22.12.2020
Jako marketplace z ponad 18 mln aktywnych nabywców w Niemczech, eBay jest odzwierciedleniem rozwoju społecznego. Wraz z publikacją “eBay Year in Review 2020” firma już czwarty raz z rzędu publikuje obszerną analizę zachowań zakupowych Niemców. W porównaniu z rokiem 2019 można zaobserwować liczne zmiany w nawykach Niemców, oczywiście związane z pandemią koronawirusa.
Mój dom, moim biurem
W celu przerwania łańcuchów infekcji, na wiosnę odwołano wszelkie wyjazdy służbowe, wiele osób przeniosło swoje miejsce pracy do home office. Od tej pory spotkania i dyskusje musiały odbywać się wirtualnie. Ale najpierw, wielu ludzi potrzebowało odpowiedniego do tego sprzętu. Wiele produktów, które wcześniej nie miały większego znaczenia, stało się obecnie integralną częścią codziennego życia.
Kamery internetowe: +2149%
Akcesoria do laptopów i komputerów stacjonarnych: +124%
Fotele biurowe: +100%
Plecaki, tornistry: -29%
Boom na majsterkowanie
W kategorii “zrób to sam” odnotowano największy wzrost wyszukiwań na eBayu w tym roku. Lockdown dał możliwość załatwienia spraw w domu, które od dawna znajdowały się na samym dole listy rzeczy do zrobienia.
Artykuły malarskie: +645%
Części zamienne i narzędzia: +404%
Technika grzewcza, klimatyzacja: +225%
Energia odnawialna: +208%
Materiały budowlane: +208%
Siłownia w domu
Przez wiele tygodni w tym roku siłownie pozostawały i wciąż są zamknięte lub otwierane były tylko przy stosowaniu się do przyjętych obostrzeń. Podobny los spotkał kluby sportowe, w których wiele aktywności i zawodów musiało zostać odwołanych. Nie oznacza to jednak, że w 2020 roku Niemcy uprawiali mniej sportu i jak pokazują liczby opublikowane przez eBay, przenieśli swoje treningi do własnych czterech ścian.
Wiosna 2020 | Lato 2020 | Jesień 2020 |
Hantle: +605% | Sprzęt golfowy: +140% | Hantle: +201% |
Akcesoria do treningo siłowego: +496% | Rolki: +138% | Bieżnie: +36% |
Yoga & pilates: +216% | Baseny: +98% | Buty narciarskie: -89% |
Dyplomy, medale, puchary: -97% | Rowery elektryczne: +60% | Deski snowboardowe: -71% |
Rowery: +32% |
Wirtualna rzeczywistość zamiast kina i koncertów
Ze względu na to, że wiele kin, teatrów, muzeów i restauracji zostało zamkniętych, a imprezy kulturalne odwołane, Niemcy szukali innych form rozrywki. W szczególności poszukiwano wszystkiego, co związane z grami wideo i rzeczywistością wirtualną. Ale zapotrzebowanie na analogowe media rozrywkowe było również duże.
Wiosna 2020 | Lato 2020 | Jesień 2020 |
Puzle i gry towarzyskie: +393% | Nintendo: +180% | Karty kolekcjonerskie: +437% |
Okulary VR: +143% | Szachy: +43% | |
Kontrolery do konsol: +70% |
Dodatkowo, zakup akcesoriów do golenia lub maszynki do strzyżenia włosów zrekompensował czasowe zamknięcie salonów fryzjerskich. Wyszukiwania tych produktów wzrosły o 314% w porównaniu z rokiem 2019.