19.04.2024
Kellanova, dawniej znana jako Kellogg Company, jest jednym z największych na świecie producentów produktów zbożowych, w tym znanych płatków śniadaniowych takich jak Kellogg’s Cornflakes, Frosties i wielu innych. W ofercie firmy z USA znajdują się również chipsy Pringles oraz słodkie przekąski Pop-Tarts.
Firma teraz skupia się na strategii sprzedaży cyfrowej, aby przyciągnąć klientów biznesowych za pomocą oferty e-commerce. W tym celu został uruchomiony sklep internetowy B2B. Konsumenci również mogą w nim robić zakupy bez problemów.
Testowy rynek w Niemczech
Nowy sklep jest dostępny pod adresem www.kelloggs-shop.de i nosi nazwę globalnie rozpoznawalnej marki Kellogg’s, a jego działalność rozpoczęła się w Niemczech.
Niemcy zostały wybrane jako rynek testowy, jak informuje Kellanova. Już w październiku ubiegłego roku z powodzeniem uruchomiono testową wersję sklepu. Ten krok jest istotnym elementem europejskiej strategii e-commerce firmy. „Chcemy oferować nasze produkty tam, gdzie nasi klienci ich szukają. Sklep internetowy pozwala nam optymalizować nasze portfolio, szybciej rozpoznawać trendy na rynku i reagować na nie,” mówi Oliver Bruns, dyrektor generalny Kellanova w Niemczech. Dla przechowywania i wysyłki towarów stworzono również osobny punkt e-commerce.
Małe ilości także dla mniejszych sprzedawców
Nowa platforma online ma na celu zapewnienie lepszej obsługi klientów biznesowych i zdobycie nowych grup docelowych. Kellanova chce dotrzeć między innymi do hoteli, kiosków, wolnostojących stacji benzynowych, sklepów z napojami czy basenów z nową ofertą.
Dla sprzedawców dostępne są mniejsze, bardziej indywidualne ilości z asortymentu. Minimalne ilości zamówień zostały odpowiednio dostosowane – mogą to być na przykład sześciopakowe opakowania Pringles czy 6 paczek płatków Kellogg’s Frosties. Ponadto, nowy sklep B2B oferuje akcje promocyjne, darmowe dostawy dla zamówień powyżej 100 euro, szybkie informacje oraz elastyczne opcje płatności.
Za pośrednictwem nowego kanału dystrybucji cyfrowej, Kellanova chce również zdobywać doświadczenie w sprzedaży do klientów detalicznych, jak wyjaśnia Christoph Sterkel, odpowiedzialny za dział e-commerce: „Zdobyta wiedza i nowe struktury otwierają przed nami dodatkowe możliwości, takie jak bezpośredni dystrybucja (D2C), sprzedaż produktów promocyjnych czy sprzedaż przez media społecznościowe.”
Technologia
Sklep zbudowany jest na Shopify, a z polityki prywatności wynika: do realizacji umów korzystamy z systemu zarządzania zapasami w ramach przetwarzania zleceń. W związku z tym, dane osobowe zbierane w trakcie składania zamówienia są przekazywane do plentymarkets (plentysystems AG, Johanna-Waescher-Straße 7, 34131 Kassel, Niemcy).
plentymarkets to rozwiązanie oparte na chmurze dla sprzedawców e-commerce. Jego usługi są oferowane w modelu Saas (Software as a Service), co oznacza, że miesięczne (lub roczne) płatności są stałe, co umożliwia łatwe planowanie kosztów bez nieprzyjemnych niespodzianek.
Jednym z głównych argumentów sprzedażowych niemieckiej firmy jest liczba płynnych interfejsów. Dzięki plentysystems, użytkownicy mają dostęp do ponad 150 kanałów sprzedaży na całym świecie, od dużych platform takich jak Amazon czy eBay, po specjalistyczne, lokalne i branżowe rynki. To umożliwia sprzedawcom e-commerce łatwą i szeroką obecność na wielu kanałach. To samo dotyczy dostawców płatności i portali porównujących ceny. plentymarkets integruje w jednym systemie ERP, WMS, CRM, system sklepowy i wiele więcej.