3.07.2020
Obroty niemieckiego e-commerce +10% w 2020
Na koniec 2020 roku wartość handlu elektronicznego w Niemczech ma wynieść 103,4 mld euro. Oznaczałoby to wzrost o 10 procent, ponieważ w ubiegłym roku branża handlu internetowego była warta 94 mld euro. Pokazuje to ostatni raport Ecommerce Country Report by RetailX 2020. W badaniu tym, w którym zebrano dane z wielu innych badań, wykazano, że niemiecki handel elektroniczny ma wzrosnąć w tym roku o 10 procent. Jeśli prognoza jest prawdziwa, na koniec tego roku e-handel w Niemczech będzie wart 103,4 mld euro.
Klarna podbija Europę
Szwedzki Fintech Klarna rozpoczął działalność w Hiszpanii, uruchamiając usługę „kup teraz, płać później”. Usługa ta pozwala kupującym płacić w trzech nieoprocentowanych ratach w wybranych sklepach internetowych na terenie całego kraju. Pod koniec tego miesiąca firma płatnicza z biurem w Madrycie będzie współpracować z Michaelem Korsem, a wkrótce pojawią się kolejne duże marki. Największym rynkiem dla Klarna był w 2019 roku rynek niemiecki, gdzie marka również dzięki intensywnej kampanii na dobre się uplasowała w popularnych metodach płatniczych.
Czy Amazon płaci podatki w Niemczech?
Jak dotąd Amazon niechętnie udzielał informacji na temat podatków, jakie płaci w Niemczech. Teraz jednak blog firmowy zdradził całkiem sporo liczb z roku 2019. W zeszłym roku Amazon odnotował sprzedaż na poziomie 19,9 mld euro. Podatki wyniosły w sumie 261 milionów euro. Te bezpośrednie podatki, które firma płaci sama, obejmują: podatek dochodowy od osób prawnych, podatek handlowy, dopłatę solidarnościową i cła. Jednakże: Amazon zwraca uwagę, że składki na ubezpieczenie społeczne są również uwzględnione w tej kwocie. Ponadto, spółka podaje również informacje na temat podatków pośrednich – tj. tych, które spółka jedynie przekazuje organom podatkowym od osób trzecich. Obejmują one np. podatek od wartości dodanej, ale również płatności podatkowe dokonywane przez pracowników, tj. podatek od wynagrodzeń. Wynoszą 1,4 mld euro, które zostały zapłacone w związku z działalnością firmy w Niemczech.
eBay ruszył z nową kampanią reklamową dla produktów kategorii Motoryzacja
„Na początku roku postawiliśmy sobie za cel zwiększenie naszego zasięgu w sektorze części samochodowych i akcesoriów poprzez kompleksowe działania marketingowe”, wyjaśnia Oliver Klinck, dyrektor handlowy eBay. „Nie działa, nie istnieje” pokazujemy, jak wszechstronny jest eBay w sektorze motoryzacyjnym. Oferujemy kompleksowy wybór markowych produktów, oryginalnych akcesoriów i marek własnych dealerów dla wszystkich wymagań – skoncentrowanych na jednej platformie. Dzięki kampanii docieramy do nowych nabywców, a tym samym wspieramy dealerów na naszym rynku.
Dodatkowo w kampanii udział biorą znani niemieccy influencerzy, którzy dodatkowo zwiększą rozpoznawalność eBay’a w tej grupie docelowej. Są nimi między innymi: Hagen Amstep, Mathisox, Jan Stecher, Marvin Hörner, Jens Kuck, Schrauba oraz Eicko Performance.
eBay’owi z pewnością nie zaszkodzi intensywna kampania i sprzedawcy wszystkich kategorii produktów powinni niebawem odczuć dodatkowy ruch na tym marketplace.