16.10.2018
W 1998 roku nie tylko Google rozpoczął swoją działalność, ale również Amazon.de miał swój debiut. Sprawdź, jak Amazon stopniowo zmienił świat handlu w Niemczech! Wyniki najnowszych badań Bitkom.
Nie ma już osób będących online, które nie robią zakupów przez Internet 96% użytkowników Internetu powyżej 14 roku życia zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakup online, to jest około 79% populacji Niemiec, czyli ok. 55 milionów obywateli. Tak przynajmniej mówią statystyki sondażu Bitkom, która przepytała 1152 osoby.
Od księgarni do najważniejszego Marketplace
Ogromny udział w popularyzacji zakupów internetowych w Niemczech z pewnością miał Amazon Jeffa Bezosa, który w 1995 roku założył księgarnię internetową – Amazon.com. Po debiucie w 1997 roku dostrzeżono potencjał niemieckiego rynku, wykorzystano go więc za pomocą Amazon.de. Dokładnie 15. października 1998 uruchomiono niemiecką wersję Amazona!Razem z eBay, Amazon stał się wtedy jedną z pierwszych globalnie działających platform handlowych.W międzyczasie przybyło tysiące sprzedawców, a wśród nich wiele znanych firm, które offline radziły sobie bardzo dobrze, ale szybko zostały zmuszone do wejścia w sprzedaż internetową, także na Amazonie. Są to firmy, takie jak: Mediamarkt, czy Saturn. Dzięki adaptacji w nowym świecie udało im się przetrwać i postawić kolejny krok w biznesie – między innymi poprzez Amazona.
Za pośrednictwem PC, laptopa, telefonu, tabletu, a może głosem…
Amazon jest innowatorem nowych technologii, także sprzedażowych. Nic dziwnego, że dzisiaj możemy dokonać zakupów mówiąc do Alexy, a zamówiona książka w niektórych miejscach przylatuje dronem. Tak! Mimo postępu technologii na Amazonie nadal można kupić książki! Amazon cały czas pracuje nad tym, aby wymyślić nowe sposoby dotarcia ze swoją ofertą do konsumentów oraz żeby ułatwić im beztroskie robienie zakupów. O tym, że już odnosi na tym polu sukcesy świadczy fakt, że Niemcy są krajem zakochanym w szybkim i bezproblemowym eCommerce. Czym w przyszłości dokonamy zakupów? Czekamy na Wasze opinie!
Niemcy w eCommerce: co kupują?
Ale najpopularniejsze kategorie to nie książki, lecz odzież (82%), potem książki (76%), leki (56%), żywność (28%). Tak przynajmniej odpowiadali Niemcy pytani o to, co już zamawiali w Internecie.
Prawie co piąty Niemiec dokonuje zakupów internetowych kilka razy w tygodniu, 5% codziennie!
Klienci z całego świata. Wciąż jest miejsce dla nowych sprzedawców!
E-commerce, przede wszystkim za pomocą Amazona stał się sposobem na rozszerzenie zasięgu na cały świat, nawet dla najmniejszych sprzedawców lub producentów. A miejsca wciąż jest sporo, bo tylko 5% niemieckich sprzedawców oferuje swoje produkty wyłącznie online, 65% ma sprzedaż zarówno offline, jak i online, a 28% ma tylko sklep stacjonarny offline. Kto teraz nie przeniesie chociaż w części swojej sprzedaży online musi wiedzieć, że jego biznes może być zagrożony. Tym bardziej w świecie, gdzie u konkurencji już teraz można kupić produkt używając wyłącznie głosu, a kto wie czego za rok użyjemy?