Prawo unijne na AliExpress? Amazon pracuje nad własnym kanałem telewizyjnym. Sprzedawaj z Fruugo w 40 krajach! CENEO świętuje 16 lat na rynku

17.02.2021


Prawo unijne na AliExpress?

Chiński marketplace AliExpress zobowiązał się wobec Komisji Europejskiej do dostosowania swoich warunków i praktyk w zakresie praw konsumentów, do zasad obowiązujących w UE. Komisja i kilka europejskich organizacji konsumenckich regularnie zwracało się do europejskich organów ochrony konsumentów w związku z szeregiem niedopuszczalnych w UE warunków i praktyk. Umożliwiają one głównie przedsiębiorcom z Chin sprzedaż towarów unijnym konsumentom, przy nieprzestrzeganiu prawa unijnego. Unijny komisarz ds. sprawiedliwości, Didier Reynders, z zadowoleniem przyjął zobowiązanie AliExpress do respektowania praw konsumentów w UE.


Sprzedawaj z Fruugo w 40 krajach! Nowa integracja z Plentymarkets

Zacznij już teraz na marketplace Fruugo i rozszerz swoją bazę klientów na ponad 4 mld. konsumentów na całym świecie. Fruugo działa w ponad 40 krajach i łączy w sobie wszystkie wymagania dla międzynarodowego e-commerce. Fruugo specjalizuje się w handlu transgranicznym, a 85% jego sprzedaży ma charakter międzynarodowy. Platforma jest popularna w Wielkiej Brytanii, ale także z Irlandii, Danii, Szwecji i Szwajcarii. Dzięki integracji z Plentymarkets, dodawanie tłumaczeń, walut, stawek VAT w danym kraju nie stanowi już problemu. Można też dodawać swoje produkty na rynki międzynarodowe bez konieczności martwienia się o tłumaczenia i adaptacje – Fruugo zajmie się tym za Ciebie. CRO Fruugo, Håkan Thyr jest również dumny z nowej współpracy z Plentymarkets: “E-commerce ma kluczowe znaczenie dla tak wielu sprzedawców detalicznych. Priorytetem w naszej branży musi być znalezienie sposobów na uproszczenie procesu sprzedaży online dla klientów krajowych i międzynarodowych”. Sprzedawcy mogą się zarejestrować tutaj.


Amazon pracuje nad własnym kanałem telewizyjnym w Niemczech

Dzięki własnemu portalowi streamingowemu Prime Video, Amazon odnosi spore sukcesy mając na uwadze potęgę lidera branży, jakim jest Netflix. Amazon ma również duże ambicje, jeśli chodzi o samodzielnie produkowane filmy i seriale. Tradycyjna telewizja jest jednak jeszcze nieznanym terytorium dla Amazona. Ale to może się wkrótce zmienić. Rzecznik Amazona potwierdził, że oferta skierowana będzie specjalnie do członków programu Amazon Prime i może być przez nich wykorzystywana bez dodatkowych kosztów. Wniosek o linearny program telewizyjny Amazona został już złożony w Bawarskim Urzędzie Regulacyjnym ds. nadawania komercyjnego (BLM) pod roboczą nazwą “ Prime Video Live”. “Od sezonu 2021/2022 we wtorkowe wieczory mają być pokazywane m.in. transmisje na żywo z poszczególnych meczów czołówki Ligi Mistrzów UEFA”. Oprócz tego mają być emitowane również inne wydarzenia sportowe na żywo.


eHandel w Niemczech w 2020 roku – kolejne dane

Udział branży e-commerce w zaspokajaniu potrzeb ludności wzrósł znacząco w 2020 roku w następstwie pandemii. Więcej niż jedno na osiem euro wydawanych przez niemieckie gospodarstwa domowe zostało wydane w handlu elektronicznym. Sprzedaż brutto towarów w e-handlu wzrosła w ubiegłym roku z 72,6 mld. euro do 83,3 mld. euro.

Wzrost obrotów brutto w miliardach (Niemcy). 2020 vs. 2019. Kolor zielony: towary, kolor niebieski: usługi.

Prawie co trzeci kupujący online w 2020 roku miał więcej niż 60 lat. Rok wcześniej klienci z tej grupy wiekowej stanowili jeszcze mniej niż jedną czwartą kupujących. Czterech na dziesięciu kupujących online dokonuje obecnie zakupów online częściej niż raz w tygodniu. Prawie trzech na czterech kupujących zadeklarowało, że zamierza w przyszłości zamawiać więcej lub równie dużo przez Internet – rok temu taki zamiar wyraził tylko nieco ponad jeden na dwóch. Pomimo stagnacji w pierwszym kwartale 2020 roku, sprzedaż online brutto w Niemczech wzrosła o 14,6% w całym 2020 w porównaniu do 2019 roku. Wzrost ten wyniósł 3,3% i był tym samym wyższy od średniego wzrostu z ostatnich trzech lat, który wynosił 11,3%. Szczególnie dynamiczny wzrost odnotowały produkty codziennego użytku, w szczególności artykuły spożywcze i drogeryjne, ale także leki. Dane z największego badania konsumentów e-commerce w Niemczech, przeprowadzonego na zlecenie Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V. (bevh) pokazują, że branża e-commerce jest obecnie mocno zakorzeniona w społeczeństwie.

Udział e-commerce w niemieckim handlu detalicznym. Obliczenia BEVH netto, obejmuje tylko towary, bez aptek internetowych i C2C.
Zmiana w obrotach w zależności od kategorii produktu. Słupki odpowiednio przedstawiają Q1-Q4, a kategorie od lewej do prawej to: odzież, rozrywka, rekreacja/sport, wyposażenie wnętrz, artykuły codziennego życia, leki

Nowe dane z IFH COLOGNE pokazują rekordową sprzedaż na rynku ogrodniczym. Sektor odnotowuje plus w wysokości 1,9 mld. euro. Wzrost online zwiększył się ponad trzykrotnie.

Niemiecki rynek ogrodniczy w ubiegłym roku również pozytywnie się zwiększył. Między innymi brak wyjazdów wakacyjnych i niewiele alternatywnych możliwości spędzania wolnego czasu spowodowały znaczny wzrost sprzedaży w segmencie DIY i ogrodniczym. Przy bardzo umiarkowanym tempie wzrostu cen i zgodnie z aktualnymi prognozami, wzrost sprzedaży na rynku ogrodniczym w 2020 roku wyniósł o 10,2%. Dla całego rynku niemieckiego, oznacza to rekordową wartość 20,88 mld. euro, co odpowiada wzrostowi o ponad 1,9 mld. euro w porównaniu z rokiem 2019.


CENEO świętuje 16 lat na rynku

Choć 16 lat kojarzy się raczej z wiekiem nastolatków, niestabilnością i buntem, to dla firm e-commerce, takich jak Ceneo, jest to wiek dojrzały i świadomy wielu rewolucyjnych zmian, które zaszły w bardzo dynamicznym świecie IT i marketingu. Oto więc przed Państwem historia 16 lat funkcjonowania porównywarki numer 1 w Europie!

Walentynki 2005 to dzień narodzin wielkich miłości Internautów. W tym właśnie dniu za oceanem światło dzienne ujrzał YouTube, a na polskim rynku powstał serwis Ceneo.pl. W czasie gdy w sieci można było obejrzeć pierwszy film, na Ceneo internauci porównywali ceny produktów z 8 sklepów w ramach 4 kategorii.

Liczba użytkowników Ceneo rosła dynamicznie przez lata i w grudniu 2012 roku przekroczyła magiczny milion sesji w jeden dzień. W tym samym czasie Ceneo uruchamiało pierwszą kampanie telewizyjną – zakonnica i policjant zrobili sporo zamieszenia na polskiej scenie reklamowej. Był to również czas, w którym powstał program afiliacyjny Ceneo – obecnie jeden z największych programów tego typu w Polsce. 

2019 obfitował w wiele nowości. Ceneo  rozpoczęło ekspansję na Europę oraz stało się strategicznym partnerem Microsoftu. Zorganizowało również po raz 10 galę Zaufanych Opinii, podczas której nagradzane są najlepsze sklepy internetowe minionego roku. Wybrano 49 laureatów w 16 kategoriach.

Co przyniósł porównywarce bezprecedensowy rok 2020? Tak jak cały świat, Ceneo zaskoczył najmniej przewidywalny gracz – COVID-19. Dla całej branży e-commerce okazał się on szansą na dynamiczny rozwój, ale też na wsparcie lokalnych sprzedawców, którzy często stracili możliwość stacjonarnego funkcjonowania. Na 12 października 2020 przypadł z kolei dzień, który zapadnie w pamięć na długo. Allegro.eu, spółka w skład której weszło Ceneo, okazała się warszawskim debiutem giełdowym numer jeden, nie tylko w kwartale, ale w historii całej. To zagwarantowało porównywarce bezpieczeństwo i stabilność, dzięki którym jej pracownicy mogą się skupiać na kolejnych ambitnych zadaniach.

W grudniu 2020 większość czołowych wydawców serwisów internetowych zanotowała niższe zasięgi niż w listopadzie. Nie dotyczyło to jednak Ceneo.pl. Drugi co do wielkości serwis e-commerce w Polsce zanotował bowiem kolejny wzrost. W okresie listopad – grudzień przeglądarka zbliżyła się do lidera e-handlu – Allegro.