5.08.2022
Alibaba wykazuje się jedynie stabilnymi obrotami
Po tym, jak duże giganty internetowe, takie jak Zalando, Ebay i Amazon, przedstawiły swoje dane za ostatni kwartał, inni dostawcy idą teraz w ich ślady. Chiński dostawca internetowy Alibaba opublikował również swój bilans, który zaskoczył analityków: pomimo lockdown w Chinach, firma była w stanie utrzymać obroty na stabilnym poziomie, co stanowiło równowartość około 29,9 miliarda euro – wynika z raportu Reutersa na portalu Onvista. Analitycy spodziewali się spadku.
Mimo to dane te są negatywną premierą: „Po raz pierwszy od założenia firmy Alibaba nie rośnie” – czytamy dalej. Zazwyczaj grupa prezentuje dwucyfrowe wskaźniki wzrostu. Ale blokady i godziny policyjne, które ciągnęły się tygodniami, nie ominęły internetowego giganta. Czynnikiem, którego nie należy lekceważyć są również coraz bardziej restrykcyjne regulacje organów nadzorczych.
Krótkie filmy bardziej popularne wśród użytkowników
Po niespełna dwóch latach Meta ponownie stempluje swoją usługę zakupów na żywo od października 2022 roku. Powód: Zachowanie użytkowników w zakresie oglądania przesuwa się w kierunku krótkich filmów.
Meta wyciąga wtyczkę na zakupy na żywo: Po niecałych dwóch latach, Facebook zaprzestaje swojej funkcji zakupów na żywo. Od 1 października firmy nie będą mogły już organizować akcji zakupowych na żywo.
Według firmy, Facebook Live będzie nadal istniał. Nie będzie już jednak można tworzyć playlist produktowych ani tagować produktów w filmach Facebook Live. Ponieważ zachowania użytkowników związane z oglądaniem przesuwają się w kierunku krótkich filmów, Meta miałaby teraz skupić się na rolkach na Facebooku i Instagramie. Firmy powinny więc w przyszłości znakować tam produkty.
Po kilku próbach i testach beta, Facebook uruchomił livestreamowe zakupy w listopadzie 2020 roku. W maju dodano „Piątki zakupów na żywo”, oferując dema, tutoriale i inne filmy od sprzedawców takich jak Abercrombie & Fitch, Bobbi Brown Cosmetics i Clinique. Wcześniej sfilmowane segmenty zakupowe można nadal zachować, pobierając je na stronę profilu lub Creator Studio, według Meta.
Nastroje konsumentów w Niemczech
Nie tylko handel detaliczny cierpi z powodu złych nastrojów konsumenckich w Niemczech – również handel internetowy traci na znaczeniu, jak donosi stowarzyszenie e-commerce bevh.
Handel internetowy cierpi również z powodu słabych nastrojów konsumenckich w Niemczech. W drugim kwartale sprzedaż towarów w e-handlu spadła o 9,6 proc. do 21,8 mld euro w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – poinformowało stowarzyszenie e-commerce bevh. W pierwszej połowie roku przychody sprzedawców internetowych były więc o 1,3 proc. niższe niż przed rokiem.
Nawet e-commerce nie mógł uciec przed daleko idącym zakłóceniem klimatu konsumenckiego spowodowanego wojną na Ukrainie, powiedział Martin Groß-Albenhausen, zastępca dyrektora generalnego bevh. „Niemcy znacznie ograniczają towary lub usługi, których nie potrzebują w obliczu rosnących kosztów życia i energii”.
Najsilniejszy spadek między kwietniem a czerwcem dotyczył produktów elektronicznych – o 19 proc. Ale spadła też sprzedaż online odzieży i obuwia – o 11,1 proc. Rzadziej kupowano też produkty spożywcze i drogeryjne. Wzrosła natomiast sprzedaż online dużego sprzętu AGD, zabawek i leków.