16.04.2021
Szwedzki dostawca usług płatniczych Klarna przyjrzał się bacznie regionalnym różnicom podczas robienia zakupów online w Niemczech. W tym celu Klarna zbadała tzw. „share of wallet” (udział w portfelu klienta) w 2020 r., czyli odsetek wydatków kupującego online na konkretną kategorię produktów. Wniosek: Saksończycy lubią erotyczny e-commerce, podczas gdy w Badenii-Wirtembergii artykuły tego typu nie są aż tak pożądane. Natomiast szczególnie dużo przez Internet kupują mieszkańcy Kraju Saary. Poniżej przedstawiamy przegląd nawyków zakupowych naszych sąsiadów uporządkowany według liczby mieszkańców krajów związkowych.
Zakupy online w NRW, Bawarii, Badenii-Wirtembergii
W Nadrenii Północnej-Westfalii mieszkańcy szczególnie upodobali sobie kategorie odzież i obuwie oraz biżuteria i dodatki, natomiast kupowali zazwyczaj mniej artykułów żywnościowych i napojów. W Bawarii z kolei te dwie ostatnie kategorie znacznie przewyższają średnią krajową w ramach zakupów internetowych, ale już wydatki na rozrywkę są niższe. W Badenii-Wirtembergii kupujący wydawali najwięcej pieniędzy na produkty związane z motoryzacją. W regionie Porsche i Mercedesów konsumenci z dużo mniejszym entuzjazmem podchodzą jednak do zakupu artykułów erotycznych: w tej kategorii BaWü wypada najgorzej na tle średniej krajowej.
Ulubione produkty e-commerce w Dolnej Saksonii, Hesji i Nadrenii-Palatynacie
Mieszkańcy Dolnej Saksonii wygrali w Niemczech, jeśli chodzi o wydatki na rozrywkę, a mniej koncentrowali się na takich kategoriach, jak zdrowie i uroda. Sąsiedzi z Hesji inwestowali natomiast w odzież i obuwie, biżuterię i dodatki, a także zdrowie i urodę. Mniejszą popularnością cieszyły się tam kategorie takie jak dom i ogród oraz rozrywka. W Nadrenii-Palatynacie kupujący upodobali sobie przede wszystkim produkty związane z rekreacją, sportem i hobby, a mniej sektor odzieży i obuwia.
Artykuły erotyczne szczególnie popularne w Saksonii
Swoje oszczędności Saksończycy lubią wydawać w sieci na artykuły erotyczne: w porównaniu z resztą Niemiec zakupy online produktów z tej kategorii są tutaj najwyższe. Mniej istotne dla nich produkty: odzież i obuwie a także biżuteria i dodatki. Berlińczycy napędzają sprzedaż internetową przede wszystkim w kategoriach odzieży, obuwia i kosmetyków, z mniejszym naciskiem na artykuły motoryzacyjne. Kupujący online w Szlezwiku-Holsztynie sięgają głębiej do kieszeni szczególnie przy zakupie artykułów do domu i ogrodu. Mniej pieniędzy przeznaczają natomiast na odzież i obuwie oraz biżuterię i dodatki.
Saarlandczycy szczególnie upodobali sobie zakupy w Internecie
W Brandenburgii w koszyku zakupowym szczególnie często znajdowały się produkty z kategorii dom i ogród, a tym samym do pracy w ogrodzie odzież i obuwie nie były przecież już tak niezbędne… To samo dotyczy mieszkańców Saksonii-Anhalt, Turyngii oraz Meklemburgii-Pomorza Zachodniego. Z kolei w Hamburgu ilość zakupów w kategorii odzież i obuwie znacznie przewyższała średnią krajową, natomiast w sektorze dom i ogród nie wydawano już tak chętnie.
Według dostawcy usług płatniczych Klarna zakupy online w szczególności upodobał sobie Kraj Saary: wszystkie badane kategorie produktów, z wyjątkiem odzieży i obuwia, wykazują ponadprzeciętną ilość zakupów na mieszkańca. Saarlandczycy szczególnie często kupowali produkty z branży motoryzacyjnej. Natomiast mieszkańcy Bremy chętnie wydają pieniądze przez Internet na ubrania i buty, a oszczędzają na produktach motoryzacyjnych.