Kiedy odbędzie się Prime Day? Amazon Prime dostępny w Turcji. Everli partnerem Kaufland w Polsce. Amazon największym sprzedawcą internetowym w Niemczech w 2019 r.

23.09.2020

Prime Day w końcu nadchodzi. Przeniesiony z lipca na dotychczas bliżej nieznany termin, dzień intensywnej wysprzedaży na platformie Amazon ma odbyć się 13-14. października 2020 r . Przynajmniej tak wynika z licznych przecieków.

W ramach przygotowań do jednej z największych wysprzedaży w roku, Amazon zdążył już zablokować urlopy dla swoich pełnoetatowych pracowników w magazynach między 13. a 20. października. Ta wiadomość również pasuje do wcześniejszych wypowiedzi Amazon, które potwierdziły, że wydarzenie online będzie miało miejsce w czwartym kwartale.

Rzecznik prasowy Amazon odmówił skomentowania tej daty. „Bądźcie na bieżąco z dalszymi szczegółami w dniu premiery”, dodając: „Klienci mogą również poprosić urządzenia typu Echo, słowami: Alexa, informuj mnie na bieżąco o Prime Day.”

Nowy termin Prime Day zmienia dynamikę tego wydarzenia. Wielu klientów Prime może dokonać zakupy prezentów świątecznych dużo wcześniej niż zwykle. Tak późne komunikowanie wydarzenia z pewnością miało na celu utrzymanie zwiększonej ilości zakupów w sieci przez konsumentów, którzy w latach bez pandemii czekali z wydatkami właśnie na dni ze specjalnymi ofertami, jak Prime Day czy Black Friday.


Amazon Prime dostępny w Turcji

Wprowadzenie programu następuje prawie dokładnie dwa lata po uruchomieniu Amazon Turcja. „Cieszymy się, że możemy wprowadzić Amazon Prime w Turcji”, powiedział Richard Marriott, Country Manager w Amazon Turcja. „Od czasu uruchomienia amazon.com.tr, podjęliśmy kroki w celu zapewnienia szybkiej dostawy do naszych klientów w Turcji”.

Źródło: www.aboutamazon.eu

Dzięki Prime, abonenci mogą teraz cieszyć się darmową i szybką dostawą. Tak szybką, że zamówiony wieczorem produkt, będzie dostarczony kolejnego dnia rano. Prime oznacza również dostęp do filmów, programów telewizyjnych, muzyki i wielu innych usług Amazon dla abonentów Prime. Klienci w Turcji mogą wypróbować Amazon Prime za darmo przez pierwsze 30 dni, następnie za 7,90 lira (0,88 euro) miesięcznie.



Everli partnerem Kaufland w Polsce

Everli, włoski rynek e-commerce, znany wcześniej jako Supermercato24, ogłosił partnerstwo z Kaufland w Polsce. Partnerstwo pozwala osobom z 17 miast w Polsce na zamawianie artykułów spożywczych w sklepie Kaufland poprzez stronę internetową lub aplikację Everli.

Maja Szewczyk, rzeczniczka prasowa Kaufland Polska, podkreśla, że dzięki partnerstwu klienci mogą teraz kupować swoje ulubione produkty bez konieczności wychodzenia z domu. „Wierzymy, że to rozwiązanie, które jest szybkie, wygodne i bezpieczne, spotka się z dużym zainteresowaniem.

W czerwcu pisaliśmy o tym, że Real.de został sprzedany właścicielowi sklepów Kaufland. Planowana jest zmiana nazwy tej trzeciej największej platformy sprzedażowej w Niemczech, właśnie na Kaufland.


WSJ: Amazon ogranicza konkurencję na własnej platformie

Zgodnie z relacjami w renomowanej gazecie biznesowej The Wall Street Journal, Amazon ogranicza niektórym sprzedawcom uruchomienie kampanii reklamowych na marketplace. W szczególności są to producenci urządzeń, którzy bezpośrednio konkurują z produktami własnymi firmy Amazon. Według WSJ, na przykład dostawca sprzętu multimedialnego Roku nie był w stanie reklamować swoich produktów w obszarach i kategoriach, w których oferowany jest również Fire TV firmy Amazon i inne produkty marek własnych należących do Amazon. Chodzi głównie o kampanie reklamowe, które umożliwiają odpłatne wyświetlanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania.

Amazon zaprzecza zarzutom WSJ. Jednak w swojej reakcji na artykuł podkreśla, że możliwe jest, aby niektóre słowa kluczowe dotyczące produktów Amazon były ograniczane w kampaniach reklamowych. Ponadto firma Amazon zwracał uwagę na fakt, że promowanie własnych produktów przez właściciela platformy nie jest niczym niezwykłym. Podobnie ponoć zachowuje się Walmart, który nie akceptuje u siebie produktów Amazon: czytników e-booków Kindle , Fire TV czy urządzeń Echo. Jeżeli zarzuty są prawdziwe, byłby to kolejny przykład nieprawidłowego zachowania gospodarza marketplace’u wobec sprzedawców na nim aktywnych. Przypominamy, że Amazon to platforma do sprzedaży, gdzie gospodarz jednocześnie jest też sprzedawcą – oraz konkurentem.


DHL Express rozbudowuje hub w Paryżu – 38.000 paczek na godzinę

Francuski oddział przesyłek ekspresowych Deutsche Post DHL Group planuje zainwestować 170 mln euro w budowę nowego centrum dystrybucyjnego DHL na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu. Węzeł we Francji będzie odgrywał decydującą rolę ze względu na rosnący wolumen przesyłek z e-handlu – w szczególności ze względu na rosnący handel produktami elektronicznymi.

Aby obsłużyć 38.000 przesyłek na godzinę, DHL rozpoczął już w marcu tego roku prace budowlane na terenie centrum dystrybucyjnego. Od października 2021 r. od 500 do 600 pracowników będzie pracowało nad obsługą paczek. Przetwarzanie byłoby wtedy 15 razy szybsze niż obecnie. Jest to możliwe dzięki nowoczesnej sortowni, na którą przeznaczono 45 milionów euro. Centrum dystrybucyjne ma być zbudowane na powierzchni 34 000 metrów kwadratowych. DHL Express będzie miał do dyspozycji łącznie 91 000 metrów kwadratowych powierzchni wokół centrum dystrybucyjnego, dzięki czemu możliwa będzie również przyszła rozbudowa.


Amazon największym sprzedawcą internetowym w Niemczech w 2019 r.

Amazon pozostaje niekwestionowanym liderem wśród sprzedawców internetowych o najwyższych obrotach w Niemczech* – i wyraźnie przewyższa innych dostawców na rynku. Podkreślamy, że w zestawieniu znaleźli się sprzedawcy, nie platformy sprzedażowe (marketplace), jak np. eBay, czy Real.de. Wskazuje na to aktualna ocena EHI Retail Institute i Statista, które już po raz dwunasty zbadały rynek handlu elektronicznego w Niemczech.

Na czele rankingu, stoi Amazon.de* z obrotami w 2019 roku na poziomie 10,49 mld euro. Drugie miejsce zajmuje Otto.de z 3,36 mld euro, a trzecie Zalando.de, który wygenerował 1,62 mld euro. Pierwsze 10 miejsc zwiększyło swoje obroty o 10,7 procent z 18,77 mld do 20,79 mld euro. Połowa z nich pochodzi z elektroniki użytkowej: Mediamarkt.de zajmuje 4. miejsce z 1,17 mld euro, Notebooksbilliger.de wygenerował sprzedaż na poziomie 868 mln euro i zajmuje 5. miejsce. Saturn.de z wynikiem 641 mln euro zajmuje 7. miejsce, a Apple.com (588 mln euro) i Cyberport.de (565,4 mln euro) zajmują 9. i 10. miejsce.

* Sposób obliczenia sprzedaży Amazon: na podstawie raportu rocznego łączny obrót Amazon Niemcy wynosi 19,9 mld euro. Obejmuje to jednak również przychody z usług i abonamentów (w tym prowizje za sprzedaż osób trzecich na rynku – dochody z prowizji sprzedawców zewnętrznych, abonament Prime, Audible.de, itp.), jak również wszystkie sprzedaże na Amazon w Niemczech, które zostały dokonane poza granicami Niemiec (np. przez polskich kupujących).