobudzają sprzedaż niż proste prezentacje i pozostają w pamięci.