13.10.2020
Konsumenci mają dosyć Black Friday
Podczas tegorocznego „Black Friday” (27 listopada 2020 r.) dwóch na trzech niemieckich konsumentów chce wydać mniej pieniędzy niż w ubiegłym roku. Jest to wynik badania przeprowadzonego przez Idealo, największą niemiecką porównywarkę cenową. Nie kryje się za tym jednak ogólny sceptycyzm i negatywne nastawienie wobec wydatków w e-handlu, ale raczej przesycenie reklamą ukierunkowaną na ten konkretny dzień z promocjami: „Coroczne polowanie na zniżki w Internecie pod koniec listopada może mieć najlepsze czasy już za sobą” – komentuje dziennik „Die Welt”.
Relacja z eBay Open 2020 – cyfrowa konferencja eBay Niemcy
Podczas konferencji eBay Open – która w tym roku odbyła się cyfrowo z dobrze znanych powodów – nowy szef niemieckiego eBay, Oliver Klinck podkreślił, że tylko w drugim kwartale 2020 roku przybyło tyle samo nowych kupujących, co w całym poprzednim roku. Okazuje się, że sprzedawcy na eBay.de mogą już docierać do około jednej trzeciej wszystkich niemieckich kupujących online. „Widzimy również, że nowi klienci na eBay.de nie są tylko jednorazowymi nabywcami – wracają do nas!”, dodaje Oliver Klinck.
Podczas wirtualnej konferencji, w której brało udział ponad 1 tys. zapowiedział kilka nowych funkcji dotyczących platformy. Nie są to jednak „pojedyncze wielkie rzeczy”, lecz ciągły rozwój – eBay nazywa to: „managed marketplace”. „Jednym z przykładów jest nasza inicjatywa dotycząca usprawnienia, dobrania poprawnych cech produktowych, która polega na wyświetlaniu wolumenu wyszukiwania danej cechy przez kupujących. Dzięki temu oraz systemowi propozycji cech produktowych sprzedawcy mogą łatwiej zoptymalizować swoje aukcje pod algorytm wyszukiwania. Na eBay nie tylko profesjonalni sprzedawcy znajdują nabywców dla swoich produktów, ale również wielu kupujących działa, jako sprzedawcy. Ponadto sam eBay nigdy nie występuje w roli sprzedawcy i nigdy nie jest konkurencją dla sprzedawców. To odróżnia eBay od innych rynków, jak chociażby Amazon.
Oliver Klinck wyjaśnił również, że program wsparcia przedsiębiorców dotkniętych korona-kryzysem będzie kontynuowany. Przynajmniej do końca roku ma zostać zachowane czasowe zwolnienie z opłat za sprzedaż dla nowych przedsiębiorców. W ostatnich miesiącach dołączyli nie tylko mali sprzedawcy, ale także większe sieci sklepów stacjonarnych, jak chociażby popularny dyskont wielobranżowy Tedi.
Amazon przedstawia własny pojazd elektryczny
Zaledwie rok po ogłoszeniu The Climate Pledge, Amazon przedstawia swój pierwszy elektryczny pojazd dostawczy na zamówienie, opracowany i zbudowany we współpracy z Rivian.
Specyficzny dla firmy Amazon elektryczny pojazd dostawczy oferuje liczne, wiodące w branży funkcje w zakresie bezpieczeństwa, nawigacji i projektowania, w tym zaawansowaną detekcję czujników, różne systemy wspomagania ruchu drogowego. Duża przednia szyba pozwala kierowcy „mieć oko” na wszystko. Do 2030 roku wszystkie 100 tys. zamówionych pojazdów ma być użytkowanych, a pracownicy odpowiedzialni za dostawy będą wspierać realizację zamówień klientów w sposób bezpieczny. Pierwsze 10 tys. pojazdów pojawi się na drogach za mniej niż dwa lata.