Pseudoprywatni sprzedawcy: upomnienia w walce o uczciwą sprzedaż

11.03.2020

Pseudoprywatni sprzedawcy

Kto? Spółka Blankert Beratung & Vertrieb UG haftungsbeschränkt (za pośrednictwem kancelarii Jan B. Heidicker)
Ile? 1358,86 euro
Kogo dotyczy upomnienie? Sprzedawca odzieży

Platformy internetowe są magnesem dla tzw. pseudoprywatnych sprzedawców, którzy twierdzą, że sprzedaż prowadzą jako osoby prywatne. Większość tych pseudoprywatnych sprzedawców nie ma jednak wcale zamiaru kogokolwiek oszukiwać, ponieważ sami nie wiedzą, że przekroczyli już próg i ich sprzedaż ma charakter działalności gospodarczej. Jeżeli na platformie internetowej przez dłuższy czas oferowane są profesjonalnie artykuły, jest to już oznaka dla prowadzenia działalności handlowej. W tym przypadku dostawcy mają obowiązek przyznania kupującym prawa odstąpienia od umowy lub wzięcia odpowiedzialności za wady artykułów. Jak pokazuje przytoczone upomnienie, sporządzający je prawnik oraz upominający drogo wyceniają sobie dążenie do praworządności. W tym przypadku sprzedawca otrzymał w ciągu sześciu miesięcy 89 ocen i zaoferował w tym samym czasie 50 sztuk odzieży.

Kolejne upomnienia

Kara umowna

Kto? Stowarzyszenie Ido Verband
Ile? 3000,00 euro
Kogo dotyczy upomnienie? Sprzedawca 

Upomnienia stowarzyszenia IDO Verband od lat nie schodzą z przysłowiowej sceny. Aktualne pismo stowarzyszenia pokazuje jednak, że sprawa nie kończy się na zapłacie odpowiedniej kwoty oraz podpisaniu oświadczenia o zaniechaniu. Ido Verband od zawsze znane było z żądania zapłaty tzw. kary umownej. Obecnie stowarzyszenie znów poszukuje nowych wykroczeń. Każde drobne niedopatrzenie jest więc bardzo kosztowne dla adresatów upomnień. W tym przypadku kara wyniosła 3000 euro. Dlatego warto jeszcze raz przyjrzeć się oświadczeniu/ oświadczeniom o zaniechaniu. Do czego się zobowiązuję? Czy w sklepie lub pamięci podręcznej Google wszystko jest ok? Poza tym należy pamiętać, że nawet fałszywa treść jest wiążąca.

Znakowanie żywności

Kto? Stowarzyszenie ochrony konsumentów przed nieuczciwą konkurencją Verbraucherschutzverein gegen unlauteren Wettbewerb e. V.
Ile? 243,95 euro
Kogo dotyczy upomnienie? Sprzedawcy produktów spożywczych

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie informacji o żywności (w skrócie: LMIV) informowanie konsumenta przed zakupem o składnikach produktu spożywczego, sposobie jego przygotowania i wartości odżywczej jest obowiązkowe. Sprzedawcy w supermarkecie nie muszą robić nic oprócz układania produktów spożywczych na półkach. Natomiast sprzedawcy internetowi muszą zadbać o to, aby klient przed zakupem otrzymał wszystkie informacje nadrukowane na opakowaniu, a także przedstawić wszystkie informacje zawarte już w opisie produktu. Zapomina się jednak o pozornie nieistotnych informacjach, takich jak producent. Natomiast nazwa i adres producenta są obowiązkowe i opis produktu również musi je zawierać.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.