Sklep internetowy w 5 dni? Poznaj case-study o Jean Louis David w czasie lockdown’u!

1.10.2020

Pandemia trwa – jak naprawdę szybko wdrożyć działania antykryzysowe?

Zalecenie globalnej kwarantanny i wytyczne co do zamknięcia sklepów stacjonarnych stały się dla wielu marek okazją, choć wymuszoną, do poszukiwania alternatywnych rozwiązań podtrzymywania biznesu. Z największym problemem musiały radzić sobie te firmy, które dotąd nie wdrożyły jeszcze możliwości sprzedaży online lub te, dla których eCommerce nie był opcją pierwszego wyboru, na przykład dlatego, że ich biznesy skupiały się na świadczeniu usług, a nie sprzedaży produktów. Jak więc w epoce lock down, miałyby poradzić sobie salony fryzjerskie, kosmetyczne, kawiarnie, restauracje czy małe księgarnie?

To, co kiedyś wydawało się niemożliwe lub niepotrzebne, w sytuacji pandemii staje się koniecznością, która może uratować biznes przed ostatecznym upadkiem. Tym czymś jest właśnie przeniesienie działalności z offline do online, zdające się być jedyną alternatywą zabezpieczenia przynajmniej części dochodu. 

Usługi salonu fryzjerskiego online? Niemożliwe. Owszem – wykonanie usługi online jest w tym przypadku niemożliwe, ale mamy przecież szansę kreatywnego myślenia i szerszego patrzenia na sytuację.  Tę szansę wykorzystali prezes Fast White Cat, spółki należącej do Grupy Kapitałowej Digitree oraz Dyrektor Generalny Jean Louis David Polska. – Dla sieci salonów fryzjerskich Jean Louis David stworzyliśmy sklep online w 5 dni, w którym można kupić m.in. kosmetyki do włosów – opowiada Cezary Kożon, Prezes Fast White Cat – wiemy, że przeniesienie całego biznesu do online w przypadku takich firm jest niewykonalne, ale zapewnienie przynajmniej częściowego dochodu – już tak. Pytanie jednak – czy to działa? Czy nowy sklep online, zbudowany i wdrożony w 5 dni będzie konwertował? Jak twierdzi Dyrektor Generalny Jean Louis David Polska – tak, i to bardzo! – Sklep wdrożony dla Jean Louis David przez Fast White Cat wygenerował w pierwszym miesiącu działania wyższe obroty, niż dobrze prosperujący salon stacjonarny naszej marki – mówi Tomasz Bączyk.

Może to okazja, by na wymuszoną kwarantannę spojrzeć jak na interesujący case, który potwierdzi rosnącą rolę e-commerce – tym bardziej w nowym, odrodzonym po pandemii świecie.  Dowodem słuszności tej tezy może być Amazon, który w trakcie kryzysu w 2009 roku urósł o 26% przesuwając budżety w kierunku inwestycji w nowe produkty, kanały i ich promocję. 

Autor artykułu gościnnego o sobie:

FAST WHITE CAT to nietypowy software house. Dlaczego nietypowy? Bo łączy w sobie ekspercką wiedzę software house’ów z nastawieniem na cel, jakim jest wysoka sprzedaż, najważniejsza dla firm e-commerce. To czyni z FAST WHITE CAT e-commerce software house! Obecnie jesteśmy jednym z największych graczy Magento w Europie, z około 50 deweloperami, z których większość posiada certyfikaty z Magento 2.

Co więc robimy? Profesjonalnie budujemy sklepy internetowe w oparciu o platformę Magento i kompleksowo je obsługujemy, aby bardzo dobrze pełniły swoją rolę – przynosiły zyski.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj występ Cezarego Kożonia, CEO Fast White Cat, podczas wirtualnej edycji konferencji BEOMNI 2020: