Wiosenne zmiany na eBay: Nowy system płatności eBay będzie dla sprzedawców obowiązkowy (2020)

13.03.2020

Nowy system płatności eBay będzie dla sprzedawców obowiązkowy

Wiosna 2020 przyniesie sprzedawcom zmiany. Oto, co przygotował dla nich eBay: w centrum uwagi marketplace’a znajduje się nowy system płatności, który – jak wyjaśnia przedsiębiorstwo – będzie w tym roku „obowiązkowy dla większości sprzedawców komercyjnych w Niemczech”. Nowy system płatności realizowany przez eBaya za pośrednictwem platformy płatniczej Adyen został wprowadzony w 2018 r. Przejście do innego dostawcy zostało poprzedzone pożegnaniem się z PayPal. 

Od tej pory eBay realizuje płatności dla sprzedawców bezpośrednio, bez konieczności udziału zewnętrznego dostawcy. Jak wyjaśnia, nowy system ma na celu poprawę doświadczeń sprzedażowych na platformie: „W ten sposób sprzedawcy mają w jednym miejscu dostęp do informacji o płatnościach przychodzących, mogą wyjaśnić niezgodności oraz sprawy dotyczące ochrony kupującego a także zarządzać zwrotami. Wszystko to odbywa się w serwisie eBay bez konieczności posiadania przez sprzedawców osobnych kont do realizacji płatności”.

Dostęp do konta dla wielu użytkowników

To wielka ulga dla sprzedawców, których kontami zarządza wielu pracowników: w marcu 2020 r. marketplace umożliwi sprzedawcom komercyjnym autoryzowanie innych użytkowników eBaya do wykonywania na kontach sprzedawców określonych zadań w ich imieniu. 

Początkowo będą to ograniczone funkcje: autoryzowani użytkownicy będą mogli tworzyć, edytować i publikować oferty dla konta sprzedawcy. W następnych miesiącach eBay udostępni kolejne funkcje.

Jak wyjaśnia marketplace w wywiadzie dla platformy informacyjnej OnlinehändlerNews, korzystanie z tej innowacyjnej funkcji jest możliwe pod warunkiem, że autoryzowani użytkownicy sami posiadają konto eBay. Możliwość udostępnienia pracownikom określonych funkcji, zamiast udzielania im dostępu do całego konta, stanowi dla sprzedawców komercyjnych bardzo dobre rozwiązanie. 

Pora zacisnąć pasa – eBay zwiększa opłaty

Sprzedawcy w kategoriach „Samochody i motocykle: części” oraz „Media” muszą liczyć się z większymi opłatami. Ujednolicenie struktury opłat dla sklepów na europejskich rynkach eBaya nastąpi 1 kwietnia. Jak podaje sam marketplace, celem jest ułatwienie handlowcom internetowym sprzedaży międzynarodowej. Zgodnie z informacją przekazaną przez eBaya platformie informacyjnej OnlinehändlerNews opłaty w kategorii „Samochody i motocykle: części” wzrosną z dziewięciu do dziesięciu procent.

Jest to obecnie jedna z najsilniejszych kategorii na eBayu. Aby jeszcze bardziej umocnić tę pozycję, eBay chce przeprowadzić w tym roku kampanię marketingową w obrębie części i akcesoriów samochodowych. Celem jest zwiększenie ruchu na platformie sprzedażowej, aby zyskać dla sprzedawców więcej kupujących. Wzrost opłat nie ucieszy pewnie sprzedawców, natomiast inwestycja w marketing w obrębie kategorii części samochodowych może mieć za to bardzo pozytywne efekty. 

Zwroty z kraju i zagranicy

Nowości szykują się również w obrębie przepisów dotyczących zwrotów z kraju i zagranicy. Od maja 2020 roku eBay chce zobowiązać sprzedawców do zagwarantowania przesyłki zwrotnej, jeżeli artykuł nie będzie odpowiadać opisowi lub w przypadku, gdy będą z nim inne problemy. Na pierwszy rzut oka brzmi to dość niekorzystnie dla sprzedawców, jednak w odpowiedzi na pytanie OnlinehändlerNews dotyczące tej zmiany eBay zapewnia, że również sprzedawcy będą mieć możliwość eskalowania podobnych przypadków do marketplace’a, jeśli będą podejrzewać klienta o nadużycie systemu.

Od czerwca 2020 roku sprzedawcy oferujący swoje produkty na międzynarodowych stronach internetowych eBay z lokalizacją artykułu w danym kraju będą zobowiązani do umożliwienia kupującym odesłania produktu w tym kraju. Alternatywnie to sprzedawca może ponieść koszty odesłania produktu. Przykład: jeśli sprzedawca z Dalekiego Wschodu wysyła swój towar np. z magazynu w Niemczech, nie może już żądać od klientów odesłania go na Daleki Wschód na własny koszt.

eBay szykuje też mniejsze zmiany dla sprzedawców

Oprócz dużych zmian jest jeszcze kilka innych dostosowań, które marketplace planuje wdrożyć w najbliższej przyszłości. Zobaczmy, co czeka wkrótce sprzedawców:

Charakterystyka przedmiotu

W przyszłości eBay chce jeszcze lepiej wspierać swoich sprzedawców w identyfikowaniu i aktualizowaniu ważnych parametrów przedmiotu. W kategoriach „Biznes i przemysł” oraz „Sport” pojawią się więc nowe parametry charakterystyki przedmiotu.

Optymalizacja zdjęć w aplikacji

Do końca marca eBay udostępni nową funkcję w swojej aplikacji: nowa optymalizacja zdjęć umożliwi „usunięcie wszystkich rozpraszających szczegółów zdjęcia oraz zaprezentowanie artykułu na białym tle”. Ma to na celu zwiększenie szans sprzedaży ze względu na bardziej profesjonalne zdjęcie produktu. Ta innowacja może okazać się szczególnie korzystna dla mniejszych sprzedawców.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.