#onsite: Net&Work Frankfurt 2019

16.02.2019 odbyła się zorganizowana przez naszego partnera Händlerbund konferencja i targi #NetandWork. Intensywny event składał się z licznych prelekcji oraz warsztatów, a także części targowej, była też okazja do networkingu. W artykule przedstawimy najważniejsze ciekawostki z wydarzenia oraz kilka newsów, jak chociażby prezentowane przez eBay liczby z 2018 roku.

|eBay w 2018 roku

Pomimo spadających obrotów u większości sprzedawców w 2018 roku, eBay nadal stanowi najlepszą alternatywę na drugą „silną nogę”. Amazon jest zdecydowanie liderem, ale co w przypadku, gdy stracimy uprawnienia do sprzedaży? Dobrze wtedy mieć eBaya i kilka innych alternatyw, aby przetrwać czas blokady konta na Amazonie. Jesteśmy przekonani o tym, że eBay dostrzegł problemy i będzie dążył do utrzymywania swojej mocnej pozycji.

Oliver Klinck z eBay.de przedstawia wyniki z 2018 roku i plany na kolejny
Po Amazonie, eBay wciąż jest na drugim miejscu w kwestii udziału w niemieckim rynku eCommerce. Około 30% z 64 mln kupujących w Niemczech dokonuje zakupów na tej platformie. Jeżeli chodzi o czas spędzony przez niemieckich kupujących na platformach sprzedażowych, to około 42% spędzają na eBayu lub niemieckim odpowiedniku OLX – eBay Kleinanzeigen. Dużo więcej niż wspomniane wyżej 30% kupujących to osoby bezdzietne poniżej 35-ego roku życia, drugie miejsce zajmują osoby bezdzietne powyżej tego wieku. Niewiele ponad 30% to rodziny z dziećmi, a sporo poniżej 30% to osoby 50+. W roku 2018 niemiecki eBay wygenerował obroty w wysokości 1,6 mld euro.
Plany eBay na 2019 rok:
  1. Zdobywanie nowych kupujących.
  2. Rozbudowa partnerstw z producentami oraz markami i powiększenie liczby oferowanych produktów.
  3. Nowe rozwiązania logistyczne oraz rozbudowa programu eBay Plus.
  4. Optymalizacja Buyer-Experience.

4 pola tematyczne i 50 wykładów

W czterech światach tematycznych odbyło się 50 wykładów, rozmów i warsztatów.

Zdjęcie: Händlerbund
W programie znalazły się marketing internetowy, logistyka i umiędzynarodowienie, płatności i marketplace´y, jak również systemy i narzędzia sklepowe. Połączenie wypoczynku i pracy spotkało się z wdzięczną akceptacją odwiedzających. Informacje zwrotne od uczestników były pozytywne. Naprawdę warto było pojechać, a lokalizacja imprezy w „The Squaire” na lotnisku we Frankfurcie była doskonała. Ogromny szklany dach zapewniał światło dzienne, wszystko było otwarte, jasne i przestronne, wiele dobrych wykładów i rozmów z kolegami z branży, a także najwyższej klasy catering.

6 najważniejszych wniosków po Net&Work 2019

  1. Uzupełnij wszystkie pola cech i właściwości produktu: kupujący uwielbiają filtrować, aby uniknąć wyświetlania zbyt wielu wyników wyszukiwań.
  2. Pamiętaj, aby pewne cechy z filtrów (kolor, rozmiar) umieszczać również w tytule, bo są również kupujący, którzy zawężają wyniki wyszukiwania wpisując odpowiednie cechy w pole wyszukiwania.
  3. Sprawdź co autokorekta w Twoim telefonie zaproponuje dla Twoich słów kluczowych i użyj tych propozycji, jako słowa kluczowe.
  4. Skonsultuj z native-speakerem, dowiedz się jak w różnych gwarach danego kraju są nazywane produkty, które sprzedajesz.
  5. Jeżeli korzystasz z Enhanced Brand Content, to pamiętaj aby w nim były głównie zdjęcia. Większość zakupów odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych, a w nich kafelki są skalowane i tekst mało czytelny.
  6. Skupiaj się na najważniejszym: zdjęcia, tytuł, bullet-points, cena. Pamiętaj o tym, że statystycznie masz 8 sekund, aby przekonać potencjalnego klienta.

Zdjęcie: Händlerbund