piątek, 19 lipca, 2024

Zmiany w prowizjach na Kaufland Global Marketplace od 30. kwietnia

16.04.2024

Sprzedaż produktów na platformie Kaufland Global Marketplace będzie droższa w niektórych kategoriach. Jak poinformował internetowy rynek swoich partnerów handlowych, już 30 kwietnia opłaty w wybranych kategoriach zostaną podwyższone.


Zmiany w opłatach

Zmiany obejmują zarówno podwyżki, jak i obniżki, które w większości przypadków wynoszą plus lub minus jeden procent. „Większość prowizji pozostała bez zmian,” wyjaśnia rzecznik firmy na zapytanie. W jednej kategorii nastąpi jednak wyraźna podwyżka.

Zgodnie z zaktualizowanym cennikiem, prowizje wzrosną w kategoriach: ogród oraz materace, kuchnia i gospodarstwo domowe, odzież, torby i akcesoria oraz obuwie. Opłaty wzrosną z 13% do 14% ceny zakupu. Natomiast w kategoriach: artykuły dla zwierząt, sprzęt kempingowy, produkty fitness i deski SUP, Kaufland zapowiedział obniżenie prowizji z 15% do 14%.


Znaczna podwyżka w elektronice domowej

Największy wzrost, wynoszący 6%, nastąpi w kategorii małych urządzeń domowych: z dotychczasowych 7% na 13%. Kaufland nie jest jedyną firmą, która podniosła opłaty w tej kategorii – również platforma Otto ostatnio zwiększyła prowizję z 8% do 15%. „W tej kategorii dostosowaliśmy się do poziomu rynkowego,” wyjaśnił Robert Schlichter, wiceprezes Otto Market, w ostatnim wywiadzie.

Kaufland nie podał szczegółowych powodów wprowadzenia zmian, ale ogólnie firma uważa, że w porównaniu z konkurencją oferuje atrakcyjne warunki zarówno pod względem usług, jak i wysokości prowizji.


Tabela opłat na platformach Kaufland Global Marketplace

KategoriaStare warunki (Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.at, Kaufland.cz)Nowe warunki (Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.at, Kaufland.cz)Warunki dla Kaufland.pl
Komputery, elektronika, roboty odkurzające, opony, felgi7%7%4%
Elektronika domowa (duże urządzenia)7%7%7%
Narzędzia i sprzęt ogrodowy10%10%7%
Perfumy10%10%8%
Elektronika domowa (małe urządzenia), akcesoria komputerowe i elektroniczne, rowery i E-Bikes7%13%7%
Pielęgnacja ciała i zdrowie, samochody i motocykle (bez opon i felg)13%13%8%
Sklep z narzędziami13%13%9%
Meble i wyposażenie wnętrz, lampy i oświetlenie, sport i outdoor, produkty dla dzieci, zabawki, artykuły spożywcze, zabawki erotyczne13%13%10%
Media13% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt13% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt9% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt
Ogród13%14%9%
Materace, kuchnia i gospodarstwo domowe, odzież, torby i akcesoria, obuwie13%14%10%
Artykuły dla zwierząt, sprzęt kempingowy, produkty fitness, deski SUP15%14%10%
Biżuteria16%16%12%
Wszystkie inne kategorie13%13%10%

* Od ceny sprzedaży plus koszty wysyłki, plus VAT.


Niższe prowizje na polskim rynku

Do utrzymania platformy i usług oraz realizacji niedawno ogłoszonych projektów potrzebne są odpowiednie środki. „Aby nadal pracować efektywnie i zapewnić naszym sprzedawcom przyszłościową i konkurencyjną platformę do zrównoważonego, skalowalnego wzrostu, konieczne było dostosowanie prowizji w kilku kategoriach na rynkach Kaufland,” tłumaczy rzecznik firmy.

W lutym firma ogłosiła wprowadzenie nowej międzynarodowej usługi fulfillmentowej. Zaledwie tydzień temu Kaufland ogłosił, że rozszerzy swoją ofertę rynkową na Austrię i Polskę, oprócz Niemiec, Czech i Słowacji. Planowane uruchomienie ma nastąpić późnym latem. Firmy handlowe będą mogły sprzedawać na pięciu rynkach z Kaufland Global Marketplace. Z analizy tabeli opłat wynika, że prowizje dla Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.cz i nowej platformy Kaufland.at są na tym samym poziomie. Natomiast na polskim rynku opłaty są tańsze w niemal wszystkich kategoriach.