Kiedy Jeff Bezos zrezygnuje z funkcji CEO Amazona? Orzeczenie BGH w sprawie wyników testów. Alkohol podbija Internet

26.05.2021


Kiedy Jeff Bezos zrezygnuje z funkcji CEO Amazona?

Jeff Bezos 5 lipca 2021 roku przekaże stanowisko dyrektora generalnego Amazona Andy’emu Jassy, który do tej pory kierował działem chmur Amazon Web Services. Przekazanie nastąpi w 27 urodziny firmy. Geekwire.com nazywa Jassy “kochającym muzykę, jedzącym chicken wings, energicznym uczniem Bezosa”. Jeff Bezos pozostanie prezesem zarządu.


Prawie cały świat może teraz sprzedawać na Amazonie

Amazon pozwala teraz sprzedawcom z kolejnych 85 krajów na sprzedaż na swoim rynku (w tym na rynki Pakistanu, Kazachstanu, Urugwaju, Wenezueli, RPA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej). To zwiększa liczbę akceptowanych krajów do 188, pisze Marketplacepulse.com, praktycznie cały świat z wyłączeniem Kuby, Iranu i Korei Północnej. Podobnie jak Chiny, Pakistan może sprzedawać na Amazonie.


Niemcy: Orzeczenie BGH w sprawie wyników testów

Federalny Trybunał Sprawiedliwości (BGH) orzekł, że w przypadku reklamy – wynikiem lub certyfikatem testu produktu, konsumenci muszą być w stanie sprawdzić dokładne okoliczności i przebieg testu. Orzeczenie opiera się na pozwie złożonym przez Niemiecki Związek Konkurencji Społecznej (Verband Sozialer Wettbewerb) przeciwko sieci sklepów DIY – Obi. W tym przypadku, wiaderko farby z pieczęcią “zwycięzcy testu” Stiftung Warentest zostało umieszczone w broszurze reklamowej obok innych produktów. Zgodnie z decyzją sądu, nawet tak nieznaczne reklamowanie produktu wynikiem testu jest niedozwolone, jeżeli konsument nie ma możliwości sprawdzenia szczegółów. To nie intensywność czy wielkość reklamy jest decydująca dla interesu konsumenta, który chce mieć możliwość zbadania reklamy w celu podjęcia świadomej decyzji handlowej. Decydującym czynnikiem było to, że wynik testu był rozpoznawalny w reklamie. Aby reklama z wynikiem testu była dopuszczalna konieczne jest, aby w łatwo dostępny sposób konsument mógł jednoznaczne przyporządkować do konkretnego testu. Orzeczenie dotyka również sprzedawców online.

Niemcy: Znacząca poprawa klimatu biznesowego wg Ifo

Indeks klimatu biznesowego Ifo silnie wzrósł w maju. Po wartości 96,6 pkt. w kwietniu, wzrósł do 99,2 pkt. w maju. Jest to najwyższa wartość od maja 2019 roku, donoszą badacze ekonomiczni z Ifo w Monachium. “Niemiecka gospodarka nabiera tempa” – powiedział prezes Ifo Clemens Fuest. Około 9 tys. firm z branży produkcyjnej, usługowej, handlowej i budowlanej, które co miesiąc oceniają koniunkturę, teraz bardziej optymistycznie patrzy w przyszłość. Znacznie lepiej sytuację ocenia także sektor handlu z wartością 8,4 pkt. Jest to pierwsza dodatnia wartość od czterech miesięcy; w styczniu było to -17,1. Hurt korzysta z dobrej koniunktury w przemyśle, podczas gdy handel detaliczny liczy na dalsze złagodzenia obostrzeń.


DHL Express uruchamia nową linię lotniczą cargo

DHL Express planuje reorganizację swojego europejskiego transportu towarowego, który w przyszłości ma być obsługiwany przez nową linię lotniczą. Nowa linia lotnicza ma mieć siedzibę w Austrii i ma zostać założona oraz rozpocząć działalność jeszcze w tym roku. Międzykontynentalny ruch towarowy o zwiększonej częstotliwości lotów będzie w przyszłości obsługiwany przez DHL Air UK, linia lotnicza ma zostać rozbudowana o dodatkowe Boeingi 767 oraz nowe Boeingi 777F. Powodem restrukturyzacji i ekspansji firmy logistycznej jest zwiększony popyt na międzynarodowe przesyłki ekspresowe.

Alkohol podbija Internet

Handel i reklama napojów alkoholowych w coraz większym stopniu przenosi się do Internetu. Tak wynika z aktualnego raportu “Zenith Business Intelligence – “Alcohol: Beer + Spirits” autorstwa agencji Zenith. Rynek napojów alkoholowych musiał poradzić sobie ze słabym rokiem (brak event’ów), zarówno w konsumpcji, jak i w marketingu i reklamie. Obecnie jednak mamy do czynienia z ruchem w kierunku handlu internetowego, klienci coraz częściej z niego korzystają, a dostawcy mają dostęp do odpowiednich sieci dystrybucji. Tendencja do ekspansji w internecie będzie kontynuowana nawet po zakończeniu pandemii i otwarciu pubów i restauracji, według prognozy Zenith. Wydatki na reklamę cyfrową wzrosną o co najmniej 9,2% rocznie w latach 2019-2023.