18.06.2020
Uruchomiono Amazon.sa, pomimo podejrzeń o morderstwo
Amazon.com Inc w środę uruchomił wersję krajową swojej platformy dla kupujących w Arabii Saudyjskiej, co w ostatnim czasie bywało niepewne, ze względu na spór pomiędzy Rijadem a szefem Amazona, Jeffem Bezosem.
Strona jest re-brandingiem Souq.com dla saudyjskich klientów, bliskowschodniej platformy e-commerce, którą Amazon nabył w 2017 roku. Konta kupujących Souq.com automatycznie zostaną przeniesione na nową odsłonę – Amazon.sa. W podobny sposób firma przekształciła w ubiegłym roku już Souq w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w amazon.ae. W jednym z komunikatów prasowych Amazon poinformował, że buduje sieć dystrybucyjną, która obejmie cały kraj. Powstaje 14 magazynów, w których będzie zatrudnionych ponad 1400 pracowników i uruchomiono strategiczne partnerstwo w zakresie dostaw z Pocztą Saudyjską.
Wieści te wskazują, że konflikt z udziałem Bezosa i księcia Mohammeda bin Salmana nie wykoleił planów inwestycyjnych Amazona dotyczących królestwa. Spór dotyczył zamordowania Jamala Khashoggi, felietonisty i krytyka pracującego w Washington Post, która należy do Jeffa Bezosa. O zlecenie tego morderstwa CIA podejrzewa właśnie księcia Mohammeda.
Zalando opłaca się być marketplace’em
Zalando, wiodąca europejska platforma internetowa dla branży mody, spodziewa się w bieżącym drugim kwartale znacznego wzrostu sprzedaży i zysków, który przewyższa dotychczasowe oczekiwania rynku. Powodem jest zmiana zachowań konsumenckich, w szczególności silny wzrost preferencji dla zakupów online, oraz konsekwentna realizacja strategii ekspansja programu partnerskiego Zalando. Zwiększone zainteresowanie zakupami w sieci jest oczywiście spowodowana przez pandemię, a dostrzeżenie otwarcia platformy na sprzedawców zewnętrznych jako kolejnego powodu wzrostu obrotów, pozwala przypuszczać, że Zalando dalej zmierza w kierunku strategii marketplace.
Amazon Pay dostępny w Adyen
Globalna platforma płatnicza Adyen ogłosiła swoją współpracę z Amazon Pay. Od teraz sprzedawcy w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji, Włoszech i Hiszpanii mogą oferować swoim klientom nowy sposób płatności. „Cieszymy się, że możemy zaoferować handlowcom Adyen i ich klientom łatwość użytkowania Amazon Pay”, powiedział Patrick Gauthier, wiceprezes Amazon Pay. „Naszym celem jest zapewnienie bezpiecznych i bezproblemowych zakupów dla jak największej liczby klientów Amazonii, a nasza współpraca z Adyen doskonale wspiera ten cel. Co ciekawe, Adyen jest również technologicznym partnerem systemu płatności, który zostaje właśnie wprowadzany do coraz większej ilości kont sprzedawców na eBay.