Marketplace meblowy Home24 rozszerza swoją działalność jako „curated marketplace”

22.03.2022

Na początku był internetowy sklep meblowy

Niemiecki sprzedawca mebli Home24 rozwijał się w ubiegłym roku wolniej niż oczekiwano. Wynikało to głównie z osłabienia działalności w Brazylii – donosi serwis Internet World. Jak wynika ze wstępnych danych, obroty Home24 po skorygowaniu o efekty walutowe – wzrosły o 27% do 615 mln euro. Jednak grupa wciąż nie osiągnęła ambitnego celu, jakim jest wzrost o 28-32%.


Ebitda już nie ujemny

Wynik operacyjny Home24 znalazł się w strefie zysków. Ebitda wyniosła milion euro, nie uwzględniając przejęcia sieci sklepów z artykułami gospodarstwa domowego Butlers przez Home24, które zostało ogłoszone w grudniu.

Dzięki przejęciu Butlersów, Home24 chce także rozszerzyć swoją obecność w sklepach stacjonarnych oraz dodać tekstylia domowe i artykuły dekoracyjne do swojej oferty mebli. W ogłoszeniu obie firmy mówiły o „sojuszu na rzecz wspólnego rozwoju”.


Nowy rynek dla sprzedawców i producentów mebli

We współpracy z dostawcą usług SaaS – firmą Mirakl, Home24 rozszerza swoją ofertę o rynek dla wybranych dostawców zewnętrznych. Jak poinformowała firma w komunikacie prasowym, marketplace ma zostać uruchomiony w Niemczech już latem tego roku. Kolejne rynki europejskie mają pojawić się w przyszłym roku.

Uczestniczący w programie detaliści zostaną specjalnie wybrani i będą rozszerzać istniejące kategorie produktów, jak również wprowadzać nowe kategorie.


Wybór sprzedawców już w toku

Przy wyborze sprzedawców, którzy będą mogli sprzedawać na nowym rynku, Tobias van der Linden, wiceprezes ds. rozwoju handlowego w Home24, zwraca szczególną uwagę na jakość, fachowość i niezawodność. Firma chce przecież móc nadal gwarantować swoim klientom najlepszą możliwą obsługę.

Van der Linden dołączył do Home24 dopiero pod koniec ubiegłego roku i od tego czasu jest przede wszystkim odpowiedzialny za rozwój rynku. Wcześniej był odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych sprzedawców i dostawców w firmie Amazon, dlatego posiada wiedzę niezbędną do rozwoju rynku Home24.

Oprócz aspektów jakościowych rynek Home24 ma także rozszerzyć asortyment produktów o kolejne propozycje z sektora „Dom i życie”. „Dzięki rynkowi jesteśmy w stanie szybko uzupełnić luki w istniejącej ofercie, znacznie zróżnicować nasz asortyment i zrobić ważny krok w kierunku jeszcze lepszego spełniania życzeń naszych klientów w przyszłości” – kontynuuje Marc Appelhoff, Dyrektor Generalny Home24.


Realizacja techniczna przez Mirakl

Dostawca usług SaaS – firma Mirakl, wspiera projekt swoim oprogramowaniem marketplace. W tym celu tworzona jest obecnie infrastruktura techniczna, która ma zapewnić klientom Home24 bezproblemowe dokonywanie zakupów.

Home24 twierdzi, że ma ponad 2 mln aktywnych klientów. Dzięki przejęciu w ubiegłym roku firmy Butlers, oprócz sprzedaży internetowej, firma prowadzi teraz także sprzedaż detaliczną w sklepach stacjonarnych. Firma chce się dalej rozwijać dzięki planowanej działalności na rynku.