14.09.2020
Tradycyjnie jesienią, eBay prezentuje szereg innowacji dla profesjonalnych sprzedawców na swoim marketplace. Dotyczy to między innymi nowego przetwarzania płatności, na temat którego eBay otrzymał w ostatnich miesiącach głównie pozytywne opinie od sprzedawców. Do tej pory większość sprzedawców pomyślnie zakończyła rejestrację, a w ciągu roku nowe przetwarzanie płatności stanie się obowiązkowe dla prawie wszystkich sprzedawców.
Przy wszystkich dostępnych sposobach płatności kupujący są chronieni przez ochronę kupujących eBay, a wszystkie transakcje są obsługiwane bezpośrednio przez marketplace. I właśnie to jest największą zmianą – kupujący nie będą mieli już możliwości płacenia bezpośrednio sprzedawcy, tylko najpierw płacą w systemie, a eBay przekazuje płatność sprzedawcy. System będzie działał podobnie, jak na Amazonie.
Optymalizacja programu eBay Fulfillment
Usługa logistyczna eBay Fulfillment otrzymała kolejnego międzynarodowego partnera logistycznego: Orange Connex. Jesienią zostanie uruchomiona wersja beta usługi “eBay Fulfillment by Orange Connex”, aby zapewnić sprzedawcom jeszcze prostszą i bardziej efektywną kosztowo obsługę fulfillmentową. Usługa logistyczna umożliwia handlowcom wysyłkę do 20 państw członkowskich UE. Zainteresowani handlowcy mogą już ubiegać się o udział w fazie beta.
Darmowa wysyłka ma być bardziej widoczna w przyszłości, poza tym szykują się zmiany w narzędziu dotyczącym nieobecności. Wraz z jesienną aktualizacją, eBay chce również skupić się bardziej na bezpłatnej wysyłce i ogłasza, że już teraz 71% wszystkich transakcji jest pozbawionych kosztów wysyłki. Aukcje z bezpłatną wysyłką zostaną w przyszłości lepiej wyeksponowane w wyszukiwarce eBay. Specjalne oznaczenie zostanie dodane automatycznie, jeśli sprzedawca oferuje bezpłatną wysyłkę z dostawą w ciągu jednego do trzech dni roboczych.
Ponadto, marketplace ogłosił optymalizację narzędzi nieobecności sprzedawcy. Pozwoli to handlowcom zaplanować ich nieobecność z wyprzedzeniem i ustawić ją na pewien okres czasu, a data dostawa zostanie dostosowana automatycznie. Ręczna zmiana przez sprzedawcę nie jest już konieczna.
Marketing PPC tylko z najwyższymi ocenami statusu konta, eBay Open staje się cyfrowy. W celu dalszej poprawy jakości ofert na marketplace, narzędzie marketingowe np. na eBay.de “Anzeigen” będzie teraz dostępne tylko dla sprzedawców ze statusem usługi “Powyżej średniej” lub “Sprzedawcy z najwyższą oceną”. eBay wprowadza również obowiązek umieszczania w większości aukcji atrybutów produktu, a prawdopodobnie od końca września 2020 r. sprzedawcom zostaną wyświetlane już tylko aliasowe adresy e-mail kupujących. Ma to lepiej chronić prywatność, a także będzie to bariera przed ewentualnym spamem kupujących.
Ostatnia, ale nie mniej ważna jest zmiana w zwykłym eBay Open. Odbywać się to będzie w sposób cyfrowy od 6 do 7 października 2020 r, o czym już pisaliśmy tutaj.
Badanie: niemieckie zakupy przedświąteczne w obliczu pandemii
Pandemia koronawirusa będzie miała istotny wpływ na bożonarodzeniowy biznes. Dotyczy to nie tylko coraz częściej odwoływanych jarmarków bożonarodzeniowych, ale także zachowania konsumentów będą w tym roku wyraźnie dostosowane do panujących warunków. 77% spośród ponad 500 przepytanych niemieckich konsumentów stwierdziło, że nie spodziewają się, że w tym roku Boże Narodzenie odbędzie się w normalnych warunkach. Zgodnie z ich własnymi deklaracjami, 54% będzie unikało jarmarków bożonarodzeniowych, a 52% zatłoczonych centrów miast. 43% ankietowanych konsumentów spodziewa się, że ich zachowania zakupowe zmienią się w tym roku w okresie świątecznym – dla 41% badanych oznacza to, że większość zakupów w okresie świątecznym będzie odbywać się online.
DHL wznawia WARENPOST (wysyłka małych produktów) do USA
Ze względu na brak możliwości przewozowych w czasie pandemii koronawirusa grupa Deutsche Post DHL musiała w ostatnich miesiącach wprowadzić znaczne ograniczenia w zakresie transportu. Dotyczyło to m.in. towarów w kopertach, których wysyłka do wybranych krajów została wstrzymana od końca marca. Zatrzymanie takich dostaw do Stanów Zjednoczonych szczególnie mocno uderzyło w wielu sprzedawców internetowych – musieli oni skorzystać ze znacznie droższej opcji, mianowicie wysyłki paczek, często z dodatkową dopłatą kryzysową. Dobra wiadomość: od 15 września 2020 r. niemiecka firma logistyczna z Bonn znów będzie oferować dostawy towarów w kopertach do USA.
Kupujący muszą się przygotować na bardzo długi czas dostawy, ponieważ przesyłki będą transportowane drogą morską do odwołania. “Należy się spodziewać bardzo długich terminów dostaw, wynoszących co najmniej 25-30 dni”. W przypadku destynacji w zachodniej części Stanów Zjednoczonych lub w odległych regionach czas dostawy może być jeszcze dłuższy”, podaje Deutsche Post DHL. Sprzedający w pośpiechu mogą nadal korzystać z opcji DHL Paket International Premium z międzynarodową dopłatą kryzysową w wysokości 2,20 euro za kilogram. Od 15 września klienci prywatni będą mogli również wysyłać drogą morską małe paczki i paczki bez usługi Premium.