19.08.2022
Podczas gdy obecnie tkwimy w upałach i suszy, wiele firm już przygotowuje się do nadchodzących świąt. Amazon nie jest wyjątkiem. Zarówno w USA, jak i w Kanadzie, Amazon wprowadził teraz nową dodatkową opłatę w nadchodzącym okresie świątecznym, dochodzące do opłat FBA, które już muszą ponosić sprzedawcy.
Dodatkowa opłata za przedmioty FBA sprzedawane w okresie świątecznym
Konkretnie oznacza to, że sprzedawcy, którzy korzystają z usługi FBA, będą musieli zapłacić 35 centów za każdy produkt sprzedany w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
To pierwszy raz, kiedy Amazon wprowadza dopłatę tego typu. Nowa opłata będzie pobierana jesienią z datą rozpoczęcia 15 października 2022 r. Ma ona obowiązywać do 14 stycznia 2023 roku.
Amazon uzasadnia krok „wydatkami osiągającymi nowe szczyty”. Choć koncern twierdzi, że sprzedawcy są dla niego „niesamowicie ważni”, Amazon najwyraźniej nie widzi możliwości uniknięcia takiej dodatkowej opłaty – to właśnie takie czynniki jak wysoka inflacja i trudna sytuacja gospodarcza są wykorzystywane jako uzasadnienie.
„W pewnym momencie nie można samemu zaabsorbować wszystkich tych kosztów i wciąż działać ekonomicznie” – mówi w rozmowie z CNBC Andy Jassy – następca Jeffa Bezosa pełniący obowiązki prezesa Amazona.
Czy taka świąteczna dopłata zostanie nałożona również na europejskich sprzedawców internetowych, którzy korzystają z Amazon FBA, okaże się zapewne najpóźniej w najbliższych tygodniach.