Real.de tworzy sojusz z innymi europejskimi marketplace’ami! 230 mln kupujących w zasięgu ręki.

12.11.2019

Podczas gdy sprzedaż stacjonarnych oddziałów Real wielokrotnie się załamała, w innym miejscu sprawy mają się znacznie lepiej dla tej firmy, mianowicie w sektorze online. Marketplace Real.de odnotował w minionym roku finansowym znaczny, wręcz skokowy wzrost i wygenerował ponad 600 mln euro obrotów. I ten wzrost ma być kontynuowany w przyszłości – przy udziale partnerów sojuszniczych.

International Marketplace Network

Może to być przełom w segmencie rynku europejskiego: wraz z francuskim Cdiscount, włoskim Eprice i rumuńskim Emag, Real.de zbudował międzynarodową sieć, której celem jest uproszczenie handlu transgranicznego i sprzedaży poprzez marketplace’y. Chodzi o połączenie dostępu do łącznie 230 milionów potencjalnych klientów w Europie. Ponadto, poprzez złączenie sił ma zostać utworzona przeciwwaga dla amerykańskich marketplace’ów – Amazon i eBay.

Rozmawialiśmy z Claudią Bolten, dyrektorem zarządzającym Real.de, na temat tego projektu i dowiedzieliśmy się, czego sprzedawcy mogą spodziewać się od International Marketplace Network.

Wywiad z dyrektorem zarządzającym Real.de – Claudią Bolten


Dlaczego zdecydowaliście się na utworzenie sieci marketplace’ów (IMN)?

Claudia Bolten: Dzięki Real.de osiągnęliśmy w minionym roku obrotowym wartość GMV w wysokości 608 mln euro, co oznacza, że rośniemy razem z naszymi sprzedawcami średnio o 75% rocznie. Ze względu na silnych amerykańskich graczy w handlu elektronicznym, szczególnie na rynku niemieckim, nasi sprzedawcy muszą stale znajdować nowe czynniki wzrostu, aby przetrwać na rynku. Dzięki IMN możemy zaoferować naszym sprzedawcom nie tylko zasięg real.de, ale również dostęp do łącznie 230 mln potencjalnych nowych klientów w Europie. W sojuszu jesteśmy zatem wielokrotnie silniejsi i bardziej ekscytujący dla naszych sprzedawców – mogą oni rozwijać się wraz z IMN, nie będąc zależnymi od jednego, dużego gracza.

IMN chce zaoferować „pełen pakiet usług”

Czego dokładnie mogą oczekiwać sprzedawcy od IMN?

Dzięki IMN eliminujemy największą przeszkodę dla sprzedawców w korzystaniu z nowych rynków: połączenie techniczne. Po prostu wykorzystujemy istniejące połączenia naszych sprzedawców z Real.de i udostępniamy ofertę na pozostałych marketplace’ach. Oprócz technologii istnieje oczywiście wiele innych aspektów, które są ważne w handlu transgranicznym. Zobowiązujemy się w szczególności do zmniejszania barier językowych. W naszej jednorocznej fazie testowej zobaczyliśmy, jak ważne jest, aby nasi sprzedawcy mieli osobę do kontaktu w Real.de w razie pytań dotyczących innych marketplace’ów.

IMN wystartował dzisiaj w wersji beta. W przyszłości chcemy zaoferować naszym sprzedawcom pełen pakiet usług w zakresie sprzedaży międzynarodowej: technologia, osoby do kontaktu, tłumaczenie opisów produktu, obsługa klienta, logistyka oraz doradztwo prawne i podatkowe.

Jak działa IMN?

Jak to działa od strony sprzedawcy?

Aby mieć dostęp do pozostałych marketplace’ów IMN za pomocą tylko jednego, połączyliśmy je ze sobą poprzez platformę IMN. Platforma ta przekazuje wszystkie niezbędne informacje o produktach na marketplace’ach będących częścią IMN, a następnie po sprzedaży gromadzi generowane tam zamówienia w celu konsolidacji ich w IMN.

Nasi sprzedawcy są najcenniejszym kapitałem, jaki mamy. W ramach sieci IMN będziemy pośredniczyć między sprzedawcami. Chcemy, aby IMN był dostępny bezpłatnie.

Kolejne marketplace’y mają zostać włączone do IMN

Projekt został przetestowany u 100 sprzedawców. Jakie wnioski wyciągnęliście z tego testu?

Po pierwsze, IMN jest niezwykle ekscytujący dla wielu sprzedawców w Europie. W ostatnich miesiącach byliśmy na różnych targach i prezentowaliśmy IMN. Na naszych stoiskach byliśmy wręcz obiegani tłumami, wtedy też stało się dla mnie jasne, że pragnienie silnej alternatywy w handlu elektronicznym jest ogromne wśród sprzedawców.

Oprócz technologii bardzo ważne jest również dla sprzedawców, aby nie pozostawić ich samych z umiędzynarodowieniem ich oferty – opiekunowie naszych sprzedawców w Niemczech dołożą wszelkich starań, aby wspierać udaną sprzedaż na wszystkich rynkach Europy.

Jak w przyszłości rozwinie się sieć rynków międzynarodowych?

Na razie skoncentrujemy się na rozwoju kolejnych funkcji technicznych w celu ukończenia fazy beta. Następnie zaczniemy łączyć kolejne rynki. Docelowa wersja IMN to duża sieć marketplace’ów z wszystkimi usługami, których potrzebuje sprzedawca, aby skutecznie umiędzynarodowić swoją działalność.