Morning Briefing: eBay aktualizuje algorytm Cassini

24.06.2020

Kiedy kupujący szukają w serwisie eBay, domyślna kolejność wyników jest nazywana Best Match. Algorytm eBay został zaprojektowany tak, aby wyświetlać najistotniejsze oferty i uwzględnia różne czynniki związane z wydajnością sprzedawcy, popytem i rynkiem, popularnością produktów, ceny, wysyłki, pochodzenia. Najnowsza aktualizacja Best Match personalizuje wyniki wyszukiwania indywidualne dla każdego kupującego.

https://tech.ebayinc.com/product/ebay-makes-search-more-efficient-through-personalization/

Teraz wprowadzany sposób sortowania wyników, nazwany „skłonność cenowa” uwzględnia wcześniejsze zakupy użytkownika w serwisie eBay oraz produkty, którymi był zainteresowany. Na podstawie tych informacji, algorytm próbuje przewidzieć skłonność cenową użytkownika do przyszłych zakupów i wykorzystuje ją do sortowania wyników wyszukiwania, sortując je wg preferencji cenowych kupującego.

https://tech.ebayinc.com/product/ebay-makes-search-more-efficient-through-personalization/

3,05 mld paczek w Niemczech w 2019r.

W zeszłym roku firmy kurierskie w Niemczech obsłużyły 3,05 miliarda paczek. Oznacza to, że średnio w ciągu jednego dnia roboczego przewożono 10 milionów paczek. Amazon był najważniejszym klientem dla przewoźników: łącznie ze zwrotami i przesyłkami pochodzącymi od współpracujących z Amazon sprzedawcami, wolumen przesyłek firmy Amazon wynosił 849 milionów paczek. Większość przesyłek firmy Amazon zawierała produkty elektroniczne – w sumie około 95 milionów paczek.

Zamówienia w Niemczech dotyczyły głównie towarów elektrycznych (347 mln paczek), ale także odzieży (345 mln przesyłek). Najwięcej zamówień zostało wysłanych do miasta Duisburg: Każdy z 491.000 mieszkańców otrzymał tu w przeliczeniu 29,8 paczek rocznie. W zeszłym roku na czele tej statystyki stał Wuppertal z 22,1 paczkami na mieszkańca. W Berlinie i Hamburgu mieszkańcy otrzymują około 20 paczek rocznie.

Na wsi kupują najwięcej: w powiecie południowo-zachodniego Palatynatu każdy mieszkaniec otrzymał 31,7 paczek, w powiecie Cochem-Zell nad Mozelą liczba ta wynosiła 31,6 paczek.

Zalando chce dalej rozwijać marketplace

Zalando dąży do osiągnięcia marży od 10 do 13% w perspektywie długoterminowej. W tym celu działalność Zalando jako platformy dla sprzedawców zewnętrznych (marketplace) ma być dalej rozwijana, ogłosił prezes Robert Gentz na zgromadzeniu akcjonariuszy w Berlinie. Zalando ma również plany w zakresie rozwoju sprzedaży mody premium i luksusowej, oraz produktów używanych.

Amazon przeznacza 2 mld USD na Climate Pledge Fund

Amazon tworzy fundusz klimatyczny o wartości 2 mld dolarów, który będzie inwestował w przedsiębiorstwa opracowujące produkty, usługi i technologie mające na celu dekarbonizację gospodarki i ochronę planety, ułatwiając przejście na gospodarkę bezemisyjną. „Nieustannie koncentrujemy się na realizacji naszych zobowiązań dotyczących klimatu. Dzięki naszemu Climate Pledge Fund postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r.”

BEOMNI 2020 LIVE: Jutro, 11:00 z Rafałem Brzoską!