11.11.2022
Minęły 23 lata od założenia niemieckiego rynku internetowego Hood.de. Cel: uczynić handel internetowy bardziej sprawiedliwym – a przede wszystkim tańszym.
Hood.de to marketplace, który specjalizuje się szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach handlowych i stał się od tego czasu jedną z największych platform e-commerce w Niemczech.
Cecha szczególna: Hood.de obiecuje gwarancję najniższych opłat za sprzedaż. Oznacza to, że sprzedawcy ze względu na niższą prowizję, mogą oferować swoje produkty taniej na Hood.de niż na innych dużych marketplace’ach w Niemczech. To czyni Hood.de atrakcyjnym dla sprzedawców, którzy szukają alternatywy lub uzupełnienia dla sprzedaży na wiodących w Niemczech eBay.de, Amazon.de, Otto.de czy Kaufland.de.

Jednocześnie Hood.de przywiązuje dużą wagę do uczciwości i przejrzystości i daje swoim sprzedawcom dużą swobodę przedsiębiorczości. Sprzedawcy mogą sami decydować o wyglądzie swoich zdjęć i opisów, długości czasu realizacji zamówienia, czasie reakcji na zapytania klientów, warunkach zwrotu itp. i zawsze są pod opieką opiekuna ze strony Hood.de.
„Wiele dużych, międzynarodowych platform sprzedaży nie „produkuje” samych zwycięzców – rzeczywistością są tam również problemy i niesprawiedliwości. Uważamy, że można to zrobić inaczej – sprawiedliwiej, bardziej przejrzyście, lepiej.” Michael Pilzek, Prezes Zarządu Hood.de.
Hood.de jest popularny wśród polskich sprzedawców
Z Hood.de aktywnie korzystają już także polscy sprzedawcy. Obecnie na Hood.de sprzedaje już ponad 60 polskich firm, w tym Sofnet, Mirjan24, Davidsline i SPRINGOS.
Hood.de rośnie znacznie szybciej niż rynek
Koncepcja się sprawdza: W ciągu ostatnich 5 lat obroty sprzedawców na Hood.de wzrosły ponad dziesięciokrotnie. Ze średnim rocznym wzrostem na poziomie +73% (2016-2021), Hood.de jest znacznie powyżej średniej branżowej wynoszącej +16% rocznie. Marketplace ma ponad 2 miliony aktywnych kupujących miesięcznie. Około 5 tys. handlowców generuje roczną sprzedaż w wysokości trzycyfrowych milionów (GMV). Szczególnie popularne są kategorie „Majsterkowanie i ogród”, „Meble i mieszkanie” oraz „Sport i fitness”.
Od początku października 2021 roku Hood.de występuje również jako partner reklamowy 1. FSV Mainz 05 w Bundeslidze.
Logo Hood.de i przekaz reklamowy „Twój marketplace z Niemiec” będą prezentowane średnio ponad 15 milionom widzów każdego tygodnia podczas wszystkich meczów klubu.
Animowany reklamy na ekranach LED Hood.de można zobaczyć na żywo na stadionie w Moguncji, a także w programach telewizyjnych, takich jak ARD’s Sportschau, ZDF’s Sportstudio, Sport1 i Nitro oraz na żywo na Sky i u dostawcy usług streamingowych DAZN.
Mainz 05 gra w Bundeslidze od 2009 roku i od tego czasu ugruntował swoją pozycję w niemieckiej ekstraklasie. W 2016 roku klub zakwalifikował się do Ligi Europy jako szósty w tabeli. W obecnym sezonie drużyna Mainz pod wodzą trenera Bo Svenssona dzięki przekonującym występom utrzymuje się w górnej połowie tabeli i po dziesięciu dniach meczowych zajmuje piąte miejsce.


Jak zacząć?
Przedsiębiorcy zainteresowani sprzedażą na Hood.de mogą skorzystać z promocyjnych warunków dzięki współpracy z Setup.pl. W cenie abonamentu sprzedawcy, bez względu na to, czy sprzedawca uruchamia ofertę samodzielnie, lub za pomocą np. agencji Setup.pl, znajdują się:
- Najlepsza oferta na rynku Hood.de
- Promowanie na Google Shopping, Bing, Idealo…
- 4-9% prowizji od sprzedaży / Brak opłat za wystawienie / Brak stałych opłat transakcyjnych
- Wsparcie telefoniczne i mailowe VIP
- Do 20.000 pozycji (na życzenie możliwe więcej)
- Wygodny import/eksport: API, feed danych, bezpośrednie połączenie
- Listingi wielowariantowe
Można również kontaktować się bezpośrednio z vertrieb@hood.de w celu uzyskania niewiążących porad dotyczących rozpoczęcia działalności na platformie.