Morning Briefing 22.06.2020: Real.de sprzedany, będzie zmiana nazwy!

Grupa Schwarz przejmuje od SCP Group biznes cyfrowy Real, w tym marketplace real.de.

real.de jest jednym z największych marketplace’ów w Niemczech. W przyszłości planowana jest kontynuacja pod nazwą Kaufland w ramach cyfrowego biznesu Grupy Schwarz. Platforma internetowa ma na celu uzupełnienie działalności stacjonarnej oraz poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów i partnerów handlowych. “real.de jest istotnym elementem naszej przyszłej oferty. Połączenie biznesu stacjonarnego i handlu internetowego otworzy przed nami dodatkowe możliwości”, wyjaśnia Rolf Schumann, członek zarządu Schwarz Group ds. cyfryzacji. “Zaowocuje to również nowymi korzyściami dla naszych klientów.” Przeniesienie działalności gospodarczej w formie cyfrowej jest uzależnione od zakończenia procesu przejęcia Real i zatwierdzenia przez organy ochrony konkurencji. Obie strony zobowiązały się do nieujawniania ceny zakupu. Oferta i usługi real.de będą nadal dostępne dla kupujących i sprzedawców, a korzystanie z marketplace nie ulegnie zmianie.

Grupa Schwarz jest wiodącym międzynarodowym przedsiębiorstwem handlowym, zatrudniającym 430.000 pracowników na całym świecie, posiadającym ponad 12.100 oddziałów i sklepów specjalistycznych w 31 krajach. W roku 2018 osiągnęła obroty w wysokości 104,3 mld euro. Grupa Schwarz, z siedzibą w Neckarsulm w Badenii-Wirtembergii, składa się zasadniczo z dwóch oddziałów handlowych: Lidl i Kaufland. Ponadto Schwarz Produktion, produkujący pieczywo, wodę mineralną i napoje bezalkoholowe, lody, czekoladę i suszone owoce.

Real.de zmieni nazwę na Kaufland

Kaufland jest międzynarodową firmą handlową z około 1300 oddziałami i około 132.000 pracownikami w ośmiu krajach. Czy to w Niemczech, Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji czy w Mołdawii, Kaufland jest znany. W Niemczech Kaufland posiada około 670 sklepów i zatrudnia około 74.000 pracowników.

Dokładnej daty zmiany nazwy Real.de na Kaufland oraz jaka będzie ostateczna wersja nazwy jednej z najważniejszych platform sprzedaży w Niemczech, jeszcze nie ogłoszono.