Valid Tracking Rate – nowy wskaźnik obowiązuje na Amazon od dzisiaj!

19.04.2021

Co to jest Valid Tracking Rate?

Od 19 kwietnia 2021 roku będziesz musiał podać poniższe informacje podczas potwierdzania wysyłki – wymagane będzie osiągnięcie 95% wskaźnika VTR (Valid Tracking Rate), a to wiąże się z następującymi obowiązkami:

  • Nazwa przewoźnika i konkretna usługa dostawy.
  • Identyfikator/numer tracking’owy dla zamówień, które są wysyłane z wykorzystaniem metody śledzenia przesyłki.
  • W przypadku przesyłek krajowych za pośrednictwem Amazon.de w ciągu 30-dniowego okresu (tj. w przypadku wysyłki z adresu w Niemczech na adres dostawy w Niemczech). Będziemy mierzyć VTR dla przesyłek realizowanych przez sprzedawców innych niż pierwszorzędny na poziomie kategorii. Wskaźnik VTR będzie mierzony dla wszystkich przesyłek krajowych wysyłanych za pośrednictwem zintegrowanych przewoźników, z wyłączeniem przesyłek o wartości poniżej poniżej 10 EUR we Francji, 15 EUR w Hiszpanii i 20 EUR w Niemczech (łącznie z opłatami za wysyłkę), które są wysyłane przy użyciu metody wysyłki bez śledzenia przesyłki.

Musisz osiągnąć 95% współczynnik monitorowania przesyłek krajowych za pośrednictwem Amazon w ciągu 30-dniowego okresu (na przykład jeśli wysyłasz przesyłkę z adresu w Wielkiej Brytanii na adres dostawy w Wielkiej Brytanii). Amazon VTR będzie mierzony dla przesyłek realizowanych przez sprzedawcę na poziomie kategorii. Bardzo ważne jest, aby przygotować się do tej nowej metryki, ponieważ jeśli Twoje produkty zostaną zawieszone na poziomie kategorii, będziesz musiał przejść przez żmudny proces planu naprawczego, aby je przywrócić.

Jeśli metoda wysyłki otrzyma co najmniej jedno skanowanie, zostanie ona uznana za ważną dla celów pomiaru VTR.


Czy istnieją wyjątki dla tanich produktów?

Przesyłki o wartości poniżej 10 EUR we Francji, 15 EUR w Hiszpanii i 20 EUR w Niemczech (z wliczoną opłatą za przesyłkę), wysyłane w sposób nieśledzony są wyłączone z kalkulacji VTR. Aby ustalić te różne progi cenowe, wzięto pod uwagę lokalną specyfikę, w tym koszty przesyłek śledzonych lub częściowo śledzonych w poszczególnych krajach. W Wielkiej Brytanii i Włoszech nie obowiązują z tego powodu żadne progi.

Jeśli jesteś np. sprzedawcą z Niemiec wysyłającym towary do klientów w UE, nie musisz podawać informacji o śledzeniu przesyłki, chyba że korzystasz z metody wysyłki śledzonej. Po wybraniu przewoźnika i metody wysyłki zostanie wyświetlony monit o podanie identyfikatora monitorowania, jeśli metoda wysyłki jest śledzona.


W jaki sposób mogę utrzymać min. 95% VTR, jeśli nie otrzymuję zdarzeń skanowania podczas korzystania z listów śledzonych na Deutsche Post?

Zalecamy korzystanie z WarenPost lub innych w pełni monitorowanych metod wysyłki oferowanych przez przewoźników, aby zapewnić klientom otrzymywanie zdarzeń śledzenia.

W przypadku przesyłek krajowych za pośrednictwem Amazon.de w ciągu 30 dni wskaźnik VTR będzie mierzony dla wszystkich przesyłek krajowych wysyłanych za pośrednictwem zintegrowanych przewoźników, z wyłączeniem przesyłek o wartości poniżej 20 EUR (łącznie z kosztami wysyłki), które są wysyłane metodą wysyłki nieśledzonej.


Jakie rodzaje przesyłek nie są uwzględniane w obliczeniach VTR?

  • Przesyłki krajowe wysyłane za pośrednictwem przewoźnika, który nie jest zintegrowany z Amazonem.
  • Przesyłki krajowe wysyłane za pośrednictwem zintegrowanych przewoźników o wartości (łącznie z kosztami wysyłki) poniżej 10 EUR we Francji, 15 EUR w Hiszpanii i 20 EUR w Niemczech i wysyłane nieśledzonym sposobem transportu
  • Ciężkie i nieporęczne przesyłki wysyłane za pośrednictwem zintegrowanych przewoźników, których wartość (w tym koszty wysyłki) wynosi poniżej 20 EUR
  • Produkty cyfrowe, np. książki audio.


Valid Tracking Rate ma dwutygodniowy okres opóźnienia, co daje wystarczająco dużo czasu, aby dane były istotne statystycznie

Sprzedawców zachęca się do korzystania z przewoźników z poniższej listy do wysyłania swoich paczek, ponieważ przewoźnicy ci udostępniają firmie Amazon status śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym. Pomaga to ograniczyć kontakty z kupującymi i poprawić ocenę opinii sprzedawcy.

Następujący przewoźnicy są zintegrowani z firmą Amazon: AAA Cooper, ABG, Adrexo, Alljoy, AO, Aolde, Aoluk, Arrow, Arrow UK, AT Post, Australia Post, Poczta Belgijska, Bestbuy, BJS, Bluedart, BRT, Celeritas, Centex, China Post, Chronopost, Cititran, CNE Express, City Link Coliposte, Colissimo, Correos, Correos Express, CTT Express, DBSA, Db-Schenker, Delhivery, Deutsche Post, DHL, DHL Ecommerce, DHL Home Delivery, DHL DE, DHL HB, DHL NL, DHL Parcel, DHL US, DPD, DPD DE, DPD FR, DPD UK, DPGM, DSV, Dtdc, DX Freight, Emirates Post, Energo , Energos, Envialia, Estafeta, Estes Express, Fastway, FDXG, Fedex, Fedex Freight, Firstmile, Furdeco, Gati, Gel, GEL Express, Geodis, GlS, GlS ES, GlS IT, Hermes, Hermes Einrichtungs Service, Hermes UK, Hmshb, Home Logistics, ICC, IDS, India Post, Janio, Japan Post, JCEX, JP Express, Katolec, KNA, Kuehne Nagel, La Poste, MRW, Nexive, Ninjavan, NL Post, Panther, Parcel Force, Pilot Freight, PLTA, Poste Italiane, Q Express, Q Xpress, R+L Carriers, Raben, RBNA, Rhenus, Rieck, Roadrunner, Royal Mail, RPDA, SAIA, SDA, SEFL, Seino, Seur, SF Express, SFC, Singapore Post, Speedex, Startrack, SWA, Teleflora, Tipsa, TNT, TNT IT, TNT NL, TNT UK, TNTA, Tourline Express, Tuffnells, UPS, UPS Freight, USPS, VIR, Vnlin, Wanbang, Watkins, WINIT, XPO, XDP, Yamato, Yanwen, YDH, Yellow Freight, Yodel, Yun Express, Yurtici, 4PX

Korzystanie z usług przewoźnika, który nie jest zintegrowany z firmą Amazon spowoduje, że identyfikator śledzenia będzie nieważny, ponieważ Amazon nie będzie otrzymywać aktualnego statusu śledzenia paczki.