Morning Briefing: Ograniczenia nowego systemu płatności na eBay

7.07.2020

Oświadczenie eBay w sprawie nowego systemu przetwarzania płatności

Temat nowego przetwarzania płatności w serwisie eBay od tygodni jest gorąco dyskutowany wśród sprzedawców na tym marketplace. Jak już kilkakrotnie informowaliśmy, eBay odchodzi od dotychczasowych metod płatności PayPal oraz przelew zwykły, na korzyść systemu pośredniczenia w płatnościach opartego o rozwiązanie Adyen. Płatności będą wyglądały podobnie jak na Amazon, tzn. eBay otrzymuje płatność od kupującego i przekazuje ją dalej do sprzedawcy.

Dyskusja w szczególności dotyczy produktów, które nie mogą być zamieszczane w związku z przejściem do nowego przetwarzania płatności i zmiany dostawcy z PayPal na Adyen. I tak sprzedawcy, którzy już korzystają z przetwarzania płatności przez eBay/Adyen, nie mogą w chwili obecnej jeszcze oferować następujących produktów:

  • alkohol, napoje spirytusowe, piwo i wino
  • artykuły przeznaczone wyłącznie dla dorosłych, w tym zabawki erotyczne, filmy i gry wideo o tematyce erotycznej
  • bilety na wycieczki, imprezy, koncerty
  • numizmatyka
  • pojazdy

W skierowanym do nas oświadczeniu Ebay wyjaśnia sytuację i prosi sprzedawców internetowych z rynku jeszcze o odrobinę cierpliwości: „Zaczęliśmy zmieniać płatności w kontach eBay sprzedawców, których obecna działalność oferuje najkorzystniejsze warunki dla nowego systemu przetwarzania płatności. Aktualna lista kategorii, które nie są jeszcze zatwierdzone do nowego przetwarzania płatności, jest chwilowa. Niektóre grupy produktów wymagają dłuższego sprawdzenia w celu zapewnienia zgodności z przepisami. Aktywnie pracujemy nad tym, aby nasze systemy i procesy spełniały wymagania również dla tych kategorii”, mówi eBay. „Jeśli regularnie prowadzisz sprzedaż w tych kategoriach, jeszcze się powstrzymaj z przejściem na nowy system przetwarzania płatności.”.

Opłaty/prowizja za nowy system płatności eBay

Prowizja za obsługę płatności przez eBay wynosi 2,29% + 0,30 euro i jest naliczana jak w poniższych przykładach:

Opłaty w przypadku zamówienia jednego produktu

Kwota transakcji w euroProwizja systemu płatności 2,29%Stała opłata za system płatności 0,30 EURSuma opłat dla sprzedawcy
100 €2,29 €0,30 €2,59 €

Opłaty w przypadku zamówienia jednego produktu aukcji A oraz dwóch produktów z aukcji B

Kwota transakcji w euroProwizja systemu płatności 2,29%Stała opłata za system płatności 0,30 EURSuma opłat dla sprzedawcy
100 € za produkt z aukcji A
200 € za dwa produkty z aukcji B
6,87 € (2,29% z 300 €)0,30€ za produkt z aukcji A
0,30 € za dwa produkty z aukcji B
7,47 €
https://verkaeuferportal.ebay.de/gebuehren-zahlungsabwicklung#gebuehren

Warenpost – DHL rozszerza swoją ofertę usług w zakresie wysyłki towarów o wadze do 1000 gramów

Ponieważ liczba przesyłek małych i lekkich rośnie szybciej niż liczba większych paczek, DHL zdecydowało, że dostosuje swoją ofertę listów z produktami do potrzeb handlu elektronicznego. Od teraz zarejestrowani klienci biznesowi mogą wysyłać produkty o wadze do 1000 gramów w formie listu, śledzić te przesyłki i mieć udokumentowaną dostawę. Przesyłki towarowe są transportowane w sieci listowej Deutsche Post, tak więc dostarczenie przesyłki następuje zazwyczaj następnego dnia po nadaniu jej przez klienta biznesowego. Ze względu na możliwość trackingu ten rodzaj wysyłki nadaje się również do sprzedaży na Amazon lub eBay.

Minimalny rozmiar: długość 10,0 cm, szerokość 7,0 cm, wysokość 0,1 cm
Maksymalny wymiar: długość 35,3 cm, szerokość 25,0 cm, wysokość 5,0 cm
Masa maksymalna: 1.000

Real.de stanie się Kaufland.de – a co z International Marketplace Network (IMN)?

Jak już informowaliśmy, Grupa Schwarz przejmuje od SCP Group biznes cyfrowy Real, w tym marketplace Real.de. Jest jednym z największych marketplace’ów w Niemczech. W przyszłości planowana jest kontynuacja pod nazwą Kaufland.de w ramach cyfrowego biznesu Grupy Schwarz. Sześć miesięcy po uruchomieniu, twórcy International Marketplace Network (IMN) są zadowoleni, poinformował Gerald Schönbucher z „real.digital”. Około 300 niemieckich sprzedawców detalicznych Real.de korzysta z tej sieci do sprzedaży międzynarodowej. Nawet po przejęciu rynku Real.de przez grupę Schwarz, co prawdopodobnie doprowadzi w perspektywie średnioterminowej do zmiany nazwy platformy na kaufland.de, współpraca w ramach IMN ma być kontynuowana jak dotychczas.

Więcej o sojuszu europejskich marketplace’ów przeczytasz w naszym artykule: