26.06.2023
Ebay ogłosił ważne zmiany, które zostaną wdrożone w nadchodzących miesiącach. Najważniejsza nowość dla sprzedawców: od początku lipca 2023 r. uzasadnione zapytania o zwrot towaru będą przetwarzane automatycznie! Gdy klienci zażądają zwrotu, zostanie on zaakceptowany automatycznie – pod pewnymi warunkami.
Stanie się tak, jeśli kupujący poniesie koszty zwrotu, a wniosek będzie również zgodny z polityką zwrotów sprzedawcy lub polityką ochrony kupujących Ebay. Kupujący automatycznie otrzymają etykietę zwrotną Hermes, a w nadchodzących miesiącach wdrożone zostaną również etykiety DHL.
Zmieniony zostanie również proces w przypadku sporu dotyczącego płatności.
Głównym celem jest ułatwienie sprzedawcom reagowania na takie przypadki. Każdy, kto chce zakwestionować spór dotyczący płatności, może teraz użyć pola tekstowego (1000 znaków), aby podać powody i szczegóły. Możliwe będzie również przesłanie pięciu oddzielnych plików na poparcie i uzasadnienie sporu, jak np. zrzuty ekranu i zdjęcia, etykiety wysyłkowe lub informacje o śledzeniu.
W ciągu pięciu dni sprzedawcy będą mogli wypowiedzieć się na temat sporu. Dostarczone informacje zostaną następnie przekazane przez Ebay do dostawcy usług płatniczych kupującego.
Nowa funkcja wiadomości i strony pomocy
Ebay dodał nową funkcję do swojego systemu wiadomości, aby ułatwić sprzedawcom zgłaszanie obraźliwych wiadomości. W ostatnich miesiącach pojawiło się coraz więcej informacji zwrotnych na ten temat. Jeśli sprzedawcy otrzymają nieodpowiednie wiadomości od kupujących, mogą teraz bezpośrednio zgłosić taką konwersację, a w razie wątpliwości zablokować nadawcę. Zgłoszenia te będą sprawdzane przez Ebay i będą odpowiednio karane, jeśli naruszają wytyczne dotyczące rynku.
Ebay stworzył również nowe strony pomocy dotyczące zgodności z lokalnymi, regionalnymi i międzynarodowymi przepisami.
„Dżungla obowiązków prawnych staje się coraz gęstsza. Przedsiębiorcom często trudno jest prześledzić wszystko” – wyjaśnia w rozmowie z ecommercenews.pl Andreas Häntsch, który kieruje działem zaangażowania sprzedawców w Ebay Germany.
Nowa strona pomocy zaoferuje sprzedawcom „łatwy sposób na zapewnienie zgodności z lokalnymi, regionalnymi i międzynarodowymi przepisami, które mają wpływ na ich działalność”.
Zmiany w kampaniach reklamowych
Aby ułatwić sprzedawcom implementację konkurencyjnych kampanii reklamowych na dynamicznym rynku, eBay rozwija standard reklamowy. Dwie nowe funkcje pomagają sprzedawcom szybciej znaleźć odpowiednią stawkę reklamową dla swoich kampanii: dynamiczna stawka reklamowa i funkcja prognozowania.
Dynamiczna stawka reklamowa (od teraz): Przy tworzeniu prostych i zautomatyzowanych kampanii standardowych, sprzedawcy mogą teraz używać dynamicznej stawki reklamowej zamiast stałej stawki. Ta stawka automatycznie dostosowuje się do codziennych rekomendacji eBay.
Funkcja prognozowania (w nadchodzących tygodniach): Gdy sprzedawcy tworzą kampanię za pomocą standardu reklamowego, będą mogli zobaczyć przewidywany udział w wyświetleniach na stronie „Tworzenie kampanii” oraz w kokpicie kampanii. Ten nowy wskaźnik opiera się na stawce reklamowej i pomaga im lepiej ocenić potencjalną wydajność kampanii.
Ważne daty
Od teraz:
Dynamiczna stawka reklamowa: Podczas tworzenia prostych i zautomatyzowanych kampanii standardowych można teraz używać dynamicznej stawki reklamowej zamiast stałej stawki reklamowej. Automatycznie dostosowuje się ona do codziennie aktualizowanych rekomendacji eBay.
W nadchodzących tygodniach:
Funkcja prognozowania: po skonfigurowaniu kampanii w przyszłości na stronie „Tworzenie kampanii” i w kokpicie kampanii będzie widoczny oczekiwany udział wyświetleń. Ten nowy wskaźnik jest oparty na stawce reklamowej.
Co się zmieniło?
Nowość: Zachowaj konkurencyjność dzięki dynamicznej stawce reklamowej
Podczas tworzenia prostej lub zautomatyzowanej kampanii w Ads Standard masz teraz wybór między stałą a dynamiczną stawką reklamową. Do tej pory w prostych kampaniach można było używać tylko stałej stawki reklamowej.
Dzięki dynamicznej stawce reklamowej możesz wybrać strategię, która automatycznie dostosowuje stawkę reklamową do dziennych zaleceń eBay. Zdefiniowany wcześniej górny limit nie zostanie przekroczony. Oszczędzasz czas i pozostajesz konkurencyjny na naszym rynku.
Jak to działa?
Wybierz nową opcję dynamicznej stawki reklamowej podczas tworzenia podstawowej lub zautomatyzowanej kampanii standardowej.
Stawka reklam będzie automatycznie aktualizowana na podstawie codziennych zaleceń eBay.
Dowiedz się więcej
Już wkrótce: Cenne spostrzeżenia dzięki funkcji prognozy
Jak stawki reklam mogą wpłynąć na zasięg i wyniki kampanii? Dzięki nowej funkcji w przyszłości otrzymasz prognozę przed uruchomieniem kampanii: podczas tworzenia kampanii i w kokpicie kampanii zobaczysz oczekiwany udział wyświetleń w czasie rzeczywistym. Na podstawie tej kluczowej liczby można oszacować potencjalny zasięg kampanii reklamowej w celu optymalizacji wydajności.
Nowa funkcja będzie dostępna w przyszłości na stronie „Tworzenie kampanii” oraz w kokpicie kampanii.
Tam, jak zwykle, określa się stawkę reklamową dla danej kampanii.
Następnie można zobaczyć, jak zwiększenie lub zmniejszenie stawki reklamowej może wpłynąć na wydajność kampanii.
Lokalne wyszukiwanie ma zostać zoptymalizowane
Ebay chce poprawić lokalne doświadczenia zakupowe na rynku.
„Ulepszyliśmy wyszukiwanie na podstawie lokalizacji i w przyszłości wprowadzimy więcej innowacji produktowych, które pomogą lokalnym ofertom uzyskać widoczność w serwisie Ebay. Oznacza to dla sprzedawców, że powinni już teraz dostosować swoją działalność do handlu w swoim regionie, aby czerpać z niej zyski w przyszłości” – mówi Häntsch. Oferty z opcją odbioru własnego przez kupującego, powinny być w przyszłości łatwiejsze do znalezienia w wyszukiwarce Ebay.
Obietnica Ebay dotyczącą części samochodowych
Ebay zaoferuje w przyszłości tak zwaną Obietnicę dotyczącą części samochodowych.
Dzięki temu Ebay chce „ułatwić kupowanie i sprzedawanie pasujących części samochodowych i zapobiec ewentualnym problemom, jeśli część pojazdu nie pasuje”, mówi Andreas Häntsch.
Sprzedawcy automatycznie uczestniczą w tym programie, wprowadzając dane kompatybilnych pojazdów na listach odpowiednich kategorii. Ebay wyjaśnia dokładnie, jak działa Obietnica Części Pojazdów w portalu sprzedawcy, a tłumaczenie znajdziesz poniżej:
Obietnica eBay dotycząca części samochodowych ułatwia handel odpowiednimi częściami i akcesoriami samochodowymi na naszym rynku. Jesteś automatycznie chroniony przez program, jeśli podczas dodawania części i akcesoriów samochodowych do ofert korzystasz z listy zastosowań dla pojazdów. Jeśli jednak część samochodowa nadal nie pasuje, Twoi kupujący otrzymają od nas bezpłatną etykietę zwrotu eBay.
Zalecane przez Ebay kroki:
Od teraz:
Zapoznaj się z Obietnicą Ebay dotyczącą części samochodowych na Portalu Sprzedawcy. Uzupełnij szczegóły dotyczące kompatybilności w swoich ofertach za pomocą list zastosowań dla pojazdów.
Od 10 lipca 2023:
Twoje oferty z uzupełnionymi szczegółami dotyczącymi kompatybilności pojazdów są automatycznie chronione przez program.
Jak działa Obietnica Ebay dotycząca części samochodowych
Chcemy ułatwić zakup i sprzedaż odpowiednich części samochodowych i zapobiegać potencjalnym problemom, jeśli część samochodowa nie pasuje.
Automatycznie bierzesz udział w tym programie, umieszczając szczegóły dotyczące swojego pojazdu w swoich ofertach. W ten sposób zyskujesz zaufanie potencjalnych kupujących, którzy szukają na Ebay odpowiednich części i akcesoriów samochodowych. Działa to w następujący sposób:
Kupujący szuka na eBay odpowiedniej części na podstawie szczegółów swojego pojazdu. W ramach Obietnicy Ebay dotyczącej części samochodowych, porównujemy te szczegóły pojazdu ze szczegółami dotyczącymi kompatybilności w Twojej ofercie, aby potwierdzić dokładne dopasowanie. Jeśli jest zgodność, Twoja oferta jest oznaczona zielonym znaczkiem. Jeśli część samochodowa nadal nie pasuje, Twój klient otrzyma od nas bezpłatną etykietę zwrotu Ebay.