30.11.2020
Deutsche Post informuje, do kiedy można nadać paczki, aby doszły przed Wigilią
Bezpośrednio przed Wigilią Bożego Narodzenia Deutsche Post spodziewa się wolumenu paczek do 11 mln dziennie, a w pozostałym okresie przedświątecznym ma być około 5 mln paczek dziennie. Aby zapewnić, że wszystkie prezenty bożonarodzeniowe znajdą się pod choinką na czas, firma logistyczna z Bonn ogłosiła nowe terminy wysyłki, gwarantujące dostawę do Wigilii.
Listy i pocztówki
Niemcy-Niemcy: 22 grudnia
Niemcy-Kraje europejskie: 16 grudnia
poza Europą: 7 grudnia
Paczki i paczki DHL
Niemcy-Niemcy: 19 grudnia
Niemcy-Kraje europejskie: 10 grudnia
poza Europą: 30 listopada
Aby uporać się z liczbą przesyłek bożonarodzeniowych, grupa Deutsche Post DHL zatrudniła około 10 tys. dodatkowych pracowników tymczasowych. W celu terminowego dostarczenia wszystkich przesyłek do odbiorców, uruchomionych zostanie nawet 13 tys. dodatkowych pojazdów.
Na pięć tygodni przed przełomem roku Deutsche Post pobiła już ubiegłoroczny rekord w liczbie dostarczanych paczek. W bieżącym roku przewieziono już 1,6 mld. paczek, o czym firma poinformowała w zeszły piątek. Ze względu na pandemię oczekuje się zwiększonej liczby paczek w okresie świątecznym. Dlatego też Deutsche Post zaleca jak najwcześniejsze wysyłanie prezentów. Aby upewnić się, że trafią pod choinkę na czas, powinny być umieszczone co najmniej 5 dni roboczych przed Wigilią.
Wnioski po Black Friday 2020 w Niemczech
Black Friday staje się coraz bardziej popularny, jako dzień zakupów również w Niemczech. Wielu kupujących czeka z niecierpliwością do północy, aby wraz z pierwszymi minutami “czarnego piątku” rozpocząć swoje polowanie na oferty specjalne: w porównaniu do przeciętnego dnia, sprzedaż w pierwszej godzinie dnia wzrosła o 710%. Pokazują to aktualne dane udostępnione nam przez dostawcę usług płatniczych Klarna. W cały zeszły piątek wzrost sprzedaży wyniósł 56% w porównaniu z rokiem poprzednim – to nowy rekord.
Najsilniejszy wzrost w porównaniu z pierwszą godziną normalnego dnia, odnotowano w kategoriach biżuteria i akcesoria (+6145%), elektronika (+1790%) oraz zdrowie i kosmetyki (+833%). Na koniec dnia wzrost sprzedaży elektroniki wyniósł +3554% w porównaniu do innych dni. “Oznacza to, że Niemcy kupują w Black Friday tyle samo produktów elektronicznych, ile w całym przeciętnym miesiącu”, wyjaśnia dostawca płatności.
Czarny tydzień, czyli sprzedaż w dniach 23-26 listopada zgodnie z analizą “pobił również wszystkie poprzednie rekordy sprzedaży z 63-% wzrostem w stosunku do poprzedniego roku”. Pięć najpopularniejszych kategorii w tygodniu poprzedzającym Czarny Piątek to:
Elektronika (+92 %)
Dom i ogród (+74 %)
Odzież i buty (+70 %)
Biżuteria i akcesoria (+55 %)
Zdrowie i kosmetyki (+54 %)
“Wszystko wskazuje na to, że w tym roku przeżyliśmy najbardziej intensywny Black Friday w historii”, wyjaśnił Thomas Vagner, Country Lead DACH w Klarna. “To, czego doświadczyliśmy dzisiaj w godzinach porannych jest porównywalne do biwakowania przed sklepami Apple w dniu premiery nowego iPhone’a, tylko w kontekście cyfrowym”. Vagner powiedział w sobotę, że handel internetowy doświadczył “ogromnego wzrostu, zwłaszcza ze względu na pandemię”.
W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż w handlu stacjonarnym w USA w Black Friday spadła o 52% – wiele sklepów pozostało zamkniętych. Sprzedaż w Święto Dziękczynienia była jeszcze gorsza, ze stratami na poziomie 95%. Jednak zgodnie z oczekiwaniami, zakupy internetowe również w USA silnie wzrosły.
Podobny obraz wyłania się również w Niemczech: podczas gdy sprzedaż online doznała rekordowych wzrostów, obecność klientów w sklepach spadła nawet o 30%.