22.10.2020
Już niebawem odpowiednik Prime Day w Azji
To, czym jest Prime Day dla Amazona, dla Alibaby jest odbywający się 11. listopada Global-Shopping-Festival (wcześniej nazywany Singles’ Day). Tylko poprzez Alibaba-Tmall sprzedawanych jest ponad 14 mln produktów należących do 250 tys. marek w mocno obniżonych cenach. Festiwal zakupowy jest transmitowany na żywo w 200 krajach. Ponad 2 mln produktów to nowości w asortymencie, w tym również po raz pierwszy produkty 2600 zagranicznych marek – wszystko po to, by zaspokoić wielką chęć do zakupów ze strony Chińczyków, informuje Alibaba.
Jednak BREXIT bez deal’u?
Brytyjskie Konsorcjum Handlu Detalicznego (BRC) stwierdziło, że jest „głęboko zaniepokojone” oświadczeniem premiera Borisa Johnsona, że kraj powinien przygotować się na „no deal-BREXIT” w styczniu. Obawy są uzasadnione – według Der Spiegel, rząd chce wezwać brytyjskich przedsiębiorców do przygotowania się do twardego wyjścia z Unii Europejskiej. Około 200 tys. przedsiębiorców otrzyma list wyjaśniający nowe przepisy celne i podatkowe. W poniedziałek wieczorem pojawiły się jednak oznaki, że negocjacje mogą zostać mimo wszystko konstruktywnie zakończone. Sprzedawcom po obu stronach przyszłej granicy celnej pozostaje przygotować się na „twardy BREXIT”. O wpływach twardego BREXIT na handel sprzedawców na Amazonie pisaliśmy tutaj.
BEOMNI LIVE powraca z serią webinar’ów: Dzisiaj z prelekcją oraz sesją Q&A z Real.de
Norymberga i Neubrandenburg kolejnymi centrami logistycznymi Amazon w Niemczech
W przeszłości na tym terenie w Norymberdze budowano telewizory marki Grundig, ale obecnie Amazon planuje nowe centrum logistyczne o powierzchni 68 tys. metrów kwadratowych, w którym zatrudnienia znajdzie 123 pracowników. Według doniesień medialnych, Amazon ma dalsze plany budowlane dla Neubrandenburga, gdzie ma powstać magazyn. Obydwie lokalizacje zostały zgłoszone, ale nie zostały jeszcze zatwierdzone. W Norymberdze lokalni politycy widzą niewielką wartość dodaną dla tego miejsca, w Neubrandenburgu są neutralni. Obu projektom budowlanym prawdopodobnie nie można było zapobiec.
Alibaba wciąż się rozwija: przejęcie supermarketów Sun Art
Chiński gigant e-commerce Alibaba kupuje większościowy pakiet udziałów w sieci supermarketów Sun Art w Hongkongu za 3,6 mld dolarów (około 3 mld euro). Poprzednim właścicielem tych udziałów była francuska sieć Auchan. Dzięki tej transakcji Alibaba będzie posiadać około 72% udziałów w Sun Art. Jak donosi komunikat prasowy, Alibaba chce kontynuować swoją strategię „New Retail” poprzez przejęcie Sun Art. Strategia ta kładzie silny nacisk na sprzedaż detaliczną żywności. Firma chce w przyszłości skoncentrować się przede wszystkim na sprzedaży internetowej wspartej logistycznie rozwiązaniami lokalnymi/offline.
3 sklepy internetowe plentyShop nominowane do „Shop Usability Award”
Od 2008 roku „Shop Usability Award” jest jedną z najbardziej znanych nagród w handlu elektronicznym w Niemczech. Każdego roku nagradzane są najlepsze, najbardziej kreatywne i przede wszystkim najbardziej przyjazne dla użytkownika sklepy internetowe.
W tegorocznej edycji do nominowanych sklepów należą również trzy zbudowane na silniku sklepowym Plentymarkets. O nagrodę walczyło 409 sklepów. Oddano w sumie 11 tys. głosów. Główny nacisk kładzie się na kryteria projektowania, użyteczności, kreatywności i story-telling’u.
Wśród nominowanych sklepów są trzy sklepy plentySHOPS:
www.missy-rockz.com
www.frauhansen.de/de
www.waidmeister.de
Jak kupują Szwajcarzy w Internecie w czasach pandemii?
Handel internetowy w Szwajcarii „urósł” bardzo mocno w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Według badań przeprowadzonych przez Wyższą Szkołę Nauk Stosowanych w Zurychu (ZHAW), połowa dostawców usług internetowych odnotowała wzrost obrotów o ponad 20%. W ramach swojego reprezentatywnego „Badania detalistów internetowych 2020”, ZHAW zebrał dane z 330 sklepów internetowych w okresie od 6 maja do 13 sierpnia. Według ZHAW, zarówno małe jak i duże sklepy internetowe w sektorze B2C i B2B skorzystały z tego wzrostu. „Wiele sklepów internetowych odnotowało wzrost obrotów nawet o 1500%. Szczególnie dużo kupowano żywności, artykułów do majsterkowania i produktów sportowych. Powodem tego jest fakt, że konsumenci coraz częściej dokonują zakupów w Internecie z powodu miejscowych lockdown’ów lub w celu uniknięcia wizyt w sklepach stacjonarnych. Ponadto, wiele osób pracowało w trybie home-office, w wyniku czego spędzało znacznie więcej czasu w domu i zmieniało sposób spędzania wolnego czasu.
W ciągu 60 sek. szwajcarscy konsumenci kupują w szwajcarskich sklepach internetowych towary o wartości 19 596,65 CHF. Z tej kwoty około 15.873 CHF wydawanych jest w szwajcarskich sklepach internetowych, a 3.723 CHF na minutę płynie ze Szwajcarii do międzynarodowych sklepów internetowych. W szwajcarskim handlu cyfrowym średnio 178 zamówień jest składanych na minutę. Zamówienie zawiera jedną do kilku pozycji, ponieważ w ciągu minuty kupuje się 391 produktów.
313 paczek jest wysyłanych w ciągu minuty, 32 z nich są w drodze powrotnej do sprzedawcy, jako zwroty. Jednak więcej niż zwróconych paczek dociera do Szwajcarii, jako małe przesyłki z Azji i reszty świata: 58 pozycji jest wysyłanych co minutę, z czego 39 z Azji.
Dostawcy usług logistycznych pokonują około 582 km na minutę, aby dostarczyć listy i paczki. Jest to ułamek odległości pokonywanej przez transport prywatny, który pokonuje 117.067 kilometrów na minutę.
Jeśli zakupy dokonywane są u sprzedawców zagranicznych, karta kredytowa (w tym poprzez Paypal) jest używana częściej niż podczas zakupów u sprzedawców ze Szwajcarii. 30 zamówień na minutę jest płaconych kartą kredytową za granicą, w Szwajcarii jest nieco mniej, mianowicie 26 zamówień na minutę. Najpopularniejszą metodą zakupów u szwajcarskich kupujących nadal jest zakup z odroczonym terminem płatności. Opcję tę wybiera 124 kupujących na minutę.