12.08.2020
Coraz więcej sprzedawców korzysta z 34 mln klientów na marketplace Zalando
W wyniku silnego wzrostu w pierwszym półroczu, a zwłaszcza w drugim kwartale z 33-procentowym wzrostem GMV, Zalando dalej będzie rozwijało przemianę w marketplace. Firma zamierza zwiększyć swoje inwestycje w relacje z klientami, poszerzając tym samym bazę aktywnych klientów, jak i działalność platformową. Zalando będzie dalej intensyfikować swoje przejście na platformę w drugiej połowie roku finansowego. Jednym z najważniejszych filarów jest przyspieszona ekspansja programów Partner i Connected Retail. Model, w ramach którego między innymi sprzedawcy stacjonarni mogą z łatwością zbudować lub rozwinąć swoją działalność cyfrową za pośrednictwem Zalando, okazał się bardzo udany podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa. Zarówno marki, jak i sprzedawcy detaliczni znacznie rozszerzyli swoją działalność na platformie. Około 180 nowych sprzedawców przystąpiło do programu partnerskiego w drugim kwartale 2020 roku. W rezultacie GMV programu partnerskiego wzrosło o ponad 100% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rozwojowi temu towarzyszy duże zapotrzebowanie na dodatkowe usługi, w tym Zalando Fulfillment Solutions (ZFS). Liczba produktów wysyłanych za pośrednictwem ZFS wzrosła o 180 procent co pokazuje, że sprzedawcy starają się skutecznie i jak najszybciej dotrzeć do klientów w Europie w wyniku zwiększonego w wyniku pandemii popytu online.
Walka z podróbkami na Amazon z “Project Zero” w kolejnych krajach.
Plagiat i podrabiane produkty nadal stanowią poważny problem w handlu online. Na początku roku Amazon podjął jeszcze bardziej zdecydowane działania przeciwko nim i w marcu uruchomił nowy program o nazwie “Project Zero” w USA (pisaliśmy o tym tutaj). Za pomocą sztucznej inteligencji podrabiane produkty mają być lepiej wykrywane. Jak ogłosił Amazon, “Projekt Zero” będzie teraz uruchamiany również w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Amazon uruchomił ten program już na początku 2019 roku i udostępnił go w dziesięciu krajach, w których platforma prowadzi działalność marketplace’ową: Oprócz Niemiec i USA, „Projekt Zero” był dotychczas dostępny w Kanadzie i Meksyku, Francji i Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech, Indiach i Japonii. Teraz dodano siedem kolejnych rynków (Australia, Brazylia, Holandia, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur i Turcja), zwiększając tym samym łączną liczbę rynków do 17.
„Każdego dnia skanujemy ponad pięć miliardów produktów w poszukiwaniu podejrzanych podróbek. Przetestowaliśmy tę zautomatyzowaną ochronę w przypadku wielu marek i przeciętnie nasza zautomatyzowana ochrona proaktywnie zatrzymuje 100 razy więcej produktów, co do których istnieje podejrzenie, że są podrobione, niż tych, które usuwamy na podstawie zgłoszeń od właścicieli marek”, podaje Amazon.
W tym celu firma Amazon opiera się na zautomatyzowanych systemach, które aktywnie i stale skanują stronę internetową w poszukiwaniu podejrzanych ofert. W przyszłości machine learning pomoże jeszcze skuteczniej zwalczać plagiaty.
Ponadto, Amazon opiera się na wiedzy i współpracy właścicieli znaków towarowych w walce z takimi oszustwami. Kiedy producenci rejestrują się w ramach “Project Zero” mają po części możliwość natychmiastowego usunięcia podróbek we własnym zakresie.
Jak zarejestrować się w “Project Zero” i uwierzytelnić swoje produkty?
Sprzedawcy mogą uwierzytelniać swoje produkty potwierdzając autentyczność każdego z nich. “Aby to zrobić, skanujemy unikalny kod, który producenci umieścili na produkcie. Znaki towarowe zarejestrowane dla Projektu Zero uzyskują najlepsze wyniki, gdy używają uwierzytelniania przy użyciu określonego kodu producenta” – napisał Amazon.
Obecnie udział w “Project Zero” jest możliwy tylko z zaproszeniem, ale w przyszłości dodane zostaną kolejne marki. Zainteresowani sprzedawcy mogą złożyć wniosek o wpisanie do listy oczekujących: https://brandservices.amazon.de/projectzero