16.04.2024
Sprzedaż produktów na platformie Kaufland Global Marketplace będzie droższa w niektórych kategoriach. Jak poinformował internetowy rynek swoich partnerów handlowych, już 30 kwietnia opłaty w wybranych kategoriach zostaną podwyższone.
Zmiany w opłatach
Zmiany obejmują zarówno podwyżki, jak i obniżki, które w większości przypadków wynoszą plus lub minus jeden procent. „Większość prowizji pozostała bez zmian,” wyjaśnia rzecznik firmy na zapytanie. W jednej kategorii nastąpi jednak wyraźna podwyżka.
Zgodnie z zaktualizowanym cennikiem, prowizje wzrosną w kategoriach: ogród oraz materace, kuchnia i gospodarstwo domowe, odzież, torby i akcesoria oraz obuwie. Opłaty wzrosną z 13% do 14% ceny zakupu. Natomiast w kategoriach: artykuły dla zwierząt, sprzęt kempingowy, produkty fitness i deski SUP, Kaufland zapowiedział obniżenie prowizji z 15% do 14%.
Znaczna podwyżka w elektronice domowej
Największy wzrost, wynoszący 6%, nastąpi w kategorii małych urządzeń domowych: z dotychczasowych 7% na 13%. Kaufland nie jest jedyną firmą, która podniosła opłaty w tej kategorii – również platforma Otto ostatnio zwiększyła prowizję z 8% do 15%. „W tej kategorii dostosowaliśmy się do poziomu rynkowego,” wyjaśnił Robert Schlichter, wiceprezes Otto Market, w ostatnim wywiadzie.
Kaufland nie podał szczegółowych powodów wprowadzenia zmian, ale ogólnie firma uważa, że w porównaniu z konkurencją oferuje atrakcyjne warunki zarówno pod względem usług, jak i wysokości prowizji.
Tabela opłat na platformach Kaufland Global Marketplace
Kategoria | Stare warunki (Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.at, Kaufland.cz) | Nowe warunki (Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.at, Kaufland.cz) | Warunki dla Kaufland.pl |
---|---|---|---|
Komputery, elektronika, roboty odkurzające, opony, felgi | 7% | 7% | 4% |
Elektronika domowa (duże urządzenia) | 7% | 7% | 7% |
Narzędzia i sprzęt ogrodowy | 10% | 10% | 7% |
Perfumy | 10% | 10% | 8% |
Elektronika domowa (małe urządzenia), akcesoria komputerowe i elektroniczne, rowery i E-Bikes | 7% | 13% | 7% |
Pielęgnacja ciała i zdrowie, samochody i motocykle (bez opon i felg) | 13% | 13% | 8% |
Sklep z narzędziami | 13% | 13% | 9% |
Meble i wyposażenie wnętrz, lampy i oświetlenie, sport i outdoor, produkty dla dzieci, zabawki, artykuły spożywcze, zabawki erotyczne | 13% | 13% | 10% |
Media | 13% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt | 13% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt | 9% + 0,70 € (18 CZK / 3 PLN) za sprzedany produkt |
Ogród | 13% | 14% | 9% |
Materace, kuchnia i gospodarstwo domowe, odzież, torby i akcesoria, obuwie | 13% | 14% | 10% |
Artykuły dla zwierząt, sprzęt kempingowy, produkty fitness, deski SUP | 15% | 14% | 10% |
Biżuteria | 16% | 16% | 12% |
Wszystkie inne kategorie | 13% | 13% | 10% |
* Od ceny sprzedaży plus koszty wysyłki, plus VAT.
Niższe prowizje na polskim rynku
Do utrzymania platformy i usług oraz realizacji niedawno ogłoszonych projektów potrzebne są odpowiednie środki. „Aby nadal pracować efektywnie i zapewnić naszym sprzedawcom przyszłościową i konkurencyjną platformę do zrównoważonego, skalowalnego wzrostu, konieczne było dostosowanie prowizji w kilku kategoriach na rynkach Kaufland,” tłumaczy rzecznik firmy.
W lutym firma ogłosiła wprowadzenie nowej międzynarodowej usługi fulfillmentowej. Zaledwie tydzień temu Kaufland ogłosił, że rozszerzy swoją ofertę rynkową na Austrię i Polskę, oprócz Niemiec, Czech i Słowacji. Planowane uruchomienie ma nastąpić późnym latem. Firmy handlowe będą mogły sprzedawać na pięciu rynkach z Kaufland Global Marketplace. Z analizy tabeli opłat wynika, że prowizje dla Kaufland.de, Kaufland.sk, Kaufland.cz i nowej platformy Kaufland.at są na tym samym poziomie. Natomiast na polskim rynku opłaty są tańsze w niemal wszystkich kategoriach.