Morning Briefing: Jak ważny jest odcisk węglowy dla kupujących w Niemczech?

3.08.2020

Jak ważny jest odcisk węglowy dla kupujących w Niemczech?

Według nowego badania przeprowadzonego przez platformę Galaxus, ponad dwie trzecie konsumentów w Niemczech jest gotowych zapłacić dodatkowy 1-5% ceny zakupu, aby zrównoważyć emisje CO2 danego zamówienia.

Zrównoważony rozwój jest na ustach wszystkich, szczególnie w bogatych krajach przemysłowych. Konsumenci coraz bardziej wymagają produktów przyjaznych dla środowiska i możliwości robienia zakupów w sposób neutralny dla klimatu, aby ich ślad CO2 był jak najmniejszy: Według sondażu przeprowadzonego przez Appinio na zlecenie platformy Galaxus 68% niemieckich konsumentów jest przekonanych, że również jako jednostki mogą mieć pozytywny wpływ dla klimatu. Aprobata jest szczególnie wysoka wśród kobiet – 73% zgadza się z tą opinią, a wśród mężczyzn 63%.

Od ponad 20 lat producenci są zobowiązani do oznaczania efektywności energetycznej swoich urządzeń klasami od G do A+++. Jak wynika z badania, ponad 62% Niemców zwraca uwagę na efektywność energetyczną urządzeń. Podobnie, ponad połowa badanych zwraca uwagę na udział materiałów pochodzących z recyklingu (59%) i opakowań (53%). Ponad połowa Niemców (59%) również postrzega właśnie ekologiczne opakowania jako największą szansę na to, aby ich zakupy były jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu w przyszłości.

Wśród osób w wieku 45-54 lat świadomość efektywności energetycznej jest szczególnie wysoka – ponad połowa z nich zwraca uwagę na zrównoważony rozwój (efektywność energetyczna 45-54 lata: 72%, 55-72 lata: 66%; udział materiałów z recyklingu: 45-55 lat: 57%, 55-72 lata: 70%; opakowania 45-55 lat: 56%, 55-72 lata: 62%).

Warto dbać o zadowolenie kupujących również po zakupie.

Wpływ sprzedawcy na zadowolenie kupującego z całego zakupu nie kończy się z momentem zakończenia procesu zamówienia. W szczególności powinno się zapewnić kupującemu dokładnych informacji o samej dostawie oraz aktywnie informować go o ewentualnych zmianach w czasie dostawy. Powiadomienia o statusie dostawy służą również jako ważne narzędzie utrzymania klienta, zwłaszcza gdy sam sprzedawca komunikuje się z klientem (przypominamy klientowi o nas). Ponadto sprzedawcy internetowi powinni zwracać szczególną uwagę na jakość obsługi klienta i tempo dostaw u przewoźników.

Zenloop razem z Parcel Perform, usługą śledzenia paczek dla sprzedawców na całym świecie, opublikowały teraz E-Commerce Delivery Report na temat doświadczeń kupujących po zakupie. W skali 1-5 gwiazdek najbardziej negatywne opinie w porównaniu europejskim (1-3 gwiazdek) uzyskano od konsumentów we Włoszech i Hiszpanii (31%). Najniższy wskaźnik niezadowolenia odnotowano we Francji i krajach Beneluksu (20%), a następnie w Austrii (21%). Niemcy i Wielka Brytania znajdowały się w europejskim przedziale w połowie na skali niezadowolenia, odpowiednio 25% i 24% – tutaj jedna czwarta wszystkich odbiorców chciałaby lepszej obsługi po dokonaniu zakupów.

Uwaga! Zmiany w zasadach FBA w okresie przedświątecznym.

Czwarty kwartał w tym roku będzie bez wątpliwości intensywny. Na Amazon, gdzie oprócz Cyber Week, Black Fridday, również Prime Day odbędą się wyjątkowo pod koniec roku ze względu napandemię, można spodziewać się dużych obrotów. W związku z tym Amazon dostosowuje już teraz swoją pojemność magazynową dla sprzedawców internetowych, korzystających z Fulfillment by Amazon (FBA). Marketplace zmienia zarówno wartość progową dla indeksu magazynowego (LBI), jak i wielkość możliwych stanów dla poszczególnych produktów. Dodatkowo oferowane są tymczasowe darmowe zwroty (wycofanie) towaru już magazynowanego na wskazany adres sprzedawcy.

Nowa wartość progowa dla indeksu magazynowego

Amazon podwyższy minimalny próg dla indeksu magazynowego (LBI) z 400 do 500 od 16 sierpnia 2020 r. Wartość LBI opiera się na tym, jak dobrze sprzedawca radzi sobie z magazynowaniem popularnych produktów i efektywnym zarządzaniem istniejącymi zapasami. Sprzedawcy FBA, których wartość LBI jest niższa niż 500, będą podlegać ograniczeniom od 1 września 2020 r. aż do końca roku. Amazon zaznacza w swoim komunikacie jednak, że “większość partnerów handlowych” nie zostanie objęta ograniczeniami. Większość sprzedawców o indeksie magazynowym poniżej 500 będzie zatem rzekomo miała nawet więcej powierzchni magazynowej do dyspozycji, niż w ubiegłym roku.

Nowy poziom zapasów i darmowe zwroty

Amazon dostosowuje również wielkość zapasów w swoich magazynach na jeden ASIN dla produktów magazynowanych i wysyłanych przez Amazon. Dla większości produktów zapewniona jest wystarczająca ilość miejsca w magazynach, wystarczająca na sprzedaż przez conajmniej trzy miesiące. Ponadto, od 24 lipca Amazon oferuje specjalną promocję, aby uniknąć opłat za przechowywanie niesprzedających się produktów: sprzedawcy mogą bezpłatnie dokonać wycofania towaru zalegajągo w magazynach, z magazynu Amazon na wskazany przez nich adres.

Amazon podbija zakupy offline: Amazon Dash Cart, czyli inteligentny wózek na zakupy.

Amazon opracował inteligentny wózek na zakupy, który mógłby ułatwiać zakupy w sklepach stacjonarnych, a tym samym dawać gigantowi e-commerce przewagę konkurencyjną również offline. Jak zapowiada firma, Dash Cart działa z kamerami, czujnikami i wagą, rozpoznaje i kasuje produkty – i tak jak w sklepach Amazon Go, klienci mogą zaoszczędzić czas nie musząc czekać w kolejce do kasy.

Klient loguje się na początku za pomocą aplikacji i kodu QR. Następnie skanuje towar za pomocą wbudowanego w wózek skanera kodów kreskowych, a w przypadku owoców wprowadza rodzaj, a wózek je waży. Użytkownicy koszyka mogą również uzyskać dostęp do swojej listy zakupów, stworzonej np. za pomocą Alexy. Za zakupy zapłacimy kartą kredytową lub innymi sposobami płatności z konta Amazon.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.