#onsite: Relacje z konferencji eBay Open 2020 oraz OHK 2020 (II dzień). Tylko u nas!

10.10.2020

Relacja z eBay Open 2020 – cyfrowa konferencja eBay Niemcy

Podczas konferencji eBay Open – która w tym roku odbyła się cyfrowo z dobrze znanych powodów – nowy szef niemieckiego eBay, Oliver Klinck podkreślił, że tylko w drugim kwartale 2020 roku przybyło tyle samo nowych kupujących, co w całym poprzednim roku. Okazuje się, że sprzedawcy na eBay.de mogą już docierać do około jednej trzeciej wszystkich niemieckich kupujących online. „Widzimy również, że nowi klienci na eBay.de nie są tylko jednorazowymi nabywcami – wracają do nas!”, dodaje Oliver Klinck.

Podczas wirtualnej konferencji, w której brało udział ponad 1 tys. zapowiedział kilka nowych funkcji dotyczących platformy. Nie są to jednak „pojedyncze wielkie rzeczy”, lecz ciągły rozwój – eBay nazywa to: „managed marketplace”. „Jednym z przykładów jest nasza inicjatywa dotycząca usprawnienia, dobrania poprawnych cech produktowych, która polega na wyświetlaniu wolumenu wyszukiwania danej cechy przez kupujących. Dzięki temu oraz systemowi propozycji cech produktowych sprzedawcy mogą łatwiej zoptymalizować swoje aukcje pod algorytm wyszukiwania. Na eBay nie tylko profesjonalni sprzedawcy znajdują nabywców dla swoich produktów, ale również wielu kupujących działa, jako sprzedawcy. Ponadto sam eBay nigdy nie występuje w roli sprzedawcy i nigdy nie jest konkurencją dla sprzedawców. To odróżnia eBay od innych rynków, jak chociażby Amazon.

Oliver Klinck wyjaśnił również, że program wsparcia przedsiębiorców dotkniętych korona-kryzysem będzie kontynuowany. Przynajmniej do końca roku ma zostać zachowane czasowe zwolnienie z opłat za sprzedaż dla nowych przedsiębiorców. W ostatnich miesiącach dołączyli nie tylko mali sprzedawcy, ale także większe sieci sklepów stacjonarnych, jak chociażby popularny dyskont wielobranżowy Tedi.


OHK 2020 (II dzień) – udział sprzedaży na Amazon w obrotach całkowitych maleje!

Z poniższych slajdów dowiesz się więcej o tym, jak sprzedawcy korzystający z Plentymarkets sprzedają w strategii omnichannel. Pod względem ilości zamówień Amazon jest największym kanałem sprzedaży u większości sprzedawców, ale czy też pod względem obrotów?