Nowości i zmiany w eBay. Amazon ogranicza HTML w opisach produktów. Wildberries zdobywa kolejny kraj.

17.04.2021 (Aktualizacja: 21.04.2021)


Amazon ograniczy HTML w opisach produktów

W UK 8 czerwca 2021 roku wchodzi w życie zakaz stosowania HTML, który zakończy erę stosowania HTML w opisach produktów. Amazon już teraz mocno zniechęca do używania HTML, ale 8 czerwca ma być ostatnim dniem, w którym będzie on dozwolony. Amazon twierdzi, że dzieje się tak z dwóch powodów – w celu zapewnienia bezpieczeństwa kupującym, jak również wszechstronności, aby móc lepiej wyświetlać produkty na wszystkich urządzeniach.

Dla wielu sprzedawców, o ile nic się do czerwca nie zmieni, „ban” na HTML będzie miał mały lub żaden wpływ, bo większość nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest/było możliwe używanie prostego kodu w celu czytelniejszego przedstawiania produktu. Spora część sprzedawców korzysta też z Enhanced Brand Content/A+ Content’u. Natomiast zwłaszcza w okresie oczekiwania na rejestrację znaku towarowego, używanie kodu HTML dla profesjonalnych sprzedawców było świetnym sposobem na zwiększenie czytelności opisów produktów oraz podkreślanie ważnych atrybutów sprzedawanego produktu.

Jeśli zatem dodałeś HTML do swoich opisów, przynajmniej wg obecnych informacji od Amazon, musisz go usunąć przed czerwcem. Z informacji, jakie uzyskaliśmy od Amazona wynika, że jeżeli w jakimkolwiek wierszu opisu produktu użyty zostanie kod HTML, wiersz zostanie usunięty lub wyświetlony bez formatowania HTML. Istnieje tylko jeden kod HTML, który Amazon dopuszcza, jako wyjątkowy przypadek, a jest nim przełamanie linii “< br >”. Będziemy dalej śledzić temat i sprawdzimy, czy rzeczywiście dojdzie do wygaszenia HTML na Amazonie.


Aktualizacja z 21.04.2021: HTML w opisach produktów na Amazon

Pisaliśmy o tym już w weekendowym wydaniu Wiadomości Porannych, a od poniedziałku również Amazon oficjalnie informuje o zakończeniu możliwości dodawania HTML w opisach produktów:



Od 19. kwietnia obowiązuje współczynnik monitorowania przesyłek

Przypominamy, że od 19 kwietnia 2021 na Amazonie zacznie obowiązywać Valid Tracking Rate (VTR) i wymagane będzie podanie nazwy dostawcy usług przewozowych oraz konkretnej usługi dostawy w przypadku wszystkich zamówień zrealizowanych przez sprzedawcę. Ponadto należy podać identyfikator do śledzenia przesyłki w przypadku zamówień zrealizowanych przez sprzedawcę.



eBay wprowadził zautomatyzowane kampanie ofert promowanych

Zautomatyzowane kampanie eBay dla ofert promowanych są już dostępne i gotowe do użycia w serwisie eBay. Teraz możesz uruchomić kampanie Promoted Listings/Anzeigen za pomocą zaledwie trzech kliknięć. Wielu sprzedawców eBay nie jest specjalistami w dziedzinie reklamy, więc zautomatyzowane kampanie eBay mogą okazać się prawdziwym błogosławieństwem, ponieważ można je uruchomić i pozostawić platformie eBay do wykonania wszystkich skomplikowanych czynności związanych z optymalizacją promocji oferty – wystarczy wybrać kilka opcji i terminów, a eBay zajmie się resztą. Warto natomiast regularnie sprawdzać koszty kampanii, aby w razie niepoprawności „nie przepalać” niepotrzebnie budżetu.


eBay wprowadzi funkcję wideo w aukcjach

Funkcja wideo w serwisie eBay dla ofert i witryn sklepowych zaczęła być wprowadzana w Stanach Zjednoczonych i może okazać się przełomowa, jeśli chodzi o prezentowanie produktów w najlepszy możliwy sposób. Począwszy od wybranych ofert, które obecnie są dostępne tylko w aplikacji mobilnej, funkcja wideo eBay różni się od osadzania filmu w opisie produktu. Nowa funkcja umieszcza film wideo w galerii aukcji, dzięki czemu jest widoczny na pierwszym planie, razem z innymi zdjęciami produktów, zaraz obok ceny i przycisku „kup teraz”.

eBay zapowiada, że w 2021 roku będzie rozszerzać możliwości wideo na kolejnych sprzedawców. Filmy wideo będą początkowo widoczne dla kupujących w aplikacji eBay, ale ostatecznie zostaną rozszerzone na komputery stacjonarne i mobilną stronę internetową.

Jest to powolny roll out i nie ma sposobu, aby powiedzieć, kiedy otrzymasz dostęp do funkcji. Niemniej już teraz warto rozważyć stworzenie filmów o produktach, aby po udostępnieniu funkcji wideo w serwisie eBay można je było od razu przesłać. W międzyczasie można je już wgrać na listingi na innych platformach, takich jak chociażby Amazon.

“Wideo w galerii zdjęć, to kolejny krok w naszych nieustannych wysiłkach, aby pomóc sprzedawcom w dostarczaniu bardziej angażujących doświadczeń zakupowych. Pozwolą one zaprezentować produkty i markę i tym samym zwiększyć sprzedaż. W miarę jak będziemy rozwijać nowe możliwości wideo dla sprzedawców, będziemy docierać do nich z większą ilością informacji na temat wytycznych dotyczących wideo oraz sposobu przesyłania filmów, gdy będą się do tego kwalifikować” – powiedział przedstawiciel eBay.



Najpierw Niemcy, teraz USA: rosyjski Wildberries uruchamia kolejny rynek

Rosyjski marketplace Wildberries szybko zdobywa nowe kraje. Po uruchomieniu wersji krajowej w Niemczech (w styczniu), USA pojawia się teraz na mapie międzynarodowych lokalizacji, jako już 14. rynek zagraniczny. Planowane są aplikacje na systemy Android i Apple oraz dedykowana strona internetowa. Portfolio produktów ma obejmować zakres od małych do globalnych marek, partnerami są różni dostawcy. Według dyrektora ds. rozwoju – Vyacheslava Ivashchenko, Wildberries jest otwarty na współpracę z amerykańskimi i międzynarodowymi markami. Będziemy obserwować i opisywać na łamach ecommercenews.pl rozwój Wildberries.