31.08.2020
Dlaczego podpinanie pod istniejące listingi na Amazon bywa ryzykowne?
W odróżnieniu na przykład od Allegro czy eBay, platforma Amazon stosuje podejście, zgodnie z którym dla każdej pozycji będącej przedmiotem transakcji powinna być dostępna tylko jedna strona produktowa. W praktyce oznacza to, że na Amazon każdy kod EAN przypada wyłącznie jednej stronie produktowej. Jeżeli produkt już istnieje w katalogu Amazon, to każdy sprzedawca chcący go oferować, podpina się pod niego ze swoją ceną. Zwłaszcza w przypadku starszych listingów lub takich, które zostały założone przez sprzedawców zagranicznych, często nie zdających sobie z tego sprawy, jakie obowiązki informacyjne na niemieckim rynku ma każdy sprzedawca, istnieje spore zagrożenie bolesnych konsekwencji prawnych. Każdy podpinający się sprzedawca odpowiada samodzielnie za poprawność i zgodność z prawem danego listingu. Na przykład w odniesieniu do opisów produktów istnieje ryzyko dochodzenia roszczeń na podstawie prawa konkurencji lub prawa o znakach towarowych ze względu na błędy „dziedziczone” od innych sprzedawców, którzy ten listing stworzyli lub pielęgnowali wcześniej. Innymi słowy: nawet jeśli dany sprzedawca nie wiedział nic o błędach w opisie przedmiotu, to ponosi za nie odpowiedzialność tak, jakby sam stworzył dany listing. Tak samo ma się sprawa, jeżeli stworzyliśmy poprawny i zgodny z prawem listing, a jakiś inny sprzedawca podpina się pod niego i modyfikuje go dodając lub usuwając treść, która powoduje brak zgodności z prawem. Sprzedawcy powinni zatem regularnie sprawdzać listingi, pod którymi są podpięci ze swoją ofertą. Na końcu dzisiejszego Morning Briefing znajdziesz link do artykułu, który również porusza odpowiedzialność sprzedawców podpinających się na Amazon.
eBay Open 2020: 20 godzin wiedzy w wirtualnej wersji corocznej konferencji eBay!
Dołącz do pierwszych osób, które dowiedzą się o nadchodzących innowacjach i usprawnieniach na platformie eBay na żywo lub przez 20 dni na żądanie. Uzyskaj informacje i praktyczne wskazówki dotyczące nowych usług w zakresie przetwarzania i realizacji płatności, przestrzeń do dyskusji nad aktualnymi wyzwaniami wraz z zespołami ekspertów eBay oraz partnerów, jak np. Plentymarkets (jeden z głównych sponsorów wydarzenia). Uzyskaj dostęp do cyfrowego udziału w ekskluzywnych sesjach dotyczących najbardziej efektywnych narzędzi i strategii sprzedaży na marketplace eBay lub zadawaj pytanie pracownikom i ekspertom eBay. Wirtualna platforma eventowa zapewnia doświadczenie o charakterze prawdziwej konferencji. Wymieniaj się pomysłami lub problemami z pracownikami eBay, producentami narzędzi lub z innymi sprzedawcami.
Kiedy? 6-7.10.2020
Gdzie? Online, rejestracja tutaj.
Dostawa Prime bardziej ekologiczna: Amazon zamawia 1800 pojazdów elektrycznych.
Mercedes-Benz dołączył do Amazon’s Climate Pledge, który wzywa firmy do neutralności CO2 we wszystkich obszarach działalności do 2040 roku. Jednocześnie firma ogłosiła, że Mercedes-Benz Vans dostarczy w tym roku ponad 1800 pojazdów elektrycznych dla europejskiej floty dostawczej. W komunikacie prasowym informuje, że obie firmy zobowiązały się do ograniczenia emisji w sektorze transportu.
Partnerzy dostawczy Amazon mają otrzymać przed końcem roku dostęp do nowej floty, aby mogli dostarczać zamówienia od klientów bez emisji. W ten sposób mają się oni przyczynić do „zaoszczędzenia tysięcy ton CO2”. Zamówienie jest kamieniem milowym dla Mercedes-Benz Vans, ponieważ jest to największe jak dotąd zamówienie na tego typu pojazdy elektryczne.
Zamówienie obejmuje ponad 1200 modeli eSprintera, najnowszego elektrycznego pojazdu użytkowego Mercedesa. Pozostałe 600 pojazdów to nieco mniejszy model eVito. Dzięki tej inwestycji Amazon wysyła „ważny i wyraźny sygnał”, wyjaśnia Fabio Massimo Castaldo, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego. „Mam nadzieję, że inne firmy wkrótce pójdą za przykładem Amazona”, dodaje Castaldo.