30.09.2020
DHL znów podnosi ceny w styczniu
Od 1 stycznia 2021 r. DHL Niemcy podniesie ceny dla swoich klientów biznesowych. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, wzrost opłat wynika przede wszystkim z gwałtownego wzrostu kosztów transportu i personelu, a także inwestycji w rozbudowę infrastruktury pocztowej i paczkowej. Grupa Deutsche Post DHL inwestuje obecnie około 150 mln euro w poprawę jakości usług paczkowych dla klientów końcowych, np. w usługi takie jak: DHL Live Tracking, Mobile Returns oraz budowę nowego „mega centrum” paczkowego w Ludwigsfelde pod Berlinem. W przyszłości inwestycje mają zostać zwiększone do ponad 300 mln euro.
„Naszym celem jest zapewnienie wysokiej jakości usług nawet w tych trudnych czasach podczas pandemii i ułatwienie życia naszym klientom. W związku z ciągłym wzrostem wolumenu przesyłek, stale zwiększamy nasze możliwości przetwarzania paczek, a także ulepszamy usługi dla naszych odbiorców. Aby sfinansować te inwestycje, musimy podnieść ceny dla klientów biznesowych”, powiedział Ole Nordhoff, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Post & Paket Deutschland grupy Deutsche Post DHL.
Ciężkie paczki o wadze powyżej 20 kg będą szczególnie dotknięte korektą opłat w nadchodzącym roku. Ponadto, istniejąca opłata drogowa zostanie uzupełniona o dopłatę do emisji CO2 przy każdej przesyłce. Według DHL zarówno klienci biznesowi z cenami katalogowymi, jak i klienci z indywidualnie uzgodnionymi warunkami będą musieli od 2021 r. „głębiej sięgnąć do kieszeni”. Ze zmian wyłączona jest krajowa i międzynarodowa działalność ekspresowa.
Od jutra: Amazon rozszerza okres na zwrot produktów Prime do końca stycznia 2021! Kogo ta zmiana dotyczy?
Kilka dni temu Amazon ogłosił, że zamierza wprowadzić rozszerzony okres zwrotu produktów na okres świąteczny: Każdy, kto zakupi produkt Prime w okresie od 1 października do 31 grudnia może go zwrócić sprzedawcy do końca stycznia, korzystając z gwarancji dobrowolnego odbioru. Oznacza to, że sprzedawcy muszą odpowiednio dostosować swoje regulaminy prawne. Dotyczy to tych sprzedawców, którzy sami dostarczają produkty Prime (Prime durch Verkäufer) lub korzystający z Fulfillment by Amazon (FBA).
Sprzedawcy korzystający tylko z FBA i nie posiadający własnego regulaminy zwrotu – Amazon tu zapewnia własną politykę odstąpienia od umowy. Dlatego nie ma potrzeby wprowadzania zmian. Co więcej, nie ma też potrzeby wprowadzania zmian w regulaminach dla sprzedawców, którzy nie sprzedają ani FBA (w tym poprzez samodzielną wysyłkę), ani produktów z logo Prime.
OHK 2020 – Konferencja Plentymarkets już dzisiaj!
Niezwykłe czasy wymagają niezwykłych środków. Niestety, coraz większa liczba regulacji ze strony rządu nie pozwala na pierwotnie zaplanowaną realizację programu OHK 2020. Dlatego Plentymarkets zdecydowało się przekształcić 13. kongres sprzedawców internetowych w wirtualny kongres. Dzięki hybrydowej formule #OHK2020 zapewni wysokiej jakości niezapomniane doznania, nawet w czasach COVID-19. W ciągu dwóch dni można spodziewać się wyjątkowego połączenia infotainment’u, networkingu i know-how wokół najróżniejszych tematów e-commerce. Również tutaj, wszystko zgodnie z mottem „Rośniemy razem!”.
Nowe oblicze „Wer liefert was” – niemieckiego marketplace B2B
Platforma zaopatrzeniowa B2B „Wer liefert was” ma nowy wygląd, a tym samym nową tożsamość marki: w przyszłości platforma będzie się prezentować pod nazwą „wlw” i przyniesie pewne ulepszenia dla firm. Do najważniejszych innowacji wynikających z kompleksowego ponownego uruchomienia platformy, należą np.: ulepszone profile firm, wspieranie pełnotekstowego wyszukiwania przez SI oraz nowa usługa e-sourcingu „wlw Connect”.
Nowa usługa e-sourcingu i ulepszone wyszukiwanie, to nowe serce platformy. Celem „wlw Connect” jest połączenie nabywców i dostawców „tak szybko jak to możliwe”. W tym celu nabywcy określają, czego potrzebują w formularzu online i otrzymują wybór wykwalifikowanych firm „w najkrótszym możliwym czasie, często już następnego dnia”. W międzyczasie serwis B2B dobiera odpowiednich dostawców i kontaktuje się już z nimi w celu sprawdzenia, czy obsłużenie szukającego ich interesuje.
Ponowne uruchomienie to „najdalej idąca zmiana platformy od dziesięciu lat”, jak wyjaśnia Peter Schmid, dyrektor generalny wlw. Ponieważ handel mobilny staje się również coraz ważniejszy w biznesie B2B, „wlw” będzie również w przyszłości dostępny, jako aplikacja – umożliwi to również takie funkcje jak: bezpośrednie połączenie lub wgrywanie zdjęć, np. dołączenie zdjęcia w zapytaniu „wlw Connect”.
„Pragniemy nie tylko uprościć doświadczenie użytkownika i proces decyzyjny dla kupujących, ale także stworzyć naszą tożsamość marki”, podkreśla Schmid. Dlatego też „tylko logiczne” jest, że skrót już użyty w adresach URL firmy jest teraz używany również, jako nazwa marki.