17.07.2020
Amazon.com obchodzi 25. urodziny
Amazon jest od dawna największym detalistą internetowym na świecie, a dokładnie 16 lipca 1995 roku serwis amazon.com pojawił się w sieci. Założycielem jest Jeff Bezos, człowiek z talentem do interesów. Bezos studiował elektrotechnikę i informatykę, a już na początku lat 90. zarabiał niemało pieniędzy jako bankier inwestycyjny. Fascynuje go jednak Internet i jego potencjał. 30-latek rezygnuje z lukratywnej pracy na Wall Street, przenosi się do Seattle i zaczyna sprzedawać książki w sieci. Start na rynku niemieckim miał natomiast miejsce dopiero 15 października 1998 r., kiedy Amazon.de jako księgarnia internetowa uruchomił swoją działalność.
W większości pozytywne nastroje wśród konsumentów
Złagodzenie ograniczeń po lockdown’ie spowodowanym panddemią koronawirusa, najwyraźniej pobudziło potrzebę dokonywania inwestycji wśród niemieckich konsumentów. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez Berlin Mindline-Media-Institute na zlecenie agencji reklamowej ARD SALES & SERVICES GmbH (AS&S) z około 1.000 respondentów wykazało, że 21 procent planuje teraz konkretne zakupy, które musiały zostać odłożone w czasie ze względu na pandemię. Co trzecia osoba w tej grupie ma na liście zakupów meble, urządzenia elektryczne lub samochody. Jeden na czterech ankietowanych chce upiększyć swój dom, jeden na pięciu chce kupić produkty do ogrodu. Pomimo skróconego czasu pracy w wielu firmach, sytuacja finansowa konsumentów jest zaskakująco dobra: 60 procent badanych uważa, że nie zmieniła się ona w stosunku do czasów przed pandemią, co może wynikać również z faktu, że co drugi pracował jak bez zmian jedynie zastosowaniem środków ochronnych. Obecne podstawowe nastroje wśród ludności są dość pozytywne: 54% jest optymistycznie nastawionych do rozwoju gospodarczego po stopniowym łagodzeniu ograniczeń, co prawdopodobnie wiąże się również z niektórymi działaniami rządu niemieckiego: 42% oświadczyło, że chciałoby skorzystać z aktualnych ofert w wyniku obniżenia podatku VAT.
UPS oferuje dostawę w sobotę bez dodatkowych opłat w ośmiu krajach europejskich.
Podczas gdy dostawy weekendowe są zazwyczaj obciążone dopłatą, firma UPS jest obecnie jedynym usługodawcą, który konsekwentnie oferuje opcję dostawy w sobotę po normalnych stawkach za dzień roboczy przy wysyłce do jednej z ponad 17 000 lokalizacji punktów dostępu UPS na ośmiu głównych rynkach handlu elektronicznego w Europie. UPS oferuje małym firmom w Niemczech, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Holandii, Polsce i Hiszpanii niezawodny i ekonomiczny sposób dotarcia do klientów w weekendy. UPS Access Point to lokalne firmy, takie jak sklepy typu convenience z wydłużonymi godzinami pracy wieczorem i w weekendy, co daje klientom elastyczność w odbieraniu przesyłek, gdy jest to zgodne z ich harmonogramem. Nowa usługa stanowi uzupełnienie dotychczasowych dostaw UPS Express w sobotę, które teraz korzystają z dostaw przedpołudniowych.