Morning Briefing: Real.de sprzedany, będzie zmiana nazwy!

22.06.2020

Grupa Schwarz przejmuje od SCP Group biznes cyfrowy Real, w tym marketplace real.de.

Real.de jest jednym z największych marketplace’ów w Niemczech. W przyszłości planowana jest kontynuacja pod nazwą Kaufland w ramach cyfrowego biznesu Grupy Schwarz. Platforma internetowa ma na celu uzupełnienie działalności stacjonarnej oraz poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów i partnerów handlowych. „Real.de jest istotnym elementem naszej przyszłej oferty. Połączenie biznesu stacjonarnego i handlu internetowego otworzy przed nami dodatkowe możliwości”, wyjaśnia Rolf Schumann, członek zarządu Schwarz Group ds. cyfryzacji. „Zaowocuje to również nowymi korzyściami dla naszych klientów”. Przeniesienie działalności gospodarczej w formie cyfrowej jest uzależnione od zakończenia procesu przejęcia Real i zatwierdzenia przez organy ochrony konkurencji. Obie strony zobowiązały się do nieujawniania ceny zakupu. Oferta i usługi Real.de będą nadal dostępne dla kupujących i sprzedawców, a korzystanie z tej platformy nie ulegnie zmianie.

Grupa Schwarz jest wiodącym międzynarodowym przedsiębiorstwem handlowym, zatrudniającym 430 tys. pracowników na całym świecie, posiadającym ponad 12 tys. oddziałów i sklepów specjalistycznych w 31 krajach. W roku 2018 osiągnęło obroty w wysokości 104,3 mld euro. Grupa Schwarz z siedzibą w Neckarsulm w Badenii-Wirtembergii, składa się zasadniczo z dwóch oddziałów handlowych: Lidl i Kaufland. Ponadto, Schwarz Produktion produkuje: pieczywo, wodę mineralną i napoje bezalkoholowe, lody, czekoladę i suszone owoce.

Real.de zmieni nazwę na Kaufland

Kaufland jest międzynarodową firmą handlową z około 1300 oddziałami i około 132 tys. pracownikami w ośmiu krajach. Jest znany w: Niemczech, Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji czy w Mołdawii. W Niemczech Kaufland posiada około 670 sklepów i zatrudnia około 74 tys. pracowników.

Dokładnej daty zmiany nazwy Real.de na Kaufland oraz jaka będzie ostateczna wersja nazwy jednej z najważniejszych platform sprzedaży w Niemczech, jeszcze nie ogłoszono.