24.08.2022
W swoim raporcie dotyczącym Amazona dostawca oprogramowania Perpetua analizuje m.in. formaty reklam Sponsored Products, Sponsored Brands i Sponsored Display oraz ogólne trendy sprzedażowe w drugim kwartale 2022 r. Firma wykorzystuje dane od swoich klientów.
Te produkty są popularne na Amazon: buty, torby, akcesoria do samochodów i zwierząt domowych
Za pośrednictwem Amazona sprzedano szczególnie dużo butów i torebek – odpowiednia kategoria wzrosła o 113 % w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. Popularne były również akcesoria samochodowe, których sprzedaż wzrosła o 89 % Akcesoria dla zwierząt domowych odnotowały wzrost o 81 %.
Ale niektóre obszary produktowe również poniosły straty: W kategorii instrumenty muzyczne i akcesoria dla DJ-ów wyniki sprzedaży spadły o 86 %. Na znaczeniu straciły także produkty dla niemowląt (- 45 %) oraz oferty z Kindle Store (- 31 %).
Formaty reklamowe Amazona analizowane są również w podziale na kraje. Produkty sponsorowane, na przykład, odniosły szczególny sukces we Włoszech i Hiszpanii i osiągnęły plus w konwersji odpowiednio 39 i 43 %. Z kolei w Niemczech ten kluczowy wskaźnik wzrósł tylko o 14 %.
Sponsorowane reklamy marki skuteczne dla sprzedawców w Niemczech
W przypadku Sponsored Brands autorzy raportu doszli do wniosku: format promowania marki na Amazon dociera do mniejszej liczby odpowiednich klientów – ale jednocześnie staje się droższy. Z drugiej strony jednak w Niemczech Sponsored Brands Ads mogą się wciąż opłacać – wyniki sprzedaży wzrosły dzięki nim średnio o 33 %.
„Te trendy z II kwartału pokazują, jak ważne jest wdrażanie kreatywnych strategii, które pozwalają osiągnąć jak największą efektywność. Widzimy możliwości zwłaszcza w wykorzystaniu przez reklamodawców niestandardowych obrazów i formatów reklam wideo” – podsumowują autorzy.